Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Fitjar og StordHK


Benedicte

Recommended Posts

Birte og Sico debuterte i lydighet i dag!! Og med knallbra resultat :flowers:

10 tannvisning

0 fellesdekk (han pleier å ligge, lå i dag mens to andre hunder lekte, men reiste seg opp rett før slutten)

7,5 lineføring

9 fri ved fot

9,5 dekk fra holdt

10 innkalling

9 stå under marsj

9,5 hopp over hinder

10 i helhet

med 156 poeng. Hadde de bare fått 5 på fellesdekk så hadde det økt poengsummen betraktelig. Flinkinger, jeg er stolt av dere :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :flowers:

Marthe og Extra gjorde en flott prestasjon i eliteklassen, hvor de fikk 1pr med 259,5p (tror jeg det var). Herlig :D

Extra og Zuki ble også stilt i eksteriør, og fikk sine blåsløyfer!

Mange fikk blått i dag for den dommeren, likevel, det var nok bare Marthe og jeg som var oppriktig glade for blåsløyfen hehe :ahappy:

( .. og med den herlige blåe sløyfa, så er Zuki nå Lydighetschampion! Blått er flott :whistle: .. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birte og Sico debuterte i lydighet i dag! Og med knallbra resultat :)

10 tannvisning

0 fellesdekk (han pleier å ligge, lå i dag mens to andre hunder lekte, men reiste seg opp rett før slutten)

7,5 lineføring

9 fri ved fot

9,5 dekk fra holdt

10 innkalling

9 stå under marsj

9,5 hopp over hinder

10 i helhet

med 156 poeng. Hadde de bare fått 5 på fellesdekk så hadde det økt poengsummen betraktelig. Flinkinger, jeg er stolt av dere :)

Wow for noen flotte poengsummer :)

Takk! :P

Det var jo ikke så skummelt som jeg hadde forestilt meg heller, nå gleder jeg meg bare til å gå mer!

Gratulerer så mye :P

Dere er så flinke altså! Nesten litt stolt over å kjenne dere hihi :rolleyes2:

Gratulerer :)

Marthe og Extra gjorde en flott prestasjon i eliteklassen, hvor de fikk 1pr med 259,5p (tror jeg det var). Herlig :P

Extra og Zuki ble også stilt i eksteriør, og fikk sine blåsløyfer!

Mange fikk blått i dag for den dommeren, likevel, det var nok bare Marthe og jeg som var oppriktig glade for blåsløyfen hehe ;)

( .. og med den herlige blåe sløyfa, så er Zuki nå Lydighetschampion! Blått er flott :) .. )

Gratulerer begge to :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow for noen flotte poengsummer :)

Gratulerer så mye :P

Dere er så flinke altså! Nesten litt stolt over å kjenne dere hihi :rolleyes2:

Tuusen takk :ahappy: Surt med den dumme fellesdekken bare, han som nærmest aldri reiser seg.. Men men, jeg er superduperfornøyd alt i alt.

Hvor finner jeg resultatene deres? Fikk bare slutten av meldingen din.. :)

Edit: jeg fant jeg fant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Marthe og Extra gjorde en flott prestasjon i eliteklassen, hvor de fikk 1pr med 259,5p (tror jeg det var). Herlig :P

Extra og Zuki ble også stilt i eksteriør, og fikk sine blåsløyfer!

Mange fikk blått i dag for den dommeren, likevel, det var nok bare Marthe og jeg som var oppriktig glade for blåsløyfen hehe :P

( .. og med den herlige blåe sløyfa, så er Zuki nå Lydighetschampion! Blått er flott :P .. )

Folk så bare litt merkelig på meg når jeg juuuublet over blåsløyfene våre :rolleyes2: Det var littt sånn: "åååå, YES! BLÅ ;):P " :ahappy: Hadde noen av de fått CERT så hadde jeg hatt samme reaksjonen :P

Jeg gikk LP med Extra uten noen forventinger, egentlig. Hun er mer eller mindre ikke trent i LP på 1,5 mnd. Pluss at det var første gang vi var inne i hall. Extra kunne ikke brydd seg mindre, og syntes at det var suuuuuper kult å gå konkurranse der inne. Hun var "litt" høy, så det ble litt småpirk her og der. Vi hadde et mål for dagen, og det var å ha det gøy inni hallen, og klare apportering med dirigering (som vi har slitt litt med i konkurranser). Hun klarte begge deler, og det ble 1. premie. Da kan jeg ikke bli mer fornøyd :)

Jeg ser vel egentlig ingen positive ting på kritikken, men kan prøve å tyde den litt, og legge den ut her:

2 1/2 år gammel, femenin tik, også denne er for lang i kroppen. Behøver et edlere hode med noe bedre lengd. Mellom brune øyne, kan lutt (?????). Lagom mask. Store ører som burde være bedre plassert. For fransk skuldre, og myk over langan.

Det er litt til som jeg ikke forstår :P

Så her må jeg inn å fikse et litt edlere hode på henne bla. Det blir kult :) Hun sa også at hun var for maskulin (det vet jeg :) ), men skriver at hun er femenin :) Bra at det ikke er meningen at vi skal forstå oss på utstilling. Vi skulle kun ha blåsløyfen til champ. Så jeg er strååålende fornøyd :P

Fikk sett et par fra sonen i dag, men de vil sikkert fortelle selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, her har det jo kommet tråd. Gratulerer igjen Marthe med 1. premie. :ahappy:

Og ikke minst Siwi med lydighetschampionat! :)

Og til alle andre som er fornøyd selvsagt, jeg synes bare det er ekstra morsomt når belgere viser seg i diverse sporter. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk så bare litt merkelig på meg når jeg juuuublet over blåsløyfene våre :rolleyes2: Det var littt sånn: "åååå, YES! BLÅ :P:) " :ahappy: Hadde noen av de fått CERT så hadde jeg hatt samme reaksjonen :)

Jeg prøvde å se etter deg med ringen, men jeg fikk bare sett når hun andre kom løpende ut med den blåe sløyfen, jublende glad :)

Her ble det BIM med Cert :) Er fornøyde vi, bortsett fra en uhyggelig dommer opplevelse i ringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle flinke og vakre hunder! :rolleyes2:

En kjempefin dag på Stord i dag! :)

Målet i dag var å få en god dag i ringen for Birk, forrige utstilling vil vi ikke lagre i minnet.

Dommer damen var hyggelig og streng, veldig opptatt av detaljer som noen fikk erfare.

Det ble delt ut endel blått i dag.

Birk ble BIR, i hard konkurranse med seg selv :P

Han var lettere hyper i ringen, hoppet på dommerdamen og spratt jevnt/ujevn frem og tilbake...

Men men, vi skulle jo bare kose oss vi da :ahappy:

I grupperingen var Birk hardt slått ut av løpetisper, kontaktpunket var godt gjemt og bevegelsesemønstret så ut til å passe best inn foran en slede med huskyer. Ingen plassering - vel fortjent.

4 1/2 år gammel glad og livlig champion hanne. Lagom maskulin.

Bra hodeform, måske noe aning runde øyne.

Hasen kunne sluttet litt bedre. Bra kropp og bakstell. Lagom båren hale i bevegelse.

Nybadet og aning myk pels. Bra sidebevegelser.

Kunne ha en tanke mer reisning(?).

Bra cadenetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen stor dag for Amigo - ren rød og takk for i dag.

Det hadde vært en løpetidstispe i ringen rett før oss, og da gikk Amigo helt i vranglås - han stod med snuten planta i bakken og nekta å flytte seg. Skikkelig slitsomt kan man si. Kritikken var fin men det stod også at han spolerte sine sjanser med å snuse som han gjorde.

Jaja - godt det kun er en utstilling igjen før vi legger denne sporten på hylla :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg stilt Luna og vi fikk blå sløyfe.. Hun var veldig fin, men kunne hatt friere bevegelser, skuldrene kunn ha ligget lengre tilbake og dessuten var det noe hvitt i fargen. Hun har bare litt hvitt bryst og bittelitt hvit på tærne, og det skal jo være lov. Jaja, håper på bedre lykke neste gang. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...