Gå til innhold
Hundesonen.no

Løs i magen av V&H?

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Ja akkuratt det i seg selv høres jo ikke så rart ut. Ho fikk elgbein på torsdag ettermiddag, og torsdag kveld litt V&H og rabiesvaksine på dagen.

På morran etter halv 6 sitter Kita i senga og piper, noe ho ikke har for vane å gjøre. Vi gikk ut og ho var skikkelig løs i magen, skikkelig spray bæsj :thumbs: trodde dette ville gå over i løpet av dagen. Noe det ikke gjorde.

Midt i frokosten måtte ho ut igjen! da er ho nøden for å si det sånn.

I dag er ho fortsatt løs i magen, men måtte ikke ut før halv 10 i dag.

Hva tror dere det kommer av? Elgbein, V&H, vaksina eller en kombinasjon?

Ho virker ikke noe berørt av det=)

Skrevet

ho har fått sånne vanlig "butikk-bein", griseører, knoker, struper osv, men har aldri fått elgbein før :) ho storkosa seg når ho fikk det, men dagen derpå var verre for å si det sånn :thumbs:

Skrevet
ho har fått sånne vanlig "butikk-bein", griseører, knoker, struper osv, men har aldri fått elgbein før :) ho storkosa seg når ho fikk det, men dagen derpå var verre for å si det sånn :thumbs:

Da er det nok ikke umulig det er elgbeinet gitt :blink: Da er det sikkert fordi det er nytt, men det kan også være en blanding av elgbein, V&H og vaksine.

Skrevet

Håper det blir bedre snart i hvertfall :) men ho må i hvertfall ikke like hyppig på do nå, så det ser ut til å gå riktig vei. Men med elgbein, bør de tilvendes det? tenkte at det var som andre bein jeg :thumbs:

Skrevet
Her er noen som opplevde diarè etter rabiesvaksine. Det er faktisk ikke uvanlig å få reaksjoner på vaksiner, men det er mange som ikke vet at det "går an". Jeg ville nok i utgangspunktet mistenkt vaksinen, siden både rå bein og V&H ikke akkurat er kjent for å gi diarè, tvert imot! (Jeg har brukt rå bein mang en gang for å stoppe litt løs mage - ikke bare på mine hunder-, og det er finfint å gi hunder med diarè.)
Skrevet

Kan du ikke se det an litt? Så lenge hun spiser og drikker, er det ingen krise. Du kan forsøke å gi kokt ris med litt kokt kylling, det hjelper magen. Neste gang du er hos vet, kan du kjøpe med Zoolac. Det er et reseptfritt middel som inneholder snille bakterier som stabiliserer magen.

Jeg er ingen ekspert altså, men vanninntaket er visst det viktigste å passe på ved diaré. De kan bli fort uttørket uten. Du kan evt vanne ut foret ekstra, slik at du er sikker på at hun får i seg nok.

Skrevet

Stella blir løs i magen første 2-3 døgn etter jeg har gått over på V&H etter periode med bare tørrfôr. Det stabiliserer seg etter disse dagene, og hun blir veldig fin i magen. Hun er veldig hard i magen av bare tørrfôr.

Så det er nok bare en overgang, la det gå noen dager og se hvordan det utvikler seg :thumbs:

Skrevet

Har opplevd at hunder reagerer med diare på V&H om det er frossent eller tatt direkte fra kjøleskap.

Skrevet
(Jeg har brukt rå bein mang en gang for å stoppe litt løs mage - ikke bare på mine hunder-, og det er finfint å gi hunder med diarè.)

OT, men nå leste jeg det som at du også bruker rå bein til deg selv når du har diaré! :aww:

Skrevet
OT, men nå leste jeg det som at du også bruker rå bein til deg selv når du har diaré! :aww:

:) Det var jo akkurat det jeg mente!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...