Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow (Når, hvor, hvem arrangerer, hvordan gikk det osv osv)


bea

Recommended Posts

Jeg savner en liste med oversikt over valpeshow. :)

NKKs terminliste har ikke egen valpeshow kategori og ikke alle valpeshownwn blir registrer i terminlistene.

Det hadde vært fint om dere kunne sette inn her "Når, hvor, hvem arrangerer og i etterkant hvordan gikk det".

Selv skal hente valp 15 november.. hun kan gå på valpeshow mellom 15 januar og 15 juni 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I terminlista på nett kan du søke på valpeshow, der legges en del av de arrangementene som bare er valpeshow, eventuelt valpeshow med lydighet og/eller agility.

Som en tommelfingerregel kan en regne med at hvis det er en utstilling for "alle" raser (det er alltids noen raser som har sagt nei), så er det også valpeshow. Søk på de voksne utstillingene, så står det gjerne under "dommere/annet" om det er valpeshow, og venter du til Hundesport kommer står det spesifisert der om det er valpeshow.

Din hund er gammel nok 15. januar sier du, da er første mulighet helga 16.-17. januar i Letohallen (hvor bor du?) arrangert av henholdsvis Norsk Dobermann Klub og Norsk Berner Sennenhundklubb. 30.-31. januar er det dobbeltutstilling på Hellerudsletta arrangert av Norsk Schnauzer Pinscher Klubb og Norsk Grand Danois Klubb - også videre. De store utstillingene har som regel valpeshow, og rasespesialene for din rase har uten tvil valpeshow.

Norsk Kennel Klubs utstilling har aldri valpeshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig informasjon! Det er notert!

Jeg bor slik at jeg kan se Telemarkshallen (NKK februar 2010, Bø) fra vinduet :)

Jeg har skjønt det slik at langt fra alle valpeshow blir registrert på NKKs terminliste (for mange klubber blir fristen for innmeldinger for "tidlig")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klubber annonserer små valpeshow (hvor det kun er valpeshow, ikke lydighet, agility eller utstilling i tillegg) på sine respektive hjemmesider, medlemsblad og i lokalaviser. Forøvrig kan det være gull verdt å følge med i utstillings-emnet her på sonen, da det er få hundearrangement som går soniser hus forbi. Ergo blir det ofte laget et emne med spørsmål om hvem som skal på den og den utstillinga eller det og det valpeshowet - og det er jo også en måte å få med seg arrangement på.

Dessuten er det mange klubber som pleier å ha valpeshow på samme tiden av året hvert år, men som ikke alltid er like flinke til å annonsere det. Det kan kanskje derfor lønne seg å snakke med andre hundeeiere (fortrinnsvis oppdrettere og folk som stiller ofte) om de veit av noen valpeshow det er lett å gå glipp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig informasjon! Det er notert!

Jeg bor slik at jeg kan se Telemarkshallen (NKK februar 2010, Bø) fra vinduet :P

Jeg har skjønt det slik at langt fra alle valpeshow blir registrert på NKKs terminliste (for mange klubber blir fristen for innmeldinger for "tidlig")

Med tanke på at de fleste store utstillinger også har valpeshow, vil jeg si at minst 2/3 av valpeshowene er på terminlista. Men ellers er det å gjøre som Ingvild sier - snakk med folk i nærheten for å høre hva som er vanlig i området. Jeg mener for eksempel at Notodden har en klubb (trekk- og bruks?) som pleier å arrangere, men jeg husker ikke når på året.

Du kan jo også google hundeklubbene i området, for å se om det står noe på deres side.

På NKK Bø er det ikke valpeshow.

Hvor langt du er villig til å reise avgjør også hvor mye du får stilt. For noen er en halvtime mer enn nok, for noen vurderer de det ikke før det bikker fire timer. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for info! Kjempe bra!

Joa , jeg kjenner til at Bø og Sauherad hundeklubb (min klubb) har valpe show, Notodden trekk og bruks også.

Og at NKK Bø ikke har valpe show.

Det hadde vært hyggelig om dere kunne legge ut tips om spesifike valpeshow også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...