Gå til innhold
Hundesonen.no

Cavalita ?

Guro G.

Recommended Posts

Skrevet

Er vel den jeg fant hun mente ja.

Han måtte omplasseres desverre.

Kunne ikke beholde han når jeg har fugler!

Skrevet

VEL, du vet, det ligger ganske naturlig for katter å fange fugler. Det burde du jo ha tenkt på litt før kanskje ?? :?

Skrevet

Ja jeg skulle nok tenkt på det før jeg tok den med hjem fra skogen ja.. Mye bedre å la den ligge igjenn! :roll:

Skrevet

jeg har fugler og katt.

og jeg vet at katta min ville ha tatt fuglene min hvis han fikk det til .

han har prøvd seg.

derfor flytta jeg dem ned.

men jeg tror ikke kattene kan åpne et undulat bur.

i så fall må dørene på buret være ødelagt :D

Skrevet

Døh.. Var absolutt ikkje det eg mente, og det vet du GODT!

En kattunge anngriper det meste, det er noe som heter instinkt, som de fleste katter merkelig nok pleier å ha. Noen kattunger anngriper også øynene til menneskene sine, ja, de anngriper faktisk det meste som beveger seg....... Hvorfor har vi slike onde ting som kattunger egentlig??

Når kommer den nye fuglen i hus da? Eller har du allerede kjøpt kanskje?

Skrevet
men jeg tror ikke kattene kan åpne et undulat bur.

i så fall må dørene på buret være ødelagt ;)

Ehh, joda det er mulig det!!! Katten til en venninne av meg griede å åpne buret til undulaten, og det var IKKE noe feil med det buret.. Hun kom hjem en dag og det var fjær i hele leiligheten.. Det eneste hun fant var fjær og føttene til fuglen... :D

Skrevet

men det har buret hatt dårlige dører.

dørene på buret til mine fugler er sitter utrolig godt.

og der jeg har fuglene nå. har ikke pelle adgang

Skrevet

Ja, så da er du altså en undulat fattigere, og en katt fattigere på få uker.... Hvilken bombe. Det er tragisk.

Skrevet

i jøss å dager, kan ikke folk få gjøre som de vil her eller uten at andre kvarulerer?

Så passet det ikke med den katten da og den har fått et nytt hjem, hva er problemet?

Hun ba jo ikke akkurat om å få den kattungen men hun reddet den fra en tragisk sjebne!!!

Må si jeg blir litt irritert av enkelte her. [-X

Skrevet

Å Gud allmektige!! Er dere igang igjen!?!

Fuglen har hun da hatt lenge! Før katten kom i hus, og den er ikke død nei!!

Og katten kunne hun ikke ta vare på selv siden det kom i konflikt med fuglen!

Det er da virkelig ikke så vanskelig å forstå vel?!

Denne anklagingssaken var vi ferdige med i sist tråd, så jeg setter stor pris på om vi lar det være med dette!

Lurer dere på noe vedrørende enkeltpersoner å forumet så ta dette opp med personen på PM, ikke lag en ny tråd om dette!

Skrevet

Denne anklagingssaken var vi ferdige med i sist tråd, så jeg setter stor pris på om vi lar det være med dette!

Bra du sier i fra at det er nok :wink:

Skrevet

Lurer dere på noe vedrørende enkeltpersoner å forumet så ta dette opp  

med personen på PM, ikke lag en ny tråd om dette!

er så enig! enkelte eier F*en ikke respekt for andre altså! hun gjorde det rette, skulle hun la katten dø kanskje? hun reddet et liv!

Skrevet

Vel, hun har jo selv skrevet at fuglen lå der død, så da må vi jo tro henne på det... #-o

Skrevet

Vel, hun har jo selv skrevet at fuglen lå der død, så da må vi jo tro henne på det... #-o

Javel... hvor står det henne da? Jeg har vist klart å overse det..

Men uansett hva som har skjedd, så ta det opp med henne da på PM, ikke lag ENDA en ny tråd om dette her!!!

Dere fikk jo en ganske så klar advarsel på slik oppførsel!

Her på hundesonen snakker vi sak, IKKE personer!

Skrevet

Jeg skal ikke diskutere mer jeg, jeg driter en lang i hele henne, men hvis folk skal bli klar over hennes enorme forbruk av dyr, så nytter det jo ikke å diskutere det på pm. Ingen som blir klar over problemet da.

Men, nå skal ikke JEG diskutere dette mer. Håper bare dere etterhvert ser selv at noe er galt.

:D

Skrevet
Jeg skal ikke diskutere mer jeg, jeg driter en lang i hele henne, men hvis folk skal bli klar over hennes enorme forbruk av dyr, så nytter det jo ikke å diskutere det på pm. Ingen som blir klar over problemet da.

Men, nå skal ikke JEG diskutere dette mer. Håper bare dere etterhvert ser selv at noe er galt.  

:D

Herregud :roll: Er du virkelig et voksent menneske? Det virker ikke akkurat sånn.. [-X

Skrevet

Ehh, joda det er mulig det!!! Katten til en venninne av meg griede å åpne buret til undulaten, og det var IKKE noe feil med det buret.. Hun kom hjem en dag og det var fjær i hele leiligheten.. Det eneste hun fant var fjær og føttene til fuglen... :D

Cavalita , Marianne... joda, nickene er jo helt like.... #-o

Jeg stemmer for at denne tråden også stenges... =D> flere som er enige.?

Denne saken er bare en fortsettelse på den stengte tråden..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...