Gå til innhold
Hundesonen.no

nr 3 lp kl 3

Cathrine og Killja

Recommended Posts

denne gang med følgende poeng: f.dekk:10 fvf:9 sitt u marsj:9 innk m dekk/stå:7,5 ruta:0 apport o hinder: 9,5 metallapport:8 neseprøve:7( den lå sammen med leverpostei i lommen ,og dermed smakte den veeeeeldig godt,hehe) avstand:5 helhet:9 :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg syns det er mye bedre å score høyt på flere øvelser, og nulle på noen/få lav karakter, enn å få jevnt lav karakter.

Med såpass høye poeng på de andre øvelsene kan dere nå veldig langt! Det er bare å få en skikkelig rute og avstand, så blir det bra bra! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Kan bare støtte meg til det de andre sier, mye bra!

Så fint med uoffisielle stevner, så en får testet ut hvor langt en har kommet og trent konkurransesetting. Var det Antrozoologisenteret sitt? Jeg leter etter uoffisielle stevner for å få herdet nervene mine, og har deltatt to ganger hos dem, hører gjerne om flere arrangører av uoffisielle stevner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Kan bare støtte meg til det de andre sier, mye bra!

Så fint med uoffisielle stevner, så en får testet ut hvor langt en har kommet og trent konkurransesetting. Var det Antrozoologisenteret sitt? Jeg leter etter uoffisielle stevner for å få herdet nervene mine, og har deltatt to ganger hos dem, hører gjerne om flere arrangører av uoffisielle stevner...

¨ja det var der. kjeeeempebra stevne. tror de har det ca en gang i mnd :getlost: ta deg en tur :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨ja det var der. kjeeeempebra stevne. tror de har det ca en gang i mnd :getlost: ta deg en tur :whistle:

Jeg har som sagt vært på Antrozoologistevnene to ganger, og det er knallbra konkurransetrening! Skulle ønske flere klubber/skoler tilbød dette. Sa de noe om det blir nytt stevne i oktober, eventuelt når?

Jøss, det der har jeg ikke hørt om før. Verdt å legge seg på minnet :getlost: Hvilke dommere bruker de, eller det instruktørene deres som dømmer?

De to gangene jeg har gått, har jeg første gangen gått for en som konkurrerer i elite, og andre gangen var det en som var instruktøren deres (men hun konkurrerer sikkert hun også, det ble bare ikke sagt noe eksplisitt om det). Jeg kan grave fram navn om du vil ha, har kritikkene i permen til dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to gangene jeg har gått, har jeg første gangen gått for en som konkurrerer i elite, og andre gangen var det en som var instruktøren deres (men hun konkurrerer sikkert hun også, det ble bare ikke sagt noe eksplisitt om det). Jeg kan grave fram navn om du vil ha, har kritikkene i permen til dyret.

Er ikke så viktig. Men dette skal legges på minnet, for dette skal man bruke når man får startklar hund igjen :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så viktig. Men dette skal legges på minnet, for dette skal man bruke når man får startklar hund igjen :getlost:

De stevnene anbefales virkelig! Vi har gått der én gang, og det var veldig nyttig med tanke på at man kan dra nytte av både trening og konkurrasesituasjon i samme slengen :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss har de en gang i måneden? Kanskje jeg får dratt nytte av det engang i fremtiden jeg og da ;)

Håper de fortsetter med det! Hvor mye koster det?

Og kan man belønne mellom øvelsene?

Det var lov å belønne når vi startet der i august i hvert fall, og jeg har hørt at det har vært lov tidligere også :)

Jeg husker ikke prisen, var det 150 tro?

Veldig bra opplegg, og meget nyttig konkurransetrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...