Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg HK

Izziebelle

Recommended Posts

Gratulerer :)

Edit for ikke å dobbelposte:

Før vi dro for å debutere i junior idag sa jeg til Øivind at jeg blir skuffet over gul, men at det skulle gå bra med blå, men selvfølgelig ønsket jeg meg rød.

Men så fikk vi rødt med CK ;)

Da ble jeg kjempefornøyd! Ble ikke plassert videre, men det gjør ingen verdens ting.

Ellie er fin hun! :P

Gratulerer så mye, knallbra debut i "voksenringen" det!

Steike, klarer KA å lande nå da??? Så moro - gleder meg til å se henne i Lillestrøm, hun ser flott ut på bilder. Lille eplekartet...

Jeg så den valpisen flere ganger i dag, den var skikkelig stygg... :hyper: Jeg så dem når de skulle dra også, de tobente var like røde i ansiktet, fnisete og med smil fra øre til øre begge to :aww:

Edit: skrive ned vårt resultat også kanskje? Norma ble nr 4 i åpen med CK, jeg er veldig fornøyd med det jeg :) 8 påmeldte i klassen, så vi endte ikke sist engang! *ler* Ikke har vi vært bortskjemte med CK'er heller, men frøkna har vokst seg til synes jeg (ikke inhabil i det hele tatt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Anette!

Så etter dere da jeg var ferdig, men fant dere ikke igjen!

Vi var ved ring 3, springeren var ikke ferdig før nærmere halv fire... Gratulerer igjen til fine Ellie :hyper:

Gratulerer til alle! :aww:

HHC: Det var en pomme som ble BIS. Vet ikke navnet på den, men har nettopp lagt ut bilde av den på KHK sin hjemmeside. :)

Hyggelig å treffe deg igjen i dag! :)

Edit: Oh, Normusen er "kjendis" her *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den valpisen flere ganger i dag, den var skikkelig stygg... :hyper: Jeg så dem når de skulle dra også, de tobente var like røde i ansiktet, fnisete og med smil fra øre til øre begge to :aww:

Edit: skrive ned vårt resultat også kanskje? Norma ble nr 4 i åpen med CK, jeg er veldig fornøyd med det jeg :) 8 påmeldte i klassen, så vi endte ikke sist engang! *ler* Ikke har vi vært bortskjemte med CK'er heller, men frøkna har vokst seg til synes jeg (ikke inhabil i det hele tatt)...

Gratulerer med CK! Fine Norma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvskryt er det beste, for det er det mest oppriktige - har jeg hørt :ahappy:

Men en må jo få lov til å skryte! OK, så ble det ikke CK i dag pga en detaljfeil - men avlsmessig vil jeg heller bruke en hannhund med flott type og detaljfeil, enn en hannhund med fine detaljer og dårlig type. Sørg for at han (eventuelt) brukes på tisper fra linjer med mørke øyne, så krysser en fingrene for at hans øyegen viker gentlemanmessig til siden.

Takk for fine ord! For Marco sin del har det enormt mye å si hvilket lys han er i også. Lyset inne i kongsberghallen gjør at alt det gule kommer frem så da ser de mer lyse ut enn de egentlig er. Noen dommere kommenterer det, men de aller fleste bryr seg særdeles lite om det. For det som står i standarden er:

Ovale. Mørkebrune, eller i overensstemmelse med

pelsfargen. Mykt og vennlig uttrykk.

Og siden Marco faktisk er kremfarget rundt og over størsteparten av ansiktet vil jeg tro at det er derfor. Søsknene hans som er mindre tegnet i ansiktet har nesten svarte øyne. Men men, 1 premie er alldeles ikke dårlig, selv om jeg gjerne skulle hatt en vane på å alltid få CK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord! For Marco sin del har det enormt mye å si hvilket lys han er i også. Lyset inne i kongsberghallen gjør at alt det gule kommer frem så da ser de mer lyse ut enn de egentlig er. Noen dommere kommenterer det, men de aller fleste bryr seg særdeles lite om det. For det som står i standarden er:

Ovale. Mørkebrune, eller i overensstemmelse med

pelsfargen. Mykt og vennlig uttrykk.

Og siden Marco faktisk er kremfarget rundt og over størsteparten av ansiktet vil jeg tro at det er derfor. Søsknene hans som er mindre tegnet i ansiktet har nesten svarte øyne. Men men, 1 premie er alldeles ikke dårlig, selv om jeg gjerne skulle hatt en vane på å alltid få CK :ahappy:

Et tips for slike ekle lys i haller: Stå foran hunden. Da sperrer du for det verste lyset, så det ikke reflekterer øynene hans og viser hvor lyse de er. Det samme om du er ute i klar sol - lag skygge for hunden.

Hvis dommer vil se hunden forfra, går du bare et halvt steg til siden slik at dommer kan stå ved siden av deg - eller så har du lært hunden frihandling slik at du kan stå litt lenger bak og få dommeren foran deg. Men jo nærmere du står hunden, jo mindre lys faller på øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma: Tusen takk for tips! Det skal jeg gjøre ved neste utstilling!

Ulempen ved å stå tett er forresten at hunden da lett blir tittende veldig opp mot deg, og da kan det se ut som om den har steil skulder/dårlig front. Så om du får til at hunden fortsatt ser rett fram for seg er det det beste - for eksempel få han til å fokusere på hendene dine, som du holder i hundens hodehøyde. Få han til å sto rolig, selv om du har en godbit der, for eksempel. Dumt å skjule en feil ved å lage en annen feil :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til Fredrik har også lyse øyne, og det eieren hans gjør er å stryke hunden forsiktig på kinnet/like ved øyet/over øyekroken sånn at hunden myser med øynene. :ahappy: Men dette krever at hunden liker det og er rolig og komfortabel i ringen da.

Er det noen som vet hvem som ble bis valp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til Fredrik har også lyse øyne, og det eieren hans gjør er å stryke hunden forsiktig på kinnet/like ved øyet/over øyekroken sånn at hunden myser med øynene. :ahappy: Men dette krever at hunden liker det og er rolig og komfortabel i ringen da.

Er det noen som vet hvem som ble bis valp?

Cairn terrier var BIS-valp, den er fra området her et sted (Vestfold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...