Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid og gira hanhunder


Carma

Recommended Posts

Buffy er nå på dag 19 av sin løpetid. Hun burde vel da egentlig være vel over stå-periode...? Her i huset har vi da i tillegg sambos Falco, pubertetslus og horndog... Han er jo uansett gira på "down there" (eller "behind there" blir det vel mer i hundeverdenen...?) og har vært det ei stund (jfr tidligere tråd ang kastrering og våte ganggulv), men ble igrunnen bare litt verre (uventet lite verre faktisk!) da Buffy begynte løpetid. Falco og sambo dro bort og var vekk i noen dager i forrige uke, kom tilbake på torsdag. Og DA ble det liv i gutten! Uling, pistring hele natta og kun fokusert på en eneste ting. Og dette ser altså ikke ut til å avta overhodet! Hadde med begge to på tur på lørdag (i bånd selvfølgelig) og da holdt det rett og slett på å gå galt! Var veldig fokusert på bikkjene hele tida, men plutselig HEIV han seg etter henne og fikk slått klørne i skinka hennes og der satt han fast! Jeg nappet bikkjelørva tilbake, men det hjalp lite siden han hadde superlimt seg til ukas favorittobjekt! Heldigvis (for en gangs skyld) har jeg ei bikkje som reagerer på ting som detter i bakken så da jeg slapp (okei da, mulig kastet!) båndet hennes for å få bedre tak i han så "klappet hun sammen" (ekstremt kjekt den gangen vi syklet med springer og hun plutselig fant ut at hun skulle stikke etter fugler på et jorde. "Snapp!" sa det i plastsikkerhetsdingsen, "klaskedekk" sa Buffy! Men det var nå fullstendig OT! :whistle: ) og jeg fikk dratt til meg nonåtrædve kg med JEGVIL! Og med puls opp i hatteforet gikk vi ferdig turen vi altså, men gøy var det ikke!

I dag skulle jeg på jobb, sambo jobber natt og det er et lite puslespill å få ting til å gå opp for tida. Avtalen var egentlig at jeg skulle gå tur med Buffy før jeg dro på jobb og han med Falco før han gikk og la seg, men Falco var rimelig rolig (etter forholdene) i går kveld, selv med Buffy i nærheten (bak gjerde, men dog!), og sov rolig i hele natt. Så da hylte min evige hundesamvittighet at jeg er ond og jeg bestemte meg for å ta han med. Buffy løs og han i bånd, funker sånn ca (ikke). Buffy løpte hit og dit og badet i bekken og rullet seg i snøen og gjorde vanlig hundelige ting, Falco lekte kompass! Hvor er Buffy? Følge båndet med kompassFalco i enden... *sukke* Ikke bedre av at Buffy bestemte seg for å luske litt sånn langsomt og sensuelt foran han det siste stykket heller... "GÅ Buffy!" "Uhuuum, jeg er deeeilig" *Falco streeeekker hals* "Buffy! GÅ!!" "uuuuuh, snuuuuse litt her *rumpa i været* Dette var skikkelig spennende altså, jajjamensann..." *Falco piper og kjører alle klør i grusen for å dra seg framover* "BUFFY!!! FLØTT DEG!" "Lalalaaaaaa" *Falco står på bakbeina og sikler og piper* "Faaaaaen Buffy! Gå for ****!" *Buffy flirer, vifter litt ekstra med halen og vrikker seg langsomt hjemover* Falco: "*sensurert*"

Aaaaaaaaaaaaaargh!

Og dette er ingen spøk! Det er ikke engang gøy! Nåhja... litt gøy da... men ikke der og da! *sukke* Begynner å bli lei av å leve i delt hus og måtte passe på HELE tida! Hadde liksom trodd det skulle begynne å gå over nå! Hun har da aldri vært sånn så lenge før! Og så tenker jeg på om det kan ha noe å gjøre med tilgang? Håpet om at det skal skje noe? At hun ikke slutter fordi han er der liksom...??

Hvor lenge må jeg belage meg på å leve i et hus som flyter over av hormoner og kåtskap...??

Legge til at Falco ble kjemisk kastrert mens han var borte da, men det virker vel uansett ikke helt enda... Og kanskje ikke nevneverdig så lenge han har billige damer opp i nesa store deler av døgnet heller...

Trøst meg i my time of need! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, har de færreste her inne noen som helst problemer med å ha løpetispe og hannhund under samme tak. :whistle: Neida, jeg kjenner meg veldig godt igjen. Vi valgte altså å kastrere vår lille, men akk så jentegærne hannhund da vi fikk han. Da Fibi fikk løpetid et halvt år etter, var det nok kanskje hun som ble mest frustrert... Vi har hatt hannhund og tispe sammen i flere år før og løpetiden var et evig mas og pistrehelvete fra den ene eller den andre, eller begge. Nå var det ikke bare på grunn av Fibi vi kastrerte Scilos, men jeg har et svært lite sentimentalt syn på baller. Skal de ikke brukes, så hvorfor ha dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det! :whistle:

OT; Men hva er forskjellen på kjemisk kastrering og vanlig kastrering?

Vanlig kastrering er ett operativt inngrep som er permanent, mens kjemisk kastrering er en sprøyte med midlertidig funksjon. Brukes ofte før man velger å kastrere permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få tillføye at Pammi her som er kastrert og har vært det siden han var 1 år, fremdeles har ALLE drifter i orden, han blir like gira på løpetisper som alle de andre hannene våre. Det er veldig individuelt med dette tror jeg. Teddy derimot, han ble kastrert når han var 7år, og idag finnes det ikke drifter i ham i det hele tatt!

Dessuten syns jeg ikke synd på deg :whistle:, vi kan godt ta Falco om du tar Hämis for oss! Han hopper over gjerder, piper, uler, rir på DEG dersom det lukter løpetid av deg, og ja... han er et helvette :banana:

Men, heldigvis så går det over!

Har dere forresten vurdert å kastrere ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte! Var godt å få ut litt frustrasjon om ikke annet! :banana: Har gått tur med bare Buffy i kveld og det har vært såååå deilig! :jump:

Men hvor lenge skal hun fortsette å hive seg på rygg da? Begynner det ikke å bli litt lenge nå...? Noen erfaringer der...??

jeg har et svært lite sentimentalt syn på baller. Skal de ikke brukes, så hvorfor ha dem?

Heeeeelt enig!

Vanlig kastrering er ett operativt inngrep som er permanent, mens kjemisk kastrering er en sprøyte med midlertidig funksjon. Brukes ofte før man velger å kastrere permanent.

Og så er kjemisk kastrering tilføring av kvinnelige kjønnshormoner mens når du fjerner plommene så fjerner du mannlige kjønnshormoner. Ikke nødvendigvis samme virkning heller har jeg lest... men mannen som bestemmer så..

*ignorere dumme ting om at det kanskje ikke funker*

Dessuten syns jeg ikke synd på deg :cheer:, vi kan godt ta Falco om du tar Hämis for oss! Han hopper over gjerder, piper, uler, rir på DEG dersom det lukter løpetid av deg, og ja... han er et helvette :)

Men han veier ikke tredvenoenting kg, hjelper litt det! :)

Men, heldigvis så går det over!

Men når?? NÅR?? *rive seg i håret*

Har dere forresten vurdert å kastrere ham?

Japp. Stadig diskusjon det.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...