Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan hunder være alergisk?


Titten

Recommended Posts

Ja, jeg lurer retten og sleten på om hunder også kan være alergisk,s lik som vi mennesker? :ahappy:

Virker no ihvertfall slik på min hund. Hun går no å nyser titt og ofte. Hun nyser oftest når hun leker ved teppet sitt, eller når jeg leker med henne med bamsen sin. Så lurer på om hun har støv allergi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mistenker at hunden din har allergi, så bør du sjekke dette hos veterinær.

Hehe, jeg må bare le lit jeg. syntes dette er morsomt og søtt. Ja, jeg får undersøke det, ta en risp undersøkelse på hun :ahappy:) Men hn nyser no, så tror sjansen er stor at hun har allergi. Takk for tilbake melding =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunder kan være allergiske. Men i ditt tilfelle kan det like gjerne være leken som utløser nysingen, enn bamsen og teppet. Eller nyser hun mer når hun ligger i sofa/seng også? Eller når det er på tide å støvsuge/når du støvsuger? Nysing er en del av språket til hunder, og de nyser gjerne når de er glad og opprømt og vil vise at de har det gøy og ikke er farlig. Min hund begynner å nyse voldsomt når jeg hilser på henne når jeg kommer hjem, men hun er ikke allergisk mot meg likevel! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må bare le lit jeg. syntes dette er morsomt og søtt. Ja, jeg får undersøke det, ta en risp undersøkelse på hun :ahappy:) Men hn nyser no, så tror sjansen er stor at hun har allergi. Takk for tilbake melding =)

Jeg synes allergi er alt annet en morsomt og søtt. Ærlig talt :lol: Selma er allergisk mot kattesand. Hun får hevelser rundt på hele kroppen,klør og blir ildrød i huden.

Jeg ville gått til veterinær hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke noen grunn til å være krass mot noen som lurer på dette vel? TS har sikkert ikke hørt om allergi hos hunder og heller ikke hvor alvorlig det kan være..

Kan være hun har allergi.. Kan også hende hun har nesemidd.. Men siden det bare kommer når hun leker så kan det være av at hun blir oppspilt også.. Eller hun kan få hår fra teppe/bamsen i nesa.. Mye rart, men hvis du mistenker at det kan være allergi så er en tur til dyrlegen lurt.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...