Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsforbredelser

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg skal stille en A. Malamute på valpeshow til helgen - og må innrømme at jeg har lite peil på rasen. Men så skal jo jeg bare ta meg av handlingsbiten. Saken er at eieren er nok like lite inni utstillingsgreine med rasen som jeg er, så det jeg lurer på er;

Må de bades lang tid i forveien?

Skal pelsen bare taes med en kam før de skal i ringen, eller er det noe spes her?

Hvilken utstillingsbånd er vanligst?

Håper noen kan hjelpe litt :)

Skrevet

Googlet litt og fant dette.

Mye irrelevant for norske forhold, men det står i hvert fall at man bør bade to dager før utstillingen, og at helstrup kjetting er det beste utstillingsbåndet for denne rasen. Det er også min erfaring at det er det de fleste utstillere av store polarhunder bruker her til lands.

Har ikke rasen selv, men min erfaring med dobbelpels (på lundehund) er at de blir veeeeldig fluffy med en gang etter et bad. Nå kommer det kanskje litt an på hvor langt valpen er kommet i pelsutviklinga, men tror det kan være lurt å ikke vente til siste liten, ja.

Skrevet

Okei - takk for svar, det var vel noe slikt jeg tenkte på selv, men var litt redd for at det kunne være enda tidligere. Men da kan jeg jo prøve med mitt eget utstillingsbånd da :)

Skrevet

Tror egentlig ikke det gjør noe om det bades tre-fire dager før heller - med en sånn pels blir ikke hunden direkte skitten på den tida om den ikke ruller seg i noe.

Malamuter er utrolig flotte hunder. Lykke til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...