Gå til innhold
Hundesonen.no

MacBook


Guest Jonna

Recommended Posts

Begynner å innse at laptopen min snart tar kvelden og funderer på MacBook (eller MacBook Pro).

Saken er det at jeg ikke har noe annet fra apple. Jeg har vanslig mp3 spiller, helt normal tlf osv (selv om jeg gjerne vil ha en Iphone i framtiden).

Opplever dere noen problemer med MacBook og dette? Er maskinen så bra til å takle andre ting enn apple sine produkter som dem skal ha det til? Altså redigerer bilder, lydfiler til mp3 spiller, redigere filmer fra kamera o.l.

Hvordan er kvaliteten på skjermen, jeg vil gjerne ha mulighet til å se dvd'er eller programmer på pc/mac uten at kvaliteten blir dårlig.

Utenom det så skriver jeg enkle dokumenter på pc, ikke noen presentrasjoner eller større oppgaver.

Dette er det jeg bruker maskinen min til, er det nødvendig for meg med ekstra programmer i forhold til det som følger med? Evt har jeg ett behov for pro versjonen?

Håper noen der ute har bedre peiling enn meg ;)

(også håper jeg pc'en min lever til desember/januar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har noe å si på de eksterne forholdene til mac og vanlig tlf og osv. men jeg vet at du kan få med (på Pro ihvertfall) en cd slik at du kan hoppe imellom windows og mac. Skal jeg ha pro'n skal jeg ha det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har noe å si på de eksterne forholdene til mac og vanlig tlf og osv. men jeg vet at du kan få med (på Pro ihvertfall) en cd slik at du kan hoppe imellom windows og mac. Skal jeg ha pro'n skal jeg ha det ;)

Jeg lurer litt på hva som egentlig er forsjellen på book og book pro jeg da. Utenom at du kan få større skjerm på pro og noe greier jeg ikke forstår (tror man kan sitte inn minnekort.)

Men program og minne ser jo likt ut på book og den "billigste" pro. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva som egentlig er forsjellen på book og book pro jeg da. Utenom at du kan få større skjerm på pro og noe greier jeg ikke forstår (tror man kan sitte inn minnekort.)

Men program og minne ser jo likt ut på book og den "billigste" pro. :P

Nå husker jeg ikke ordentlig her *orker ikke sjekke opp* men husker jeg rett så:

Er det bedre ram, prosessor, bedre innmat generellt. Høyere ytelse, bedre skjerm osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 4 år gammel macbook som jeg har hatt med meg gjennom alle studiene mine og til utvikling av nettsiden min;)

Av microsoft programmer har jeg bare msn og officepakken (powerpoint, word og exel), jeg gjorde ett bevisst valg om minst mulig microsoft (du kan nå få windows til mac visstnok) da disse er mer mottakelige for virus kontra mac. Mac er fortsatt relativt trygt i forhold til virus, selvom det dessverre har kommet noen. Jeg har ikke vært plaget av dette.

Jeg ser spesielt to klare fordeler med mac: den er stabil (ca null tull på 4 år sier vel egentlig sitt...) og den kommer med ett latterlig antall programmer. Du finner programmer og spill for de rareste ting:P

Likefultt har jeg valgt å anskaffe meg adobe photoshop (adobe- programmene er vel forsåvidt laget med tanke på mac tror ), da iPhoto ikke var bra nok for mitt formål. Det finnes gratis, nedlastbare bildeprogrammer til Mac men fikk ett supertilbud på adobeprogrammer så da slo jeg til (6 stk til 2500 elelr noe slikt).

Nå har jeg ipod, så hvordan det blir med musikk vet jeg ikke. Men macen har usb-inngang/utgang og jeg har ikke hatt noen problemer med overføring av lyd, film og bilder til/ fra mac til mobil (sonyEricsson) og bildeoverføring fra kamerat med usbkabel er ei heller noe problem.

hmm, kort oppsummert: jeg er knall fornøyd og anbefaler mac til "vanlige" folk som ikke trenger masse kapasitet til spill. Her har macen en solid svakhet...

Om du skulle ha ett eller annet mer du lurer på er det bare å ta kontakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 4 år gammel macbook som jeg har hatt med meg gjennom alle studiene mine og til utvikling av nettsiden min;)

Av microsoft programmer har jeg bare msn og officepakken (powerpoint, word og exel), jeg gjorde ett bevisst valg om minst mulig microsoft (du kan nå få windows til mac visstnok) da disse er mer mottakelige for virus kontra mac. Mac er fortsatt relativt trygt i forhold til virus, selvom det dessverre har kommet noen. Jeg har ikke vært plaget av dette.

Jeg ser spesielt to klare fordeler med mac: den er stabil (ca null tull på 4 år sier vel egentlig sitt...) og den kommer med ett latterlig antall programmer. Du finner programmer og spill for de rareste ting:P

Likefultt har jeg valgt å anskaffe meg adobe photoshop (adobe- programmene er vel forsåvidt laget med tanke på mac tror ), da iPhoto ikke var bra nok for mitt formål. Det finnes gratis, nedlastbare bildeprogrammer til Mac men fikk ett supertilbud på adobeprogrammer så da slo jeg til (6 stk til 2500 elelr noe slikt).

Nå har jeg ipod, så hvordan det blir med musikk vet jeg ikke. Men macen har usb-inngang/utgang og jeg har ikke hatt noen problemer med overføring av lyd, film og bilder til/ fra mac til mobil (sonyEricsson) og bildeoverføring fra kamerat med usbkabel er ei heller noe problem.

hmm, kort oppsummert: jeg er knall fornøyd og anbefaler mac til "vanlige" folk som ikke trenger masse kapasitet til spill. Her har macen en solid svakhet...

Om du skulle ha ett eller annet mer du lurer på er det bare å ta kontakt:)

Takker ;)

Nå er jo det kommet en ny Macbook akkurat, så kanskje dem har forbedret den på enkelte punkter. Når det gjelder spill så er laptop uansett en elendig "pc" å ha dem mer heavy spillene på. Men nå er jeg en enkel sjel og driver for det meste med "klikke rundt" spill :P

Godt å høre at det ikke er noen problemer med overføring av filer/bilder.

Nå driver jeg heller ikke med noe kjempe bilde redigering, jeg liker "keep it simpe stupid" og har ett enkelt program som jeg syns fungerer utmerket og har slettet dem tyngre bilde programmene.

Begynner helle mer og mer mot mac kjenner jeg, men kom gjerne med mer innspill om sterke sider og svakheter.

Edit:

Hvordan er det med vifte på mac? Jeg må ofte rense laptopen for hår som kommer seg inn i viften. Er dette ett problem dere har opplevd? Viften sitter på undersiden på maskinen min, så det er nok noe av problemet.

Og når man først er inne på vifter på undersiden:

Hvordan er den å ha på fanget? Går den seg varm?

Også var det dette med dvd igjen, spiller den filmer greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Hvordan er det med vifte på mac? Jeg må ofte rense laptopen for hår som kommer seg inn i viften. Er dette ett problem dere har opplevd? Viften sitter på undersiden på maskinen min, så det er nok noe av problemet.

Og når man først er inne på vifter på undersiden:

Hvordan er den å ha på fanget? Går den seg varm?

Også var det dette med dvd igjen, spiller den filmer greit?

Viften er kanskje litt negativ, for om maskinen er lenge på fanget uten noe i mellom går maskinen varm og da bråker vifta ganske mye. Men om man har noe i mellom (f.eks en bok) pleier det å gå ganske problemfritt. Men den blir fryktelig varm av og til, det må jeg bare innrømme. Jeg har stort sett noe i mellom jeg da, rett og slett fordi jeg ikke er helt trygg på stråling og sånn:p Er innebygd både blutooth og internett (men det er det vel kanskje i de fleste pc-er nå også?). Har aldri plukket ut hår eller noe slikt, men kan jo hende at maskinen hadde hatt gått av det? aldri tenkt på det før:P

Jeg har sett mange filmer og serier på macen og har vært fornøyd med det. men så kommer det jo litt ann på hva den sammenlignes med. Jeg har vært borti maskiner med både dårligere og bedre skjermer, men den fungerer absolutt. Min er avhengig av å vinkles rett, mulig dette er bedret til nye maskiner da det har blitt mer og mer populært med dvd på spillerne. Min brenner cd, men ikke dvd.

En annen negativ sak er at macbook er hvit. Den blir dermed veldig synlig møkkete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Hvordan er det med vifte på mac? Jeg må ofte rense laptopen for hår som kommer seg inn i viften. Er dette ett problem dere har opplevd? Viften sitter på undersiden på maskinen min, så det er nok noe av problemet.

Og når man først er inne på vifter på undersiden:

Hvordan er den å ha på fanget? Går den seg varm?

Også var det dette med dvd igjen, spiller den filmer greit?

Jeg tror nok at jeg ville valgt mac igjen, selv om jeg har hatt litt problemer med min.

Jeg har en to år gammel MacBook. Viften går stort sett konstant for full guffe og har gjort det altfor lenge. :blink: Jeg antar at den er full av støv, men er usikker på hvordan jeg skal få det vekk. Har ikke våget å åpne maskinen. Ja, maskinen blir varm, og jeg liker å ha noe mellom fanget og maskinen. Viften sitter på på kanten bak på maskinen, mellom skjermen og tastaturet på en måte.

Jeg har hatt min maskin på reparasjon to ganger pga. diskstasjonen. Første gang fordi den ble ødelagt. Plutselig en dag var det ikke mulig å putte i DVDer, den var stengt. Den ble skiftet, men måtte tilbake igjen med maskinen, fordi den ikke ville spille av DVDer. Maskinen fant dem ikke. Nå fungerer den, men jeg synes at den hakker veldig lett om det er riper på DVDene.

Ellers så har maskinen vært inne til reparasjon fordi plasten har sprukket to ganger. Nå har den sprukket igjen, men på et annet sted på maskinen.

Ehm, men sånn ellers, så er jeg fornøyd altså :P

En annen negativ sak er at macbook er hvit. Den blir dermed veldig synlig møkkete...

Har aldri hatt problemer med skit utenpå maskinen, men om tastaturet blir skittent så vasker jeg bare med en klut/sminkefjerningsserviett/tilsvarende, så ser den ren og pen ut igjen ;) (Ellers så har jeg jo skiftet ut plasten et par ganger, og det hjelper på :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med plasten på tastaturet (regner med det er her den har sprukket) er visst ett veldig vanlig problem på mac. Jeg er så vant til sprekkene at jeg en gang ikke tenkte på det:P

Men her synes jeg man kom inn på en annen ting som kan være positivt med mac: de er ofte svært dyktige på kundeoppfølging. Jeg har hatt min inne en gang pga at det var noe galt med batteriet mitt. Selv om jeg egentlig hadde kjøpt maskinen min ett annet sted tok de den i mot og etter en litt lang uke fikk jeg den tilbake. Ikke hatt batteriproblemer i ettertid.

Kom forresten på en sak til: strømkabelen måtte byttes fordi den knakk/ smeltet opp på ett eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med plasten på tastaturet (regner med det er her den har sprukket) er visst ett veldig vanlig problem på mac. Jeg er så vant til sprekkene at jeg en gang ikke tenkte på det:P

Men her synes jeg man kom inn på en annen ting som kan være positivt med mac: de er ofte svært dyktige på kundeoppfølging. Jeg har hatt min inne en gang pga at det var noe galt med batteriet mitt. Selv om jeg egentlig hadde kjøpt maskinen min ett annet sted tok de den i mot og etter en litt lang uke fikk jeg den tilbake. Ikke hatt batteriproblemer i ettertid.

Kom forresten på en sak til: strømkabelen måtte byttes fordi den knakk/ smeltet opp på ett eller annet vis.

I know. Alle jeg kjenner med MacBook(som jo er rundt en 10 stk etter hvert) har fått plasten sprukket opp akkurat der på sin. Foreløpig er min sprekkfri der etter jeg skiftet plast for ca ett år siden(har skiftet to ganger pga det), men nå har den sprukket øverst over skjermen også.

En venninne av meg hadde også batteriproblemer på sin macbook, og måtte skifte.

Strømkabelen min måtte skiftes etter å ha blitt tygget opp av en kanin, men det kan jeg neppe skylde på macbooken for :blink: Ellers så er magnetgreien på macbookladeren supersmart :P Hvis man er klumsete og snubler i laderen og sånt (;)), så ødelegger man ikke lader eller maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generellt på appel produktene har jo dem slitt med plasten, også på iphone. Men da tjener dem jo mer penger på produkter som dette ;)

Ellers er jo den "nye" mac'en i sølv og i aluminiums "kabinett" så jeg tror faktisk det er noe dem har forbedret på den modelen. Knottene på pro'en er også svart.

At også den sliter med viften på fanget kommer ikke som en bombe, jeg har vel egentlig enda ikke hørt om en "lap"top som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske ny Macbook pro, og jeg er enig i det meste de andre sier. Det ingen problem å koble til hva det måtte være, jeg har koblet til kamera, filmkamera mobil osv og maskinen "kjenner" igjen alt. Faktisk synes jeg det har vært mye enklere enn med windows pcene. Nå har jeg ipod, så jeg vet heller ikke hvordan det blir med andre mp3-spillere men jeg kan nesten ikke tenke meg at det skulle være noe problem.

Jeg har ikke sånn plastgreier, dermed sprekker ikke min. I tillegg er den grå matt så den ser heller ikke fort skitten ut. Batterikapasiteten er helt enorm, jeg kan sitte og holde på i flere timer før jeg må skifte batteri.

Viften på denne maskinen er visst helt innestengt såvidt jeg kan se så jeg vet ikke hvordan skitt evt skulle kommet til, men jeg synes det skal mer til før den blir varm enn den forrige laptopen min. Men selvsagt går denne varm også hvis jeg legger den på ei dyne eller sånt, stort sett synes jeg ikke den blir sånn supervarm når jeg har den på fanget. Maskinen er forøvrig svært stillegående i forhold til hva jeg er vant med. Nå sitter jeg her i samme rom som mamma og søster, søster sitter på en sofa ved siden av og mamma sitter i en stol på andre sida av stua, og jeg hører begge deres maskiner, ikke min.

Jeg har sett mye film på min og jeg synes det er godt nok for meg, men dette har jeg ikke peiling på. Ser vanligvis film på en 42" pioneer plasma-tv og merker ikke at jeg irriterer meg over dårlig kvalitet på macen. Men som sagt, jeg har egentlig ikke peiling på dette, en "kjenner" ville sikkert sukket og stønnet over det jeg nettopp sa. :P

Edit: Jeg har til nå funnet kun en ulempe med å konvertere til mac, og det er at porta ikke finnes til mac. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magneten er nesten grunn god nok for å kjøpe mac om man har viltre eller klumsete hunder. Rex er liksom ikke den mest teknisk tilstedeværende hunden og jeg har ikke tall på hvor mange ganger magneten har reddet min kjære mac fra å gå i bakken...

Angående sprekkene så har jeg bare hatt problemer på tastaturet. Har en sprekk på baksiden også, men den kommer av min evne til å teste ut hvordan min tekniske ting tåler slag og fall...

Mrs. Powers, hvordan har du opplevd det med bytting av plasten? har det gått problemfritt?

Mitt totalinntrykk av apple er vel litt sånn at produktene deres ser bra ut og fungerer stabilt, men at det gjerne er noen gjennomgående småfeil på hver kategori (eks. plasten på mac- tastaturet) som de ikke gidder å fikse før de lager en ny modell. I stedet bytter de bare ut tingene underveis for de som måtte møte på problemer. Litt dårlig deal at feil ikke repareres kanksje, men så lenge de er villige til å bytte tingene så veier det kanskje opp... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en førstegenerasjons Macbook, hvit. Kjøpt i April 2006 - funker som ei klokke enda.

Alle førstegenerasjons macbooker hadde problemer med noe som het "random shutdowns" - men dette fikk jeg fullstendig dekket både med frakt og reparasjon i 2007. Samtidig hadde de visst byttet plasten på tastaturet selv om den ikke hadde sprukket. Jeg gjetter meg til at det var en "preventativt" bytte.

Mac'en er som sagt over 3 og et halvt år, aldri hatt problemer med NOE av programvaren. Den går like raskt som før, minnet har enda ikke blitt overbelastet. Ingen vifteproblemer, kun om jeg går inn på veldig krevende flash-sider at den kjører i gang. Kan se video på fullskjerm uten noe viftebråk. Eneste negative er at pc'n blir svært varm under (uten at vifta skrur seg på) - så jeg kan ikke sitte lenge med pc'n på fanget før jeg må fram med ei bok eller ei pute.

Veldig fornøyd, og jeg har ikke tenkt å bytte ut min gamle traver før den virkelig takker for seg.

Forøvrig har jeg mistet den i gulvet 4 gang fra hoftehøyde uten at den har tatt skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig i det som står her oppe! Jeg har nå hatt min hvite Macbook i tre år. Skal dog bytte til Pro etter jul. Delvis pga en litt skummel harddisk (er redd den snart kaster inn håndkleet) og fordi jeg føler at Macbooken ikke helt henger med lenger når jeg jobber med skolearbeid (grafisk design - blir fort store filer da). Det kan også være noe jeg innbiller meg - jobber på it-avdelingen på skolen og da blir man fort fristet om noen dukker opp med nye maskiner ;) Men kommer definitivt til å beholde denne som en reservepc. Ikke hatt noen problemer med unntak av sprekker i plasten og en harddisk som tok livet av seg selv i mai. Harddisken hadde jeg selv satt inn (kjøpte mer gb og byttet selv), så den hadde jo ikke noe med det utstyret jeg opprinnelig kjøpte.

Ang plasten - vet ikke hvordan det er om man bestiller via nett og slikt, men jeg kjøpte min på Eplehuset i Oslo og de sier at en mac skal i prinsippet vare i 5 år. Så i den perioden er det bare å levere inn macen om plasten sprekker opp og det blir gjort gratis.

Om ikke noe spesielt skjer så kommer nok jeg til å holde meg til Mac resten av livet. Veldig brukervennlig (nesten for brukervennlig sier min bror), film funker fint (selv på en 13 tommers skjerm) og nada med problemer ellers. Mange kvier seg for å bruke Mac fordi de er redd for at filer fra Windows ikke vil funke, men det synes jeg ikke er noe problem. Det meste som finnes for Windows finner du også laget for Mac og det som ikke finnes det trenger du vel nesten ikke :P Jeg har heller ikke Office-pakka og har klart meg fint.

Minuset med Apple er at ting ofte koster litt mer enn det trenger. Nytt batteri koster rundt 1200-1300kr og en lader 700-800 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inn mac med morsmelka. Min far var sikkert en av de første som hadde mac her i dalføret, og er fulstendig mac-frelst den dag i dag. Det kommer ikke annet en mac inn i det huset, og jeg ser han blir grå i håret bare noen nevner windows (hvilket gjelder meg også). Jeg kjøpte min første bærbare mac, en iBook blueberry for konfirmasjonspengene. Den gikk som ei klokke i 7 år, med unntak av batteriet som takka for seg etter at hunden flere ganger løp med seg ledningen (med macen i enden) i gulvet, da er det lov å takke for seg. Maskina funker (om enn tregt) den dag i dag. Så fikk jeg overtatt pappas Powerbook, også den gikk som ei klokke (men var ikke lenger rask nok for pappa). Hadde noe problem med sprekker i festet mellom maskin/skjerm, men det var nok min skyld, jeg var ikke veldig skånsom mot den. Denne maskina overtok lillesøs da jeg fikk en ny (ingen ting galt med den gamle, men ble tilbydt en ny). Sitter nå på en MacBook PRO. Knallfornøyd. Sitter med den på fanget nå, den er ikke varm, og jeg har ikke tenkt over at den noen gang har vært det heller. Magneten som holder strømledninga på plass er en genal hunde/kloms sikkring, den har berga maskina mi mange mange ganger. Aldri noe tull med denne macen heller, eller, dvs nå har jeg noe batteri-tull, men det er nok min skyld, det også. Så etter å ha hatt mac siden tidlig på 90-tallet har jeg ikke et vondt ord å si! Kjenner jeg blir småsvett av å tenke på windows maskina på kontoret, jeg tror jeg hater den. Hvordan noen velger å frivillig sitte på windows fatter jeg ikke, hehe ;)

Det har ikke vært noe tull med noen av mine macer med,de bare funker som de skal når de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At også den sliter med viften på fanget kommer ikke som en bombe, jeg har vel egentlig enda ikke hørt om en "lap"top som ikke gjør det.

Om du vil ha en pc som ikke har vifte problemer så kjøper du Lenovo/Ibm... (Lenovo er IBM) Dette er pcer som du kan bytte ut deler i, sitte på fanget med osv. har 2 stk fra 2001 og de funker som ei klokke. Eneste årsaken til at de blir byttet ut er pga dårlig skjerm (01 skjermene var ikke akkurat de beste :ahappy: )

Men jeg sikler etter det beste pro'n for å si det sånn :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir MacBook og ikke MacBook pro. Så lenge jeg bare skal ha 13 tommer, så tjener jeg mer på å bruke 800kr på å oppgradere Macbook til 4 GB RAM. Enn å få pro-med akkurat dem samme tingene og omtrent ingen forsjell og bare 2 GB RAM for 2 laken mer.

Så nå blir det vel bestilling av PC til uken.

Bare ett lite spm. Er det behov for iWork om man bare skriver enkle brev eller oppgaver? iLife får jeg med og snø-leoparden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha en pc som ikke har vifte problemer så kjøper du Lenovo/Ibm... (Lenovo er IBM) Dette er pcer som du kan bytte ut deler i, sitte på fanget med osv. har 2 stk fra 2001 og de funker som ei klokke. Eneste årsaken til at de blir byttet ut er pga dårlig skjerm (01 skjermene var ikke akkurat de beste :ahappy: )

Men jeg sikler etter det beste pro'n for å si det sånn :banana:

Merkelig, den forrige pcen min var en lenovo, og det er den eneste pcen jeg har hatt som fikk problemer med vifta. Den sa i tillegg takk for seg etter 1 1/2 år normal bruk. Bare jeg som hadde min typiske flaks sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spm. Er det behov for iWork om man bare skriver enkle brev eller oppgaver? iLife får jeg med og snø-leoparden.

Dnæææ.

Du får en enkel teksteditor med både bold og skriftstørrelse (og mulighet for å legge inn bilder etc) med OS'et. Du kan i tillegg åpne både wordx og andre "ekle" filtyper med denne "TextEdit" som den heter. Open office funker for excelfiler og wordfiler som ellers trenger "ekstra" formatering (f.eks sub/sup-script, jeg skrev engang en 9siders rapport i generell kjemi uten å sub/sup-scripte noen av stoffene, needless to say fikk jeg den ikke godkjent :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dnæææ.

Du får en enkel teksteditor med både bold og skriftstørrelse (og mulighet for å legge inn bilder etc) med OS'et. Du kan i tillegg åpne både wordx og andre "ekle" filtyper med denne "TextEdit" som den heter. Open office funker for excelfiler og wordfiler som ellers trenger "ekstra" formatering (f.eks sub/sup-script, jeg skrev engang en 9siders rapport i generell kjemi uten å sub/sup-scripte noen av stoffene, needless to say fikk jeg den ikke godkjent :ahappy: )

Nå er det ikke noen voldsomme oppgaver jeg skal skrive, og i værste fall kan jeg sende den til jobb pc og gjøre den om. Bare greit å ha noe annet enn notepad liksom :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, den forrige pcen min var en lenovo, og det er den eneste pcen jeg har hatt som fikk problemer med vifta. Den sa i tillegg takk for seg etter 1 1/2 år normal bruk. Bare jeg som hadde min typiske flaks sikkert. :ahappy:

Nå har det vel også noe med prisen på dem? det er bare 1 år siden Lenovo ble IBM å da etter hva vi fikk vite at IBM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Nå har det vel også noe med prisen på dem? det er bare 1 år siden Lenovo ble IBM å da etter hva vi fikk vite at IBM.

Jeg er litt usikker på hva du prøver å si?

Min pc tror jeg kostet 15-16000 forøvrig, da synes jeg den burde holde mer enn et og et halvt år. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke noen voldsomme oppgaver jeg skal skrive, og i værste fall kan jeg sende den til jobb pc og gjøre den om. Bare greit å ha noe annet enn notepad liksom :blink:

du burde bli student, så får du officepakken grisebillig:P Jeg aldri tjent så mye på å være student som etter at jeg fant ut at jeg skulle ha mac, har kommet over ganske mange knallgode tilbud:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde bli student, så får du officepakken grisebillig:P Jeg aldri tjent så mye på å være student som etter at jeg fant ut at jeg skulle ha mac, har kommet over ganske mange knallgode tilbud:)

Har nok ingen store planer om å bli student igjen.

Men maskinen er i hus uten ekstra programmer. Jeg brukte heller pengene på å oppgradere macbook fra 2 til 4 RAM.

Får heller se om jeg invisterer i flere programmer etterhvert :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...