dorab01 Skrevet 19. Oktober 2009 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2009 ok som overskriften sier har bikkja greid å få tak i en plate med den stimorol tyggis med fersken smak heldighvis så jeg det før hun rakk å spise mere en en halv tyggis. Er det farlig ??? dette er snakk om en liten hund på 2.7 kilo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 19. Oktober 2009 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2009 Nei, det er ikke farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aina&Kaizer Skrevet 19. Oktober 2009 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2009 Tyggegummi inneholder xylitol, som er giftig for hunder. Hvis hun bare har spist en halv ville jeg ikke vært så urolig tror jeg, men jeg ville fulgt littegrann med på henne det neste døgnet likevel... Her står det litt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dorab01 Skrevet 19. Oktober 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2009 ja det var nemlig det jeg har hørt og og lurte på hvor små mengder det var snakk om når man snakket om at ting er giftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 21. Oktober 2009 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2009 Nå er nok en eventuell reaksjon over, men jeg kan jo fortelle om hunden til foreldrene mine som spiste en hel pakke Extra-tyggis. Hunden veier ca 13kg, og det eneste som skjedde var at den fikk god ånde..! Det skal nok store mengder til (i forhold til kroppsvekt) før de får kraftige reaksjoner. Jeg vil nok også tro de ikke bare faller død om, men at de får andre reaksjoner først; som oppkast, diarè kanskje, pesing, skjelving, spyttproduksjon, osv. Siden du ikke har skrevet noe mer, antar jeg alt står bra til med hunden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar