Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har hentet valpen vår!


Voffi

Recommended Posts

Nå har vi endelig fått hentet vår skjønne labrador valp, Tinka!

Hun er så skjønn at vi er helt forelsket i henne, altså!

Lurte på om noen hadde noen tips til hvordan vi kan gjøre hennes første dag her best mulig.

Vi har et par viltre unger og vi har gitt de beskjed om å IKKE mase på henne før hun selv tar intiativ.

Foreløbig holder hun seg i buret vi hadde stående, og sover mye. Sikkert sliten etter reisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort fra at det kommer bilder av skjønnheten!

Merker at gubben og jeg er litt ivrig etter å komme i gang med litt enkel lydighetstrening, som f.eks inkalling, men vå må jo nesten holde igjen noen dager.. Hvor lenge bør vi vente før vi så smått begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort fra at det kommer bilder av skjønnheten!

Merker at gubben og jeg er litt ivrig etter å komme i gang med litt enkel lydighetstrening, som f.eks inkalling, men vå må jo nesten holde igjen noen dager.. Hvor lenge bør vi vente før vi så smått begynner?

Jeg vil si at man kan begynne dag 2. Med innkalling trenger det jo ikke være mer enn at man roper Tinka når man ser at valpen har tenkt å løpe bort til en for å få kos. Det vil ihvertfall jeg kalle å starte i det små.. :rolleyes2:

Mer enn denslags trening ville jeg nok ikke gjort. Selvfølgelig rost hvis han tilbyr atferder, sånn som f.eks. rose/gi godbit når han setter seg (bare helt av seg selv).

Dette trenger man ikke gjøre mer en noen ganger daglig. Hun kommer nok til å sove masse. Så kanskje belønne et par adferder hver gang hun er våken. Ellers ville jeg nok trent masse på slipp når du leker med henne, bare husk at man alltid bytter ut det hun har, med noe annet (gjerne morsommere). Dette er jo veldig smart å begynne med allerede når hun har stjålet noen sine sokker :ahappy:

Ellers er det jo vente med å spise til vær-så-god, men jeg hadde kanskje ventet med den til jeg visste at hunden var matglad, og gjerne ville ha maten. Men man ser jo fort om man har et lite matvrak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...