Gå til innhold
Hundesonen.no

Slette bilder fra Canon kamera på pcen

tm100001

Recommended Posts

Jeg får ikke til å slette alle bildene på CF kortet som står i kamera, via pcen :hyper:

Har prøvd å gå på min datamaskin - Canon EOS 350d. Når jeg kom inn der var det masse tomme mapper som het noe sånt som 318Canon. Alle var tomme. Slettet alle mappene, men bildene er fremdles på kamera.

Jeg har nemlig lest at levetiden på kortet blir redusert hvis man sletter på kameraet, så jeg vil gjerne lære meg dette :aww:

Bruker både en XP og en vista, så forklaring til begge hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nemlig lest at levetiden på kortet blir redusert hvis man sletter på kameraet, så jeg vil gjerne lære meg dette [

Det gjelder nok dersom du sletter ett og ett bilde, det er nemlig en begrenset mengde lese- og skriveoperasjoner et minnekort tåler før det blir ødelagt. Det som bør gjøres er å formatere kortet når du har kopiert over bildene, da slettes de gamle bildene skikkelig, og kortet får økt levetid. Det gjøres enklest i kameraet. Se f.eks. http://www.online.no/tips_rad/foto/ferieklar_fotograf.jsp

Edit: det er ikke skummelt, det er et enkelt menyvalg og en rask og grei operasjon :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder nok dersom du sletter ett og ett bilde, det er nemlig en begrenset mengde lese- og skriveoperasjoner et minnekort tåler før det blir ødelagt. Det som bør gjøres er å formatere kortet når du har kopiert over bildene, da slettes de gamle bildene skikkelig, og kortet får økt levetid. Det gjøres enklest i kameraet. Se f.eks. http://www.online.no/tips_rad/foto/ferieklar_fotograf.jsp

Edit: det er ikke skummelt, det er et enkelt menyvalg og en rask og grei operasjon :aww:

Okei :hyper: Da prøver jeg det da. Er det å foretrekke fremfor å slette på pcen?

Edit: Sånn, nå er det formatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :hyper: Da prøver jeg det da. Er det å foretrekke fremfor å slette på pcen?

Edit: Sånn, nå er det formatert :aww:

Ja det er helt klart å foretrekke. Ved å slette på dataen fjerner du ikke alle spor fra bildene og kan oppta plass på minnekortet ditt, selvom du ikke ser eller finner noe. Hvergang du har overført bildene som du skal ha på pc'n så formaterer du minnekortet på kameraet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...