Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon av meg og mine.

Saphire

Recommended Posts

Hei hei!

Da var det endelig på tide med en presentasjon av meg på forumet, nå har jeg nemlig lusket rundt på forumet i over tre uker :)

Jeg er da en 24(kan vel si 25 da jeg har bursdag snart) år gammel jente som bor i Blystadlia sammen med sin samboer. Her bor jeg i en leilighet med 4 behårede langhårskatter, hvorvid tre av de er såkalte "lodotter" :) Jeg driver nemlig et lite oppdrett av rasen Hellig birma, dvs vi har vårt andre kull salgsklare nå så vi er ganske ferske i gamet! Ellers er jeg utdannet hjelpepleier og hestefaglært, men utdanner meg nå som sykepleier og er på andre året.

Jeg har alltid vært glad i dyr, og har tidligere bodd på småbruk med hest, katt, hund og geit. Jeg har også vært til dels en aktiv jente, men når jeg flyttet ut i leilighet med samboern min så ble det et par "hvileår" med kun katt i heimen. Jeg skulle gjerne hatt en hest også, men det koster som man sikkert vet utrolig mye så jeg har lagt den hobbyen på vent, til jeg er ferdig med skolen.

Nå har det seg slik at jeg savner å komme meg ut i frisk luft, og det å ha en hobby jeg kan tusle litt med så savnet etter en hund er nå stort! Planen fremover er å få et kull på yngstekatten til våren, for å deretter la begge avlskattene mine få to år med pause fra avlskarrieren. Da tenkte jeg nemlig at jeg kunne kjøpe meg en hund til senvåren/tidlig sommer, for da passer det utrolig godt! Og om dere har lest tråden min, så har jeg ikke bestemt meg for rase ennå, men jeg heller mest over mot en Belgisk fårehund (Teuvuren) tispe eller evt Sheetland sheepdog!

Link til denne tråden: http://hundesonen.no/forum/index.php?showtopic=47481

Dette ble litt lang presentasjon, men her kommer noen bilder av de herlige puseladdene mine for å kompansere litt :)

B kullet våres. Elements Bageerha og Elements Bellatrix.

105-1.jpg

Mor og datter. Elements Absolutt First(aka first) og Blue saphire Vintage supreme(aka Vinnie)

412.jpg

Sjefen over alle lodotter, IP Gavilans Good at heart(N)(aka Safira)

015r.jpg

Og Main coonen våres IP Oakley av faleegaard(N)(aka Oakley)

DSC_0051.jpg

Oakley og Safira er da utstillingskattene våres, de jobber seg opp mot Grand internasjonal premier tittel(om det sier noe?) og First og Vinnie er avlskattene våres! Så nå mangler det bare en liten vofs for at alt skal bli fullkommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bor du vel tja hele 3-4km unna meg tenker jeg ^^ Så om du vil hilse på hund kan du jo gjerne hilse på min, kan sikkert også ordne med at du kan få hilse på terven til svigerfar (som sikkert mere enn gjerne serverer han i fanget på meg hihi) Velkommen til :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...