Gå til innhold
Hundesonen.no

Får opp advarsel mot skadelige nettsider på sonen


Lemen

Recommended Posts

Jeg har de siste dagene fått opp advarsel mot skadelig nettsted når jeg surfer på sonen. Jeg bruker Chrome nettleser og det er Google Safe Browsing Diagnostic som advarer meg.

Jeg får opp:

"Safe Browsing Diagnostic page for 4fota.se

What is the current listing status for 4fota.se?

Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days. (også mye annet...)

Jeg ha aldri fått slike advarsler før. Advarslene kommer bare når jeg surfer på sonen og det har kun skjedd de siste dagene.

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avast (virusprogrammet mitt) klikker i vinkel når jeg prøver å besøke den hjemmesiden som blir nevnt i den feilbeskjeden du får. Den tilhører en svensk jente som heter Louisa eller noe lignende, og hun har STBT og aussie... Hjemmesideadressen hennes er www.4fota.se

Men hva har hjemmesiden hennes med dette forumet å gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på den siden må jeg si, men ikke pokker om jeg tørr åpne den linken....

.... eller... Pokker! Jeg burde ikke være så nysgjerrig!

Dere andre? Kan jeg tørre se på den? Aussie jo! :)

*ler* Jeg tror ikke du kommer så langt, jeg kommer ikke inn overhodet nå lengre.. Håper eieren får ordnet opp i det, det er en av mine favoritt hundesider. :innocent: Aussien heter Fendi, og kommer fra Kalotes kennel i Sverige. Mammaen til Fendi er en Meet MyOwn'er :)

De trener lydighet og "forsvarsmakt" samt spor og viltspor. Veldig koselig side og blogg sånn kort oppsummert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på www.2fota.se på google og der sto det at siden var trygg - trykket med videre inn på linken og...

"Advarsel– Dette nettstedet kan skade datamaskinen din!

Forslag:

* Gå tilbake til forrige side og velg et annet resultat.

* Prøv et nytt søk for å finne det du leter etter.

Eller du kan fortsette til http://4fota.se/ på egen risiko. Hvis du vil ha detaljert informasjon om problemene vi fant, kan du gå til Googles diagnoseside for sikker surfing for dette nettstedet.

Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du kan beskytte deg selv mot skadelig programvare på nettet, kan du gå til StopBadware.org.

Hvis du er eieren av dette nettstedet, kan du be om en vurdering av nettstedet ved hjelp av Googles verktøy for nettredaktører. Mer informasjon om vurderingsprosessen finner du i Googles brukerstøtte for nettredaktører.

Rådgivning fra Google"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på den siden uten problem ihvertfall og aussien var søøøt og det samme var SBT'n :innocent: ingen klikking i vinkel av avast og ingen klikking i vinkel av opera, ie eller chrome :)

Har du virusprogram da?

Virusprogrammene mine stopper meg på den siden på begge pc'ene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenkt angrepsnettsted!

Nettstedet på 4fota.se er rapportert som et angrepsnettsted, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine.

Angrepsnettsted forsøker å installere programvare som stjeler personlig informasjon, bruker datamaskinen din til å angripe andre, eller skade datamaskinen din.

Noen angrepsnettsted distribuerer skadelig programvare med vilje, men mange gjør dette også uten at eierne vet om det.

Denne fikk jeg.. Med alternativene "Få meg bort herfra!" og "Hvorfor er nettstedet blokkert?"

hmmm... trykke litt på nr 2...

Da fikk vi opp denne:

Advisory provided by Google

Safe Browsing

Diagnostic page for 4fota.se

What is the current listing status for 4fota.se?

Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days.

What happened when Google visited this site?

Of the 1 pages we tested on the site over the past 90 days, 1 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2009-10-13, and the last time suspicious content was found on this site was on 2009-10-13.

Malicious software is hosted on 1 domain(s), including check-your-iq.ru/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS16245 (NGDC).

Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?

Over the past 90 days, 4fota.se did not appear to function as an intermediary for the infection of any sites.

Has this site hosted malware?

No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

How did this happen?

In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.

Next steps:

* Return to the previous page.

* If you are the owner of this web site, you can request a review of your site using Google Webmaster Tools. More information about the review process is available in Google's Webmaster Help Center.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenkt angrepsnettsted!

Nettstedet på 4fota.se er rapportert som et angrepsnettsted, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine.

Angrepsnettsted forsøker å installere programvare som stjeler personlig informasjon, bruker datamaskinen din til å angripe andre, eller skade datamaskinen din.

Noen angrepsnettsted distribuerer skadelig programvare med vilje, men mange gjør dette også uten at eierne vet om det.

Sier min FF eller Trenden. Vet ikke hvem av e som sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun bruker her, og har lagt link her? Kan det ha noe med saken å gjøre i det hele tatt? :lol:

Kanskje denne siden ikke har noe med sonen å gjøre i det hele tatt, men at det er noen som har dette problemet med sonen? Startinnlegg:

Jeg har de siste dagene fått opp advarsel mot skadelig nettsted når jeg surfer på sonen. Jeg bruker Chrome nettleser og det er Google Safe Browsing Diagnostic som advarer meg.

Jeg får opp:

"Safe Browsing Diagnostic page for 4fota.se

What is the current listing status for 4fota.se?

Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days. (også mye annet...)

Jeg ha aldri fått slike advarsler før. Advarslene kommer bare når jeg surfer på sonen og det har kun skjedd de siste dagene.

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike "sikkerhets analyser som Google og McAfee er litt hypokondere...

Er det slik at en nettside linker til en annen nettside som regnes som skadelig så er også den siden som bare linker mistenkelig og farlig...

Kan man laste ned noe fra siden er den farlig, har siden mailing-liste er den farlig, osvosv...

At trådstarter får melding om fare på 4fota når hun er på sonen, høres mer ut som en bug...

Ingen andre som har fått meldingen på sonen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne siden ikke har noe med sonen å gjøre i det hele tatt, men at det er noen som har dette problemet med sonen? Startinnlegg:

Skjønner ikke hva du mener? Problemer er ikke på sonen, men det har noe med sonen å gjøre? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener? Problemer er ikke på sonen, men det har noe med sonen å gjøre? :lol:

Det er slik det oppfattes ja:)

Altså; ved å surfe på sonen får trådstarter opp advarselen om den andre siden som det blir skrevet om her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...