Gå til innhold
Hundesonen.no

MH


Huldra

Recommended Posts

Hva skal jeg si? Jeg visste jeg hadde en bra hund, men kanskje ikke at hun var SÅ himla bra?? Dommerne var kjempeimponert; Aynï lekte seg gjennom hele MH'en og kunne gjerne tatt den en gang til, og en gang til, og ... De ville gjerne ha henne tilbake på FA når den tid kommer, så vi får se på om ikke det kan gå an. :blink:

Hele MH-skjemaet kan sees her. Kommentarer til de forskjellige momentene, og litt bilder kan leses her.

Skuddet..:

_MG_2367%20copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. :blink: Du har kanskje noen hanner i kikkerten? Er det flere kråkeboller rundt om kring som går MHer eller?

(uff, nå ble det veldig OT her.. :rolleyes2: )

Hehe.. har et par hanner i kikkerten ja. Det er nok ingen som går MH, i alle fall ikke med mindre de blir påspandert. Noe jeg sterkt vurderer. Men så er det jo dette med hvor mye beskrivelser av bare to (foreldre)dyr har å si da.. :getlost: Helst skulle jo hele slekta og halve kongeriket vært beskrevet, men det er vel litt utopisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. har et par hanner i kikkerten ja. Det er nok ingen som går MH, i alle fall ikke med mindre de blir påspandert. Noe jeg sterkt vurderer. Men så er det jo dette med hvor mye beskrivelser av bare to (foreldre)dyr har å si da.. :rolleyes2: Helst skulle jo hele slekta og halve kongeriket vært beskrevet, men det er vel litt utopisk.

Ja, det er sant. Hadde vært mer verdi i det hvis flere hadde gått det. :getlost: Blir spennende å se etterhvert da. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Aynï var bare kjempe å være figurant for! Og så blir jeg litt :rolleyes2: over din beskrivelse av den avstandsleken, men hun var akkurat som du beskrev sammen med bildene på siden din; full fres og snappa tak i filla sidelengs i lufta :getlost: (glad det ikke var 8 hunder som skulle ha avstandslek i dag :blink: For man blir sliten, og man skal jo være helt lik i leken til hund nr 8 som hund nr1).

Virkelig spennende å være figurant, noe som jeg anbefaler mange flere av dere hunde-eiere her inne til å gå kurs som. Man lærer enormt mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Aynï var bare kjempe å være figurant for! Og så blir jeg litt :getlost: over din beskrivelse av den avstandsleken, men hun var akkurat som du beskrev sammen med bildene på siden din; full fres og snappa tak i filla sidelengs i lufta :D (glad det ikke var 8 hunder som skulle ha avstandslek i dag :blink: For man blir sliten, og man skal jo være helt lik i leken til hund nr 8 som hund nr1).

Virkelig spennende å være figurant, noe som jeg anbefaler mange flere av dere hunde-eiere her inne til å gå kurs som. Man lærer enormt mye :P

Godt hun ikke er større sier bare jeg..! :rolleyes2: Hadde du skulle hatt 8 hunder som kom løpende sånn i rottweilerstørrelse, hadde det nok kjentes godt i kroppen i morgen ja.. :D

Har veldig lyst å utdanne meg til figurant, men vet liksom ikke helt hvor jeg begynner.. :D Bør det ikke være en klubb som står bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun ikke er større sier bare jeg..! :rolleyes2: Hadde du skulle hatt 8 hunder som kom løpende sånn i rottweilerstørrelse, hadde det nok kjentes godt i kroppen i morgen ja.. :getlost:

Har veldig lyst å utdanne meg til figurant, men vet liksom ikke helt hvor jeg begynner.. :blink: Bør det ikke være en klubb som står bak?

Først, gratulerer igjen! Helt super MH! Jeg visste jo at Aynï var dødskul, men hun er virkelig bra mentalt også! Skulle ønske det var flere cairneiere som testet sine hunder.

Vil du bli figurant må du gå figurantkurs (som oftest går det over èn helg). Hør på brukshundforumet eller med schäfer/belgerklubb i området om de venter noe. Utrolig lærerikt både kurset og det å figurere (og veldig, veldig slitsomt :D ) .

Edit: og når du forhører deg rundt om figurantkurs, så husk å skrive at du ønsker figurantkurs for mentaltester, og ikke for IPO :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, gratulerer igjen! Helt super MH! Jeg visste jo at Aynï var dødskul, men hun er virkelig bra mentalt også! Skulle ønske det var flere cairneiere som testet sine hunder.

Vil du bli figurant må du gå figurantkurs (som oftest går det over èn helg). Hør på brukshundforumet eller med schäfer/belgerklubb i området om de venter noe. Utrolig lærerikt både kurset og det å figurere (og veldig, veldig slitsomt :rolleyes2: ) .

Edit: og når du forhører deg rundt om figurantkurs, så husk å skrive at du ønsker figurantkurs for mentaltester, og ikke for IPO :P

:getlost: Ser for meg at jeg plutselig havner på "feil" kurs, og blir helt overgitt over at hunder henger i armen min og sånt, haha! :D Skal undersøke saken, takk for tips!

Joda, Aynï er coool, ingen tvil om det! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun ikke er større sier bare jeg..! :rolleyes2: Hadde du skulle hatt 8 hunder som kom løpende sånn i rottweilerstørrelse, hadde det nok kjentes godt i kroppen i morgen ja.. :getlost:

Har veldig lyst å utdanne meg til figurant, men vet liksom ikke helt hvor jeg begynner.. :blink: Bør det ikke være en klubb som står bak?

Var avstandslek i oktober i fjor, var 2 dager med kun Tervueren. Den ene der var som Aynï... Det var da jeg rev ett ledd "ut av ledd" i den ene fingeren. Hunden så filla og tok sats for å ta den :P

Jeg kjenner det i kroppen nå også :o Det hjelper lite å ligge med nøff-nøffen i 3,5 uke og ei uke frisk innen denne helga. Men moro helg har det vært :D

Schäferhundklubben avd Nordenfjeldske og Nidaros Brukshundklubb bruker å arrangere. NBHK er gratis om man er villig til å stille opp som figurant for de, schäferhundklubben tror jeg tar seg betalt (?). Er som regel over ei helg. Det er de eneste klubbene (sammen med Hovawartklubben) som arrangerer tester i Trondheimsområdet. Men Hovawartklubben har alle sine kurs på østlandet (som de forøvrig har alle sine arrangement, bortsett fra "teste-helga" i Trøndelag, for der er det jeg som organiserer alt og har stått på for å ha ett tilbud til oss som ikke bor "i verdens navle" :D ).

De fleste klubbene som arrangerer K-test/MH/FA har egen "testekomite", så det er jo bare å sende en mail til lederen i testekomiteen og spørre :D

Edit: og når du forhører deg rundt om figurantkurs, så husk å skrive at du ønsker figurantkurs for mentaltester, og ikke for IPO :P

For å bli figurant for IPO så må man ha RIK-grunnkurs, samt være anbefalt som figurant innen c-arbeide (om jeg ikke har missforstått helt. Samt at man vel helst bør konkurrere/ha konkurrert i IPO selv også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bli figurant for IPO så må man ha RIK-grunnkurs, samt være anbefalt som figurant innen c-arbeide (om jeg ikke har missforstått helt. Samt at man vel helst bør konkurrere/ha konkurrert i IPO selv også).

Det er jeg klar over, men det hender hundeklubber annonserer for "figurantkurs" uten å oppgi om det er innen c-arbeide eller mentaltest. Da er det lett å misforstå om man er på jakt etter den ene tingen, men det viser seg at kurset er noe annet.

Når jeg skulle gå figurantkurs stod det ikke hvilket type figurantkurs det var, så jeg måtte forhøre meg om at det var for mentaltest og ikke c-arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...