Gå til innhold
Hundesonen.no

råd til elevbedrift anyone?


Guest vicci

Recommended Posts

Vi er en gruppe fra stend vidergående skole som skal lage elevbedrift og vi trenger litt hjelp! Vi går på hundelinjen så bedriften skal være noe innen hund.

ideen våres til nå er å lage en hundebok som inneholder blandt annet hundesnop oppskrifter, gøye ting å gjøre med hunden, verdens rareste raser, trisk, oppskrifter på å strikke hundeklær, rekoder som hunder har utført og kanskje lage noen tegneserier som skal være i boken. dette er bare en liten skisse over hvordan vi vil ha det men trenger meninger om ideen og gjerne fler ideer, eller andre ideer om dere vil.

hjelp oss! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er målgruppen for produktet da? Hvordan skal dere selge det? Skal dere produsere en bok må den se ganske bra ut om dere skal greie å selge den, er jo allerede en god del konkurranse i markedet... Dessuten er det vel ikke særlig rimelig å trykke bøker...? Tror (selv for en elevbedrift) det er viktig å tenke på at produktet dere skal lage har noen som vil kjøpe det.

Ellers høres det ut som dere har tenkt på mye spennende da! For meg føltes det kanskje mer som noe som lignet litt på en skoledagbok i hundetema siden den skulle inneholde så mye forskjellig...? Noe jeg ikke har sett i butikkene, tror jeg (har vel egentlig ikke lett så veldig heller da må jeg innrømme!). Litt av sprm er vel også hvor stort prosjekt dere vil gi dere i kast med. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vi har ikke kommet så langt i tenkingen enda. Dette er forsatt en veldig fersk idè og vi vet enda ikke hvordan vi ligger an økonomisk.

Jeg ser poenget ditt, og skjønner jo selv at det kommer til å bli vanskelig å gi ut en bok. Men vi har ingen andre idèer. Så om noen har noen idèer til elevbedrift som har noe med hunder eller evt. andre dyr å gjøre så hadde det vært veeeldig fint om dere delte det! :) vi vil gjerne ha en ide vi kan tjene litt penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker "tenk enkelt", jeg! Lag/gjør noe som er så enkelt at det er gjennomførbart og så det blir inntekt istedenfor utgift! Målet er vel kanskje ikke at dere skal tjene så veldig mye nødvendigvis, men at det iallefall skal gå rundt og at dere skal få en positiv erfaring som gjør at dere kanskje vil starte opp med noe senere...?

Så.... hva savner vi hundeeiere? Det kan jo være alt fra veldig lokalt som gå-med-hunden-tjeneste til nettsalg av noe...? Hva med å spørre litt rundt? Folk dere kjenner med hunder.... Og så bør det jo være noen her inne som har noe lurt å si også! *oppfordre* :)

Skal tenke litt jeg også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ta med noen ord om "markedsundersøkelsen" dere gjør her i sluttrapporten - det bør være et pluss.

Det finnes jo en del sånne gratis "print-on-demand"-greier på nett - t-skjorter, kalendere, bøker(?) Zazzle, cafeshop (andre forslag?). Ca. ingen investeringer, ikke det heeeelt store inntjeningspotensialet, kanskje, men liten risiko. Hvor mye man kan tjene kommer vel an på hvor bra produktet er, og hvor flinke man er til å markedsføre det. Bruk nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men t-skjorter er ikke så dumt da... Om dere er kreative og litt kunstneriske. Lage morsomme hunderelaterte trykk på t-skjorter. Ingen stor investering og om det blir bra og dere ikke tar for mye så bør det være rimelig greit å selge også.

Ellers vet jeg at det er mulig å importere hundeutstyr ganske rimelig fra Asia. Men der igjen er det mye konkurranse da så isåfall bør dere komme på noe orginalt for at dere skal få solgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, alle svar og tips hjelper. :)

Hundeutstyr og t-skjorter var ikke en dum ide nei. design og sånn er vel ikke noe stort problem vil jeg tro, men verre med produseringen.

Det kuleste, tenker jeg, hadde vært om vi hadde fått til lagt hundeutstyr med vårt egent design på. men hvilke bedrifter produserer slikt?

men takk igjen for ideer og meninger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, alle svar og tips hjelper. :)

Hundeutstyr og t-skjorter var ikke en dum ide nei. design og sånn er vel ikke noe stort problem vil jeg tro, men verre med produseringen.

Det kuleste, tenker jeg, hadde vært om vi hadde fått til lagt hundeutstyr med vårt egent design på. men hvilke bedrifter produserer slikt?

men takk igjen for ideer og meninger. :innocent:

Mitt forslag er å prøve å komme i kontakt med noen i Asia da altså! Hør med bedrifter som holder på med import derfra, men som ikke nødvendigvis holder på med det samme dere er ute etter. Ikke sikkert de vil hjelpe noen som skal gå dem i næringa liksom... Min ex holder mye på med import og har kontakt med fabrikker som lager ting akkurat sånn som han vil, kjapt og billig. Men det tar uansett litt tid da fra start til ferdig produkt om dere skal både få kontakter, få prøver på produkter (det får dere tilsendt gratis eller veldig billig), lage design og få det produsert. Ikke mulig å evt få tak i (leid, lånt, kjøpt) symaskin som syr mønstre da? Og så evt produsere selv...? Nå eksisterer det jo sånne ting fra før da så igjen må dere tenke på å gjøre noe nytt og orginalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men t-skjorter er ikke så dumt da... Om dere er kreative og litt kunstneriske. Lage morsomme hunderelaterte trykk på t-skjorter. Ingen stor investering og om det blir bra og dere ikke tar for mye så bør det være rimelig greit å selge også.

Ellers vet jeg at det er mulig å importere hundeutstyr ganske rimelig fra Asia. Men der igjen er det mye konkurranse da så isåfall bør dere komme på noe orginalt for at dere skal få solgt...

Klarer dere å få til noe treffende her - stiller dere opp på noen stevner tror jeg dere kunne solgt ganske godt. Noen alternativer på trykk også evnt t-shirt eller genser?

Tror dere har større sjangs til å selge der enn med bok eller utstyr pga stort marked. Men det er min mening da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen med klær med hundetrykk var bra, men det er noen andre i vår klasse som hadde den ideen fra før så den kan vi desverre ikke bruke. :/ hundeklær og utstyr blir nok for vanskelig å produsere vil jeg tro. så vi er helt tilbake til utgangspunktet. takk for hjelp, men vi trenger en heelt ny ide igjen. :/

ingen ideer er for dumme så er bare til å spytte ut med det om dere kommer på noe! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, vi har kommet opp med èn ny ide. det er hundevask. vi har kennel som vi kan bruke og har skikkelig badekarting for hund og sånt. tror dere det er penger å tjene i det, og at vi får kunder? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje... kommer an på hvor mange hunder dere har "tilgang" på kanskje?? Vet ikke hvor dere holder til jeg da.... :getlost:

Synd noen andre hadde stjålet t-skjortene allerede! Feks hadde det vært kult om dere hadde lagd artige tekster/bilder med feks agilitytema/lydighetstema/utstillingstema etc. Om dere hadde vært på stevner hadde dere helt sikkert kunnet tjene litt på det! Jeg ville kjøpt! :getlost:

Men... *puste ut* da får vi (jada, jeg føler jeg er del av dette nå! :blink: ) bare glemme det!

Edit: Hva med skjerf da? Det finnes jo allerede, men frankly så synes jeg "Matmor er singel" og "Jeg er en kamphund. Jeg kjemper mot overvekten" begynner å gå litt igjen etter seg nå! Hva med samme ideer som før (med artige ting), men på skjerf isteden...?

Edit2: En ting jeg savner dah. Som jeg overhode ikke aner om er vanskelig å lage, men som jeg iallefall ikke har funnet noe sted. Potesokker med beskyttelse under. En enkel potesokk (ala de som finnes, men gjerne noe som er mykt og bevegelig og med plass til en liten bandasje under) som har en beskyttelsessåle under så de ikke slites istykker med en gang. Vet det finnes superfancye potesokker og potesko, men de er klumpete og ikke minst dyre! Jeg har lagd en selv til Buffy som jeg sydde av mikrofiber (var det jeg hadde for hånden. Stretch og veldig bevegelig) og som jeg laget et beskyttelseslag under. Mitt beskyttelseslag er så provisorisk at det gidder jeg ikke nevne engang, men det kunne feks være et tynt lag med gummi eller skinn etc.

Sorry at det blir så mye edit'er her... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...