Gå til innhold
Hundesonen.no

Rar oppførsel


Vanilje

Recommended Posts

Hei.

Jeg overtok for ei uke siden en liten hund på 4 år. Vi fikk god kontakt fra første øyeblikk og hun er bare snill og grei :-)

Hun har vært sammen med meg stort sett hele tiden, både på jobb og ellers så hun er blitt veldig knyttet til meg allerede.

I går da jeg var ferdig på jobb skulle min søster ta med seg hunden en liten tur mens jeg skulle dra for å hente bilen. Hunden ble veldig fortvila og snudde seg for å se etter meg hele tiden, og da jeg forsvant rundt hjørnet så stoppa hun helt opp og ville IKKE gå videre med min søster. Hun rikket seg ikke men kun sto å peip. Min søster bestemte seg tilslutt for å prøve å ta meg igjen og begynte å gå den veien jeg forsvant.. det ville hunden selvfølgelig være med på og begynte å stresse oppover. Vi møttes noen minutter senere og da var hunden veldig glad og fornøyd igjen.

Hun fortalte meg hva som hadde hendt og jeg ba henne ta med seg hunden igjen å gå litt i forveien (så jeg kunne få se hvordan det var) og så skulle jeg komme like bak dem.. Hunden gikk noen meter mens hun kikket bakover mot meg og så stoppet hun, bet tak i båndet og dro den slik at hun kunne prøve og komme tilbake til meg.

Ba søsteren min å snakke bestemt til henne men det virket ikke. Så hun ga vel mer eller mindre opp.

Hunden har vært flere ganger med min søster imens jeg har vært tilstedet og da har det gått kjempefint og de har koset masse sammen!

Det jeg lurer på er hvorfor gjør hun som hun gjør? Om jeg ikke gjør noe med det nå så vil det kanskje bli et stort problem senere..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er redd for å miste deg! Du har jo akkurat fått henne, og er det eneste trygge holdepunktet hun har, såklart blir hun da fortvilet når hun må dra med noen andre fra deg. Gi henne mer tid, slik at hun vet med sikkerhet at du ikke blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig dumt spm. om hvorfor hun gjør det.. for jeg skjønner jo egentlig det... Men jeg har hatt en hund tidligere som gjorde noe ala det samme som henne og det i lang, lang tid etter jeg haddde fått henne.. Så jeg må jo i såfall etterhvert finne på noe så det ikke blir sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerer hun hvis hun f.eks er i stuen med din søster, og du går ut av rommet(og da stenger døren etter deg)? Har du prøvd det? Evt bare begynne litt og litt, eller finne noe hun er så opptatt av at hun "glemmer" deg litt. (en skikkelig god godbit, en kong fylt med leverpostei, en leke hun elsker over alt på jord?) Hun roer seg nok også litt med tiden, tenker jeg.

Hun har jo nettopp kommet, og er en voksen hund, som har mistet alt som er kjent og kjært, og har vært med deg hele tiden etter hun kom til deg. Da er det naturlig at hun blir usikker når du plutselig går. Begynne på gaten, gå rundt et hjørne og rett tilbake før hun rekker å stresse seg opp, ta det som vanlig alene-trening, er mange tråder her inne om det! :thumbs:

Og masse lykke til, cavalierer er fine hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerer hun hvis hun f.eks er i stuen med din søster, og du går ut av rommet(og da stenger døren etter deg)? Har du prøvd det? Evt bare begynne litt og litt, eller finne noe hun er så opptatt av at hun "glemmer" deg litt. (en skikkelig god godbit, en kong fylt med leverpostei, en leke hun elsker over alt på jord?) Hun roer seg nok også litt med tiden, tenker jeg.

Hun har jo nettopp kommet, og er en voksen hund, som har mistet alt som er kjent og kjært, og har vært med deg hele tiden etter hun kom til deg. Da er det naturlig at hun blir usikker når du plutselig går. Begynne på gaten, gå rundt et hjørne og rett tilbake før hun rekker å stresse seg opp, ta det som vanlig alene-trening, er mange tråder her inne om det! :thumbs:

Og masse lykke til, cavalierer er fine hunder. :)

Hun har brukt å stå forran døren jeg gikk ut en liten tid og så går hun å koser med min søster og andre som er i rommet. Så trodde ikke det skulle være så ille for henne stakkars. Var jo bare snakk om 10 minutter før vi skulle treffes igjen så jeg tenkte det skulle gå greit siden hun kjenne min søster men det var vel litt for tidelig..

Men jeg er bare redd hun skal fortsette slik, akkurat som den andre hunden min gjorde.. Så jeg føler virkelig det er jeg som gjør noe galt.. :blink:

Men takk for tips :-) Vi får trene litt på det etterhvert :-)

Er forresten ikke en Cavalier men en King Charles :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...