Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør jeg med pelsen?


Bjørg Eva

Recommended Posts

Var nesten fristende å skrive "hjelp" i overskriften og kan godt forstå at folk blir revet med i sine hverdagslige "kriser"... hehe :)

Saken er at vi skal på valpeshow i morgen, største utstillingen i verden det akkurat nå :wub: Og lille hunden har hatt diarè i dag, med det resultat at han hadde møkk på hele seg bokstavlig talt. Kan ikke høre på at man ikke skal bade hunden dagen før utstilling da, tror nok alle ble glade for at han fikk seg en ordentlig dusj :lol:

Problemet nå er jo at han kan forveksles med en hybelkanin, pelsen er ultrafluffy og står til alle kanter på bakparten. Hva kan jeg gjøre, dere drevne pelsstell-mennesker? Vi skal som sagt stille ut i morgen :aww: Må få tustene som står rett opp ned og ellers skulle vel pelsen hatt hakket mindre luft i seg. Er en flatcoated retriever forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nesten fristende å skrive "hjelp" i overskriften og kan godt forstå at folk blir revet med i sine hverdagslige "kriser"... hehe :)

Saken er at vi skal på valpeshow i morgen, største utstillingen i verden det akkurat nå :wub: Og lille hunden har hatt diarè i dag, med det resultat at han hadde møkk på hele seg bokstavlig talt. Kan ikke høre på at man ikke skal bade hunden dagen før utstilling da, tror nok alle ble glade for at han fikk seg en ordentlig dusj :lol:

Problemet nå er jo at han kan forveksles med en hybelkanin, pelsen er ultrafluffy og står til alle kanter på bakparten. Hva kan jeg gjøre, dere drevne pelsstell-mennesker? Vi skal som sagt stille ut i morgen :aww: Må få tustene som står rett opp ned og ellers skulle vel pelsen hatt hakket mindre luft i seg. Er en flatcoated retriever forresten.

Prøv å legg en fuktig håndduk over stedet du ikke vil ha så fluffy pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn å gå en tur og la pelsen bli utsatt for litt vær og vind? Det bruker alltid å få vekk det meste av "fluffypelsen" på aussien min. Hun ser ut som hun har vært igjennom en omgang i en tørketrommel når hun har blitt dusja, men det går som regel over etter en tur i skog og mark eller på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett bedre at hunden er ren, enn at den lukter diare og er skitten... :wub: Vask hunden, og få tak i spraybalsam med glans, da ser det bra ut :) Og dersom du ikke allerede har gjort det, er også Zoolack å anbefale mot diare`en :aww:

Hehe, han ble selvfølgelig vasket med en gang :) Å bli ren hadde første prioritet, uansett hvordan pelsen ville bli. (Diareen går det bra med, han er mye fastere allerede, heldigvis.) Nå har jeg brukt spraybalsam og fønet det flatt igjen. Det virket :lol:

Tenkte på fuktig håndkle, men det blir mer biteleke enn hjelp for pelsen :D Er jo bare liten enda da... hehe. Gå tur gjorde jeg når han hadde dusjet, i tilfelle han "måtte" mer... men vinden blåste feil vei, det var da pelsen virkelig ble oppover-pels, altså masse tuster som bare sto rett opp litt hist og her. Men skal ut igjen nå som han er tørr, har lagt merke til at bc'en også får flatere pels av å være ute i vinden. Han blir ekstremt fluffy når han er våt, godt han ikke skal stilles ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...