Gå til innhold
Hundesonen.no

Til dere med to , eller flere


amigoogmeg

Recommended Posts

Når den andre hunden deres kom i hus, hvordan var velkommsten da?

nysgjerrig på dette, egentlig ikke tenk på det før nå hvordan Amigo vil ta imot den lille.

For jeg vet jo ikke hvordan han vil reagere, hvordan reagerte deres hunder da dere fikk en til?

Jeg ser for meg han vil vaske valpen, og kanskje være litt vel innpå sliten..,men jeg tror det vil gå veldig bra, han er veldig glad i andre hunder.

Tror ikke dere og det vil gå bra? Det gjør vel som oftest det...

Hadde vært gøy om dere skrev deres erfaring om første dag og tid med nr. to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dratt hjem endel valper etterhvert,og opplever uten unntak at de voksne store hundene lar valpen være i fred.

Den blir veldig rolig og såvidt hilst på ,men ellers oversett til den er "frekk og frempå" på eget initiativ...

Da former forholdet seg mellom hundene,og de voksne tar initiativ til lek med valpen når de merker den er trygg og selv ønsker kontakt.

Før den tid lever de voksne sitt liv og studerer bare valpen,og går bortom innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg jo sånn at Amigo er en cavalier på 10 mnd. , han vil nok søke kontakt mer enn en voksen stor hund vil gjøre:)

Jeg synes det er en fin tid å få valp nr. to på for den rasen, og det mente absolutt oppdretter også.

Amigo er ganske lydig hverdagslig og vi er også klar for å få nr. to nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er ganske vant til at fremmende hunder kommer inn her - store og små, valper og voksne - så de kjører som vanlig "ignoreringsleken" så lenge det går... De litt yngre av mine synes jo det et stas med en ny i flokken så klart - så det blir det mer invitering til lek, da.

Jeg lager ikke noe "fuss" når jeg kommer hjem med en ny - tar de med inn i huset som den største selvfølge, og hundene har ikke annet valg enn å akseptere det, antar jeg. Men nå er jo rasen "min" veldig, veldig sosial - så det er jo sjelden noe problem, da.

Jeg synes at hundene bør helst være et par år gamle før neste hund kommer i hus. Men mine er jo fortsatt unge da - så de leker jo godt med en liten en selv da. Men samtidig har man jo fått en viss "kontroll" på den voksne av dem. (Ønsketenkning kanskje)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...