Gå til innhold
Hundesonen.no

Får opp advarsel mot skadelige nettsider på sonen

Lemen

Recommended Posts

Jeg har de siste dagene fått opp advarsel mot skadelig nettsted når jeg surfer på sonen. Jeg bruker Chrome nettleser og det er Google Safe Browsing Diagnostic som advarer meg.

Jeg får opp:

"Safe Browsing Diagnostic page for 4fota.se

What is the current listing status for 4fota.se?

Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days. (også mye annet...)

Jeg ha aldri fått slike advarsler før. Advarslene kommer bare når jeg surfer på sonen og det har kun skjedd de siste dagene.

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avast (virusprogrammet mitt) klikker i vinkel når jeg prøver å besøke den hjemmesiden som blir nevnt i den feilbeskjeden du får. Den tilhører en svensk jente som heter Louisa eller noe lignende, og hun har STBT og aussie... Hjemmesideadressen hennes er www.4fota.se

Men hva har hjemmesiden hennes med dette forumet å gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på den siden må jeg si, men ikke pokker om jeg tørr åpne den linken....

.... eller... Pokker! Jeg burde ikke være så nysgjerrig!

Dere andre? Kan jeg tørre se på den? Aussie jo! :)

*ler* Jeg tror ikke du kommer så langt, jeg kommer ikke inn overhodet nå lengre.. Håper eieren får ordnet opp i det, det er en av mine favoritt hundesider. :innocent: Aussien heter Fendi, og kommer fra Kalotes kennel i Sverige. Mammaen til Fendi er en Meet MyOwn'er :)

De trener lydighet og "forsvarsmakt" samt spor og viltspor. Veldig koselig side og blogg sånn kort oppsummert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på www.2fota.se på google og der sto det at siden var trygg - trykket med videre inn på linken og...

"Advarsel– Dette nettstedet kan skade datamaskinen din!

Forslag:

* Gå tilbake til forrige side og velg et annet resultat.

* Prøv et nytt søk for å finne det du leter etter.

Eller du kan fortsette til http://4fota.se/ på egen risiko. Hvis du vil ha detaljert informasjon om problemene vi fant, kan du gå til Googles diagnoseside for sikker surfing for dette nettstedet.

Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du kan beskytte deg selv mot skadelig programvare på nettet, kan du gå til StopBadware.org.

Hvis du er eieren av dette nettstedet, kan du be om en vurdering av nettstedet ved hjelp av Googles verktøy for nettredaktører. Mer informasjon om vurderingsprosessen finner du i Googles brukerstøtte for nettredaktører.

Rådgivning fra Google"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på den siden uten problem ihvertfall og aussien var søøøt og det samme var SBT'n :innocent: ingen klikking i vinkel av avast og ingen klikking i vinkel av opera, ie eller chrome :)

Har du virusprogram da?

Virusprogrammene mine stopper meg på den siden på begge pc'ene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenkt angrepsnettsted!

Nettstedet på 4fota.se er rapportert som et angrepsnettsted, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine.

Angrepsnettsted forsøker å installere programvare som stjeler personlig informasjon, bruker datamaskinen din til å angripe andre, eller skade datamaskinen din.

Noen angrepsnettsted distribuerer skadelig programvare med vilje, men mange gjør dette også uten at eierne vet om det.

Denne fikk jeg.. Med alternativene "Få meg bort herfra!" og "Hvorfor er nettstedet blokkert?"

hmmm... trykke litt på nr 2...

Da fikk vi opp denne:

Advisory provided by Google

Safe Browsing

Diagnostic page for 4fota.se

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days.

What happened when Google visited this site?

Of the 1 pages we tested on the site over the past 90 days, 1 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2009-10-13, and the last time suspicious content was found on this site was on 2009-10-13.

Malicious software is hosted on 1 domain(s), including check-your-iq.ru/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS16245 (NGDC).

Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?

Over the past 90 days, 4fota.se did not appear to function as an intermediary for the infection of any sites.

Has this site hosted malware?

No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

How did this happen?

In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.

Next steps:

* Return to the previous page.

* If you are the owner of this web site, you can request a review of your site using Google Webmaster Tools. More information about the review process is available in Google's Webmaster Help Center.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenkt angrepsnettsted!

Nettstedet på 4fota.se er rapportert som et angrepsnettsted, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine.

Angrepsnettsted forsøker å installere programvare som stjeler personlig informasjon, bruker datamaskinen din til å angripe andre, eller skade datamaskinen din.

Noen angrepsnettsted distribuerer skadelig programvare med vilje, men mange gjør dette også uten at eierne vet om det.

Sier min FF eller Trenden. Vet ikke hvem av e som sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun bruker her, og har lagt link her? Kan det ha noe med saken å gjøre i det hele tatt? :lol:

Kanskje denne siden ikke har noe med sonen å gjøre i det hele tatt, men at det er noen som har dette problemet med sonen? Startinnlegg:

Jeg har de siste dagene fått opp advarsel mot skadelig nettsted når jeg surfer på sonen. Jeg bruker Chrome nettleser og det er Google Safe Browsing Diagnostic som advarer meg.

Jeg får opp:

"Safe Browsing Diagnostic page for 4fota.se

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days. (også mye annet...)

Jeg ha aldri fått slike advarsler før. Advarslene kommer bare når jeg surfer på sonen og det har kun skjedd de siste dagene.

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike "sikkerhets analyser som Google og McAfee er litt hypokondere...

Er det slik at en nettside linker til en annen nettside som regnes som skadelig så er også den siden som bare linker mistenkelig og farlig...

Kan man laste ned noe fra siden er den farlig, har siden mailing-liste er den farlig, osvosv...

At trådstarter får melding om fare på 4fota når hun er på sonen, høres mer ut som en bug...

Ingen andre som har fått meldingen på sonen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne siden ikke har noe med sonen å gjøre i det hele tatt, men at det er noen som har dette problemet med sonen? Startinnlegg:

Skjønner ikke hva du mener? Problemer er ikke på sonen, men det har noe med sonen å gjøre? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener? Problemer er ikke på sonen, men det har noe med sonen å gjøre? :lol:

Det er slik det oppfattes ja:)

Altså; ved å surfe på sonen får trådstarter opp advarselen om den andre siden som det blir skrevet om her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...