Gå til innhold
Hundesonen.no

bukse biteren

Carl

Recommended Posts

Av og til når jeg reiser jeg fra godstolen og går mot kjøkkenet finner hunden min ut at det hadde vært morsomt å bite meg i buksen. så han hopper opp og den feite skapningen fyker med en utrolig fart frem for å ta tak i buksen. Jeg har prøvd forskjellige ting for å stoppe dette. Det eneste som egentlig funker er å rope og kjefte på den lille krabaten, men siden jeg bor i en blokk, og det bor et spebarn (med foreldre selvfølgelig.. han bor ikke der alene) over meg så er det ikke så populert med all ropingen. :) så jeg prøvde å snakke han til fornuft. "Gidder De eller?" "er det der veldig underholdene?" "Kan De være så vennlig?" er ofte brukte ord. :) Det fungerer egentlig ikke i det heletatt. :) Jeg fant ut at jeg skulle vise han at jeg var sjefen så jeg begynte å sloss med han. Selvfølgelig vinner jeg, men han gir seg ikke.. en gang ble han sur og løp vekk for å være sinna. så det jeg lurer på er vell egentlig hvorfor han synes det er så gøy og hvordan jeg kan stoppe fettberget i å løpe meg overende hver gang jeg trenger påfyll med cola. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet. Gjorde som Jeampi sa. Det er en periode mens de er valper da hunden liker godt å drive med sånne ting. Men det går nok over :)

Og at du prøver å sloss og skrike til hunden tror JEG bare gjør vondt verre. Være konsekvent, eller overse. Slossing vil føre til at valpen tenker på biting i buksa som en lek, og jeg tror neppe hunden din ser på deg som en sjef selv om du brøler til den.

Men lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, For oss handler passivitetstrening om det om å kunne finne "av-knappen" og kunne slappe av i mange ulike settinger. Ro-trening brukes mulig også om tilsvarende type trening. Flere fine momenter er nevnt i innlegg lenket til under: https://www.fluentdawg.no/miljøtrening/ro-trening-passivitet
    • Takk for delte erfaringer og fine svar begge to. Her har firbent blitt unghund, og vi har hatt og har det mye gøy sammen - både i hundelivet generelt og under mer fokusert trening. Vi har også funnet god inspriasjon i hundeklubb, kurs, bøker og på nett underveis. Vi lærer gradvis og inkrementelt begge to, og har funnnet en fin treningsrytme som tilpasses etter hverdag og form. Vi beveger oss i rolig tempo i en god retning. Noen overordnede mål får veilede prosessen.  
    • Jeg sier ikke at det gjelder denne situasjonen, men selv om det er viktig at eier også har et fint liv med hunden, så er det ikke alle som greier å skille mellom egen og hundens komfort.
    • Personlig er jeg veldig for kastrering dersom det gir hunden et bedre liv = Dyrevelferd  
    • Hva annet har dere gjort? Får han nok aktivisering? Hvor går grensen mellom at dette er et problem, og naturlig adferd? Det er normalt at en hannhund ikke går overens med andre hannhunder. Og at de kan stresse en del når det er løpetid i nærheten, og stikke på damejakt om de får muligheten. En del adferd blir fort forsterket om hunden ikke får nok eller riktig aktivisering. Og en del kan bli bedre med trening. Og så er det noen som har såppas sterk hormonell adferd at det er et problem som bare kan løses med å kastrere. Uten at jeg vet bakgrunnen din for hundetrening så ville jeg vurdert en time med en adferdsekspert for å vurdere hunden også, om han får riktig aktivitet, og om det er noe som evt. kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...