Gå til innhold
Hundesonen.no

Boktråden ala Sonen

Mari

Recommended Posts

På tide med en generell boktråd? (Om den allerede finnes så kan jeg piskes.)

Leser både Eckhardt Tolle og Richard Dawkins for tiden (hehe, hva sier dere til den blandingen dere? :)) Men ingen av dem er spesielt god sengelektyre og jeg vil ha noe skjønnlitterært å kose meg med. Noen tips?

Nettopp ferdig med Ken Folletts World Without End, og trenger noe å lese på! Gjerne noe med pyyytelitt substans også uten at det trenger å være noe dype saker. Helst noe som er såpass poppis at den finner som ebok, jeg er blitt en stor fan av å lese på iPhonen. Jeg leser gjerne på engelsk.

Er Sookie Stockhouse serien like fjortis som Twilight eller er den ok? Har fått tak i Special Topics in Calamity Physics, men jeg vet ikke helt hva den handler om. Favoforfatteren min er John Irving om det er til hjelp for noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til den nye Camilla Lâckberg boken kommer ut :) Den kommer på svensk i midten av måneden, så da kan det vel ikke ta så lenge før den kommer på norsk :?

Ellers har mamam prakket på meg en bok av Åsa Larsson, er litt skeptisk, så tør ikke byne på den enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nå anbefale The Host av Stephenie Meyer. Utrolig fasinerende og bra bok! :) Og Twilight sagaen er veldig bra på engelsk, om man liker den typen bøker. Personlig ble er jeg hekta :)

I morgen da krigen kom. En serie på 7 bøker. Utrolig bra! (har lest 3 av dem og har den 4 her en plass) Skrevet av John Marsden. Er mer en ungdomsserie det da, men.

Eller er Etter Kairo en interessant bok. Lenge sidne jeg leste den da. Tove Nilsen som har skrevet den.

Engel (eller Engelen) er en utrolig bra bok! Husker desverre ikke forfatteren, men den har jeg aldri glemt. Handler om en jente som får kreft.

Edit: lurer på om det er boken Engel av Anne Grete Hollup, men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til den nye Camilla Lâckberg boken kommer ut :) Den kommer på svensk i midten av måneden, så da kan det vel ikke ta så lenge før den kommer på norsk :?

Ellers har mamam prakket på meg en bok av Åsa Larsson, er litt skeptisk, så tør ikke byne på den enda :)

Vel, jeg synes nå Åsa Larsson går Camilla Läckberg en høy gang, så det er bare å begynne!

Akkurat nå leser jeg "Den som elsker noe annet" av Karin Forssum. Har litt dilla på krim for tiden, det er deilig med lett underholdning når man leser pensum ved siden av. Driver og manner meg opp til å begynne med Kristin Lavransdatter-triologien, men den sitter langt inne akkurat nå. Samme med Wuthering Heights, jeg er dårlig på klassikere for tiden! Koselig med boktråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes nå Åsa Larsson går Camilla Läckberg en høy gang, så det er bare å begynne!

Jammen da :)

Jeg er alltid litt redd for å begynne med nye forfattere, vet ikke hvorfor, for det er jo ikke verre enn at jeg ikke liker boke, men bare henger meg litt opp i noen forfattere..Men da skal den prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...