Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal ha tentamen på tirsdag


laikamor

Recommended Posts

På tirsdag skal vi ha nynorsktentamen, og jeg har tenkt å skrive om hunderasers utvikling, og sykdommer. Det jeg lurer på er om noen vil skrive opp litt om noen raser som har problemer som f.eks schæferen som har blitt avlet på slik at den er veldig lav bak, og også noen konsekvenser av dette.

Temaet jeg har tenkt å skrive om er "fremtiden i våre hender", og det skal være en artikkel, så om noen har noen andre forsag til hva jeg kan skrive om innenfor dette temaet, så mottas de med stor takk. Jeg vil helst skrive om noe som er relatert til hund. Andre tema vi kan vege i er "kriminalitet", "musikk" og "livsstil" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står mye om dette temaet i det myeste hundesport...Boxeren sliter f.eks med hudproblemer, mopsen kan ha pusteproblemer, GD følges mer opp med tanke på løse øyekanter osv...står også endel på sidene til SKK/ svensk kennel klubb...

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står mye om dette temaet i det myeste hundesport...Boxeren sliter f.eks med hudproblemer, mopsen kan ha pusteproblemer, GD følges mer opp med tanke på løse øyekanter osv...står også endel på sidene til SKK/ svensk kennel klubb...

Lykke til! ;)

Vet du når det nyeste hundesport kom? Kan bare ikke huske at jeg har lest dette, men tror ikke jeg har fått hundesport på en stund :)

Men takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det vel i oktober mener jeg...;) En stor artikkel med navnet "fra valpekasse til utstillingsring"

Gå inn på SKK.no, deretter trykker du "Funktionärsinfo", også "SRD"... der står det oversikt over gruppene og hva som er grunnen til at enkelte raser er under observasjon...:)

Her er link...

Edit: La til linken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det vel i oktober mener jeg...;) En stor artikkel med navnet "fra valpekasse til utstillingsring"

Gå inn på SKK.no, deretter trykker du "Funktionärsinfo", også "SRD"... der står det oversikt over gruppene og hva som er grunnen til at enkelte raser er under observasjon...:)

Takk ;) Fant hundesport nå, men jeg hadde visst ikke lest den artikkelen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...