Gå til innhold
Hundesonen.no

Lurer på en ting ..


BareLinn

Recommended Posts

Ja..

Jeg vet ikke hvem andre jeg skal spørre ..

Saken er at igår fikk jeg JA, til en leilighet som jeg vil ha ..

Jeg skal flytte bort et år.. Til en helt annen kommune ..

Grunnen til flyttingen er personlig, men det er en GOD grunn.

Det vet jeg.

Jeg går på Yrkesrettet Attføring hos NAV, og har fått innkallelse til et møte til fredagen.

Det gjelder et kurs,som di vil ha meg på.

Saken min er at jeg er blitt mye verre di siste mnd igjen, og min saksbehandler sa til meg at helsen går selvfølgelig først.

Antakeligvis blir det å søke uføretrygd nå.

Noe jeg syns er kjempeleit, iogmed at jeg er såpass ung ..

Det jeg lurer på er..

Hvor skal jeg henvende meg ?

Har allerede henvendt meg til fastlegen min, men hun har vært borte, så hun har ikke ringt meg opp igjen.

Det jeg har tenkt til er å få en time fortest mulig, for å høre hva vi kan gjøre.

Jeg orker ikke noe kurs så.

Jeg vil ha en henvisning til samtaler igjen.

Jeg er et eneste stort rot i hodet,og føler selv jeg har god nytte av dette.

Men det jeg lurer på da er..

Jeg har jo fastlegen min i en annen kommune enn den jeg bor nå, men det er jo bare 20min med bil.

01.oktober skal jeg flytte..Og da blir dette 40mil unna..

Blir saken min overført til ny kommune ?

Hva med ytelsene mine ? Stoppes dette iogmed at dette kurset holdes nå,og jeg skal flytte?

Eller får jeg en ny sjans der jeg skal flytte til ? ..

Jeg er skikkelig nervøs for å miste pengene mine pga av dette kurset.

Men sykdommen er jo også en av grunnene til at jeg faktisk vil flytte.

Jeg bare vet ikke mine arme råd om dagen,og er egentlig veldig frustrert.

Håper jeg kan få noen gode tips og råd her inne .. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med både NAV og din fastlege.Om din helsetilstand er blitt dårligere,burde legen back'e deg opp i forhold til NAV

Høres ut som du har en ok saksbehandler,vær ærlig om det som skjer,kroppslig,flytting osv.Om du ikke klarer å snakke for deg,ha med en venn/lege og kanskje skriv et brev som du tar med deg til NAV.De har selvfølgelig tausehetsplikt

Har selv "holdt" på med NAV balletten i 9 år.. urk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din (eller annen behandler) må skrive en erklæring til NAV om at du er for syk til å gjennomføre kurset som planlagt. Hvis du har en grei saksbehandler så holder det å si fra til NAV. Dersom du flytter "permanent" (dvs. registrerer adresseendring i folkeregisteret) skal saken din flyttes til nærmeste NAV-kontor. Dette kan ta litt tid, men det er ingen grunn til at attføringspengene skal opphøre i mellomtiden.

Hvis du er for syk til å gjennomføre noen form for tiltak, så må du ha sykemelding (og mottar da "sykepenger" i stedet for attføringsstønad, men jeg tror i praksis det blir det samme for deg).

NAV har faktisk relativt oversiktlige sider om alle mulige lover og regler og retningslinjer på sidene sine. Det beste du kan gjøre er å holde oversikt over hva du selv har rett til og hva du må gjøre for å få rett til det.

Selv skal jeg i møte med NAV på onsdag for å få unntak for reglene... DET kan bli en spennende affære. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...