Gå til innhold
Hundesonen.no

Tar laaang tid før maten er spist, bruke vom?

Tuskelusken

Recommended Posts

Luna har ikke særlig matlyst, maten blir ofte liggene i skålen hele dagen. Nå er det en på hundegruppen som får tak i vedlig rimelige vom hundepølser. Det er en del som bruker det nå, og hundene sluker det. :getlost: Men vil dere anbefale dette til Luna? Maten pleier å forsvinne i løpet av dagen, eller så forsvinner den neste dag, men jeg har alltid likt hunder som sluker sin mat. Og så vet jeg ikke heelt hva vom er, men har hørt det er sunt og godt(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la maten stå fremme. Sita begynte også å tulle med det der under første løpetida si. Da ble det harde bud, maten sto fremme i 10-15 minutter, så ble den fjernet. Uansett hvor mye/lite hun hadde spist. Det tok et par dager det, siden da har hun alltid spist maten sin når den blir servert :getlost:

Men om det er vom og hundemat du tenker på når du sier hundepølser, så kan det absolutt anbefales herfra. Sita elsker maten sin, og vi ser bare positive effekter av det fôret :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på hjemmesiden deres her, hvor man an kjøpe det o.l. :getlost: Husk å blande det veldig forsiktig fordi det er helt annerledes enn tørrfôr, så hun ikke får vondt i magen. Hvis hun blir hard i magen av V&H kan man blande inn en spiseskje med kruskakli i maten. Kruskakli får man på matbutikken, og det er billig :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, ta vekk matskålen når hun har sluttet å spise. Selvom hun ikke har rørt det engang.. Gjorde det med lille vofsa mi, og det hjalp en god del. Men begynte på V&H etter en uke med å ta bort maten. Og da er den borte på 1 min.. så det er nok også et alternativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...