Gå til innhold
Hundesonen.no

Juta

Margrete

Recommended Posts

Skrevet

Fine farger, men ønsker litt mer kontrast/forskjell på bakgrunn og banner. Blir litt for lik.. Enten lysere bakgrunn, eller mørkere banner. Og så ville jeg heller valgt kornete bakgrunn og ikke-kornete banner, sånn for bildet sin del!

Ellers pent design syns jeg. :icon_redface:

EDIT: Etter å ha tatt en andre kikk på siden er jeg søren ikke sikker.. Mulig det ikke trengs mer kontrast/forskjell på bakgrunn banner.. Er forresten en pen sandfarge hos meg.

Skrevet

Banneret er fint, men W er vanskelig å lese, blir lett M, eller to N'er eller med en I inni, og litt sånn...

Der du skriver om Uta, synes jeg personlig det er penest om teksten enten starter under bildet, eller at bildet er integrert i teksten. Nå begynner teksten der bildet slutter, og det ser bare uferdig ut.

Også lurer jeg på om fødselsdatoen hennes er riktig, for jeg trodde hun var eldre...

Sånn, da har jeg som vanlig bare fokusert på feil og mangler, og ikke sagt noe om at jeg liker siden din, at jeg leser bloggen din, og gjerne vil gå tur med Uta en dag igjen.

Skrevet
Banneret er fint, men W er vanskelig å lese, blir lett M, eller to N'er eller med en I inni, og litt sånn...

Der du skriver om Uta, synes jeg personlig det er penest om teksten enten starter under bildet, eller at bildet er integrert i teksten. Nå begynner teksten der bildet slutter, og det ser bare uferdig ut.

Også lurer jeg på om fødselsdatoen hennes er riktig, for jeg trodde hun var eldre...

Sånn, da har jeg som vanlig bare fokusert på feil og mangler, og ikke sagt noe om at jeg liker siden din, at jeg leser bloggen din, og gjerne vil gå tur med Uta en dag igjen.

Ups du har jo rett, hun er jo født i 2007.

Og det jeg har skrevet om Juta må gjøres om. Har blitt bedre kjent med henne nå og da har jeg litt mer å skrive om.

Skrevet
Ups du har jo rett, hun er jo født i 2007.

Og det jeg har skrevet om Juta må gjøres om. Har blitt bedre kjent med henne nå og da har jeg litt mer å skrive om.

Årene flyr, vettu! Særlig når du har hatt henne i tre måneder :icon_redface:

Jeg leste ikke teksten, så kun på oppsett tekst versus bilde. Men oppdatering av tekst var et godt forslag jeg tar med meg, jeg tror X'ens tekst på sin hjemmeside kan ha godt av en oppdatering. Tusen takk!

Skrevet

Åååå så fin farge! *liker den veldig godt*, men jeg synes kanskje bildet av Juta forsvant "bak" fargen hvis du skjønner, hvis hun kunne ligget klar og tydelig utenpå sammen med bokstavene (de forsvant bak de også), så synes jeg det ville gjort seg heeelt enormt altså!

Skrevet
Fine farger, men ønsker litt mer kontrast/forskjell på bakgrunn og banner. Blir litt for lik.. Enten lysere bakgrunn, eller mørkere banner. Og så ville jeg heller valgt kornete bakgrunn og ikke-kornete banner, sånn for bildet sin del!

Ellers pent design syns jeg. :icon_redface:

EDIT: Etter å ha tatt en andre kikk på siden er jeg søren ikke sikker.. Mulig det ikke trengs mer kontrast/forskjell på bakgrunn banner.. Er forresten en pen sandfarge hos meg.

Jeg tenkte det samme ang det jeg har uthevet. Jeg ville gjort bakgrunnen svakere, evt banneret mørkere.

Ellers liker jeg det :icon_redface: Fargene er fine, og banneret er utrolig flott.

Skrevet
Åååå så fin farge! *liker den veldig godt*, men jeg synes kanskje bildet av Juta forsvant "bak" fargen hvis du skjønner, hvis hun kunne ligget klar og tydelig utenpå sammen med bokstavene (de forsvant bak de også), så synes jeg det ville gjort seg heeelt enormt altså!

Enig med TonjeM. Synes fargene er nydelige! Men jeg ville hatt Jutabildet som et vanlig bilde liksom. Slik du hadde på den forrige headeren. :icon_redface:

Skrevet

Den var veldig fin!

Trooor lysere bakgrunn.. Men er ikke sikker... :) At bakgrunnen er så lys som de lyse kornene i banneren. Mulig det blir litt for lyst da, men noe sånnt.. Vanskelig å se for seg da, så mylig det blir penere med mørk bakgrunn..

EDIT: Etter kikk på siden din nå så syns jeg bakgrunn og ny banner passet bra egentlig.. Aner ikke om du har endret bakgrunnsfargen fra i sted, men syns i alle fall det ble bra nå.

Trodde egentlig du spurte om du skulle velge lys eller mørk bakgrunn, så jeg sjekket ikke siden din først.

Skrevet

Jeg synes den forrige versjonen var mye stiligere - vil vi se gode bilder av hvordan hun ser ut, går vi inn på siden om Juta. Forrige banneret var mer helhetlig og kunstnerisk vakkert. Synes jeg.

Men den W'en er fremdeles ekkel å lese...

Skrevet
JAAAAA! SÅNN! *skrike kjempehøyt for å få viljen sin* Syntes det var veldig veldig pent jeg!

Jeg synes den forrige versjonen var mye stiligere - vil vi se gode bilder av hvordan hun ser ut, går vi inn på siden om Juta. Forrige banneret var mer helhetlig og kunstnerisk vakkert. Synes jeg.

Men den W'en er fremdeles ekkel å lese...

What to do!? :) Jeg å synes det med fadet Juta var finest, men likevel synes jeg det ble litt for fadet på en måte atte... *finne ut av det*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...