Gå til innhold
Hundesonen.no

Barn, valp + leker

HeraHiromi

Recommended Posts

Skrevet

Andre som hadde barn i huset da de fikk valp? Jeg har en datter på 4 og en sønn på 9. Og ingen av dem er spesielt flinke til å rydde etter seg! Jeg kan mase meg blå og grønn :innocent: Det ender somregel med at jeg er med dem og rydder eller rydder det for dem :icon_redface:

Nå når vi får valp i huset så ser jo jeg for meg at den tygger på alt de har strødd. Her i stuen er det enkelt å ha det ryddig men...

Hvordan var deres erfaring med denne berømte tyggingen og bitingen? Hva gjorde dere for å sikre tingene og valpen? Jeg må innrømme at det er dette jeg gruer meg mest til. Det er lett å si at vi bare må fjerne alt, men det nytter ikke med barn. De leker jo hele tiden :wub:

Vi har også en katt som elsker rommet til sønnen min. Den er der støtt og stadig og leker med lego :wub:

Skrevet

Barna mine begynte fort å rydde da de fant ut at det som lå strødd på gulvet ble tygget i fillebiter.

Vi hadde også grind opp til andre etasje så de kunne rote så mye de ville der :icon_redface:

Skrevet

Nå har jeg ikke hatt valp sammtidig med ungene da. Men om vi skulle hatt valp i framtiden mens de fortsatt liker og leke i stuen, så kommer jeg til og gi beskjed om at leker som ligger strødd kan bli ødelagte og bitt i stykker i valpen, så da er det opp til dem og passe på ( selvsagt med litt støtte av mamman da) :icon_redface: Ser for meg en ypperlig motivasjon til at ungene lærer og rydde etter seg hehe :innocent:

Skrevet
Barna mine begynte fort å rydde da de fant ut at det som lå strødd på gulvet ble tygget i fillebiter.

Vi hadde også grind opp til andre etasje så de kunne rote så mye de ville der :lol:

Vi kommer også til å ha trappegrind + grind på vår soveromsdør (valpen skal være der om natten med oss) liker ikke stenkte dører :icon_redface:

Nå har jeg ikke hatt valp sammtidig med ungene da. Men om vi skulle hatt valp i framtiden mens de fortsatt liker og leke i stuen, så kommer jeg til og gi beskjed om at leker som ligger strødd kan bli ødelagte og bitt i stykker i valpen, så da er det opp til dem og passe på ( selvsagt med litt støtte av mamman da) :wub: Ser for meg en ypperlig motivasjon til at ungene lærer og rydde etter seg hehe :wub:

Haha, ja de lærer vel fort å rydde :innocent: Har snakket en del med dem om det. Er bare jeg som ser for meg det værste :lol: Huff, det skal nok gå bra :wub:

Om det er noen andre med erfaring så bare kom med tips. :wub:

• 3 weeks later...
Skrevet

Eldar er oppvokst på babyteppet sammen med sønnen min.

Det gikk veldig bra, men Eldar fikk sine egne bamser han også :whistle:

For hver han reiv i filler fikk han en ny. Gutten er glad i bamser den dag i dag :ahappy:

Ellers så gnaska han jo bra på stolen min :aww:

De var 3,5år da hund nummer 2kom og da var jo datteren min 1,5år, men han brydde seg ikke om lekene og det gjorde heller ikke hund nummer 3. Men di gnaska litt på sofan min :aww:

Nå er de 3 og 5år og nå har vi hund nummer 4 og han gnasker leker. Helst de i hardplast :aww:

Unga vet at om de ikke rydder etter seg eller ikke lukker døra til rommene sine ja da blir noe ødlagt.

Selvfølgelig blir jo hunden prata til også, men av og til så har han fått tak i noe han ikke skal.

Så jeg anbefaler masse egne leker til valpen/hunden.

Skrevet
Eldar er oppvokst på babyteppet sammen med sønnen min.

Det gikk veldig bra, men Eldar fikk sine egne bamser han også :icon_confused:

For hver han reiv i filler fikk han en ny. Gutten er glad i bamser den dag i dag :ahappy:

Ellers så gnaska han jo bra på stolen min :icon_confused:

De var 3,5år da hund nummer 2kom og da var jo datteren min 1,5år, men han brydde seg ikke om lekene og det gjorde heller ikke hund nummer 3. Men di gnaska litt på sofan min :ahappy:

Nå er de 3 og 5år og nå har vi hund nummer 4 og han gnasker leker. Helst de i hardplast :blink:

Unga vet at om de ikke rydder etter seg eller ikke lukker døra til rommene sine ja da blir noe ødlagt.

Selvfølgelig blir jo hunden prata til også, men av og til så har han fått tak i noe han ikke skal.

Så jeg anbefaler masse egne leker til valpen/hunden.

Nå som vi er midt oppi det går det faktisk greit :icon_confused: Hera er interessert i alt. Uansett så skal det i munnen og bæres på og rives i filler :innocent: Så det er ingen leker på stuegulvet nei :)

Rommene sine og kjellerstuen derimot ligger det strødd med leker, men der er det adgang forbudt for valper. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...