Gå til innhold
Hundesonen.no

Export pedigree

lo:co

Recommended Posts

Jeg har fått med meg at man får export pedigree til hunder som eksporteres til andre land enn de nordiske.

Hvordan fungerer dette, må man be om det spesifikt eller lages den automatisk når de ser at hunden registreres på eier i utlandet? Dette gjelder forøvrig førstegangs registrering av valp i forhåndsregistert kull.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vi hadde 2 hunder fra vårt siste kull som skulle til utlandet. Vi sendte inn prereg først, papirene kom i retur og vi fyllte ut adresser o.l. til de nye eierne (på lik måte og samme skjema som de øvrige valpene). Så når vi fikk tilsendt export pedigree sendte vi denne til eierne i Nederland. Da kunne de omregistrere hundene til kennelklubben der.

Edit: og alle stamtavlene på valpene kom samtidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg at man får export pedigree til hunder som eksporteres til andre land enn de nordiske.

Hvordan fungerer dette, må man be om det spesifikt eller lages den automatisk når de ser at hunden registreres på eier i utlandet? Dette gjelder forøvrig førstegangs registrering av valp i forhåndsregistert kull.

Erfaringer?

Ifølge den amerikanske kennelklubben må man ha export pedigree om man importerer hund fra andre land. Det må man be om spesielt, koster en del ekstra (tror jeg). Da jeg fikk min vovs til USA fra Finland, forhørte vi oss med den finske kennelklubben, og de sa det vanligste var at man fikk et brev fra kennelklubben, i tillegg til den vanlige stamtavla, som bekreftet at hunden var registrert på meg og med rett adresse.

Det holdt i alle fall til å få henne registrert i AKC. Så jeg ville tatt kontakt med kennelklubben valpen skal omregistreres til, og hørt hva de krever.

Edit. Ser du har fått svar fra noen som har eksportert valp fra Norge, så stryk mitt svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 2 hunder fra vårt siste kull som skulle til utlandet. Vi sendte inn prereg først, papirene kom i retur og vi fyllte ut adresser o.l. til de nye eierne (på lik måte og samme skjema som de øvrige valpene). Så når vi fikk tilsendt export pedigree sendte vi denne til eierne i Nederland. Da kunne de omregistrere hundene til kennelklubben der.

Edit: og alle stamtavlene på valpene kom samtidlig.

Samme her... Han som skulle til statene fikk export pedigreen sammen med resten. Trengte ikke bestille det utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...