Gå til innhold
Hundesonen.no

Slette hjemmesiden hos Home?

Basse

Recommended Posts

Skrevet

Vet noen om hvordan jeg kan slette en hjemmeside jeg har oppdrettet i home? Har heller lyst til å lage den i start pga. at man får mer plass der...

Noen som skjønte hva jeg mente og kan forklare?

Skrevet

Det du kan gjøre er å laste opp hele nettstedet ditt hos Start i første omgang. Går ut i fra at du bruker et eller annet FTP-program til dette.

Så lager du en ny liten fil som heter "index.htm". Denne filen er den første som åpnes når en surfer inn på hjemmesiden din.) Innholdet i denne filen kan være kode som videresender den som surfer direkte til din nye adresse; Det kan jo være mange som har lagt inn den gamle adressen din i sine favoritter :D

Nå kan du slette alt annet enn denne index-fila på ditt gamle nettsted på Home.

Koden til fila "index.htm" kan du kopiere herfra:

<html>

<head>

<title>Katarinas hjemmeside</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<script language="JavaScript">

<!--

function MM_goToURL() { //v3.0

var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;

for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");

}

//-->

</script>

</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onLoad="MM_goToURL('parent','http://www.MIN-NYE-SIDE.no');return document.MM_returnValue">

</body>

</html>

Bare husk å bytte ut adressen det skal viderekobles til, med din egen :D

Håper dette hjalp noe.

Lykke til !

Skrevet
Behold den på home.!?

i vertfall hvis hovedorsaken er plass, da får du jo start (40) + home (20) = 60mb... :wink:

Må bare si meg hjertens enig i det resonomentet. :D Det er nok det lureste, og det enkleste...

Kan jo bruke start til å laste opp bilder og filmer og sånt - også beholde selve hjemmesiden på home...

Skrevet

Må bare si meg hjertens enig i det resonomentet. :D Det er nok det lureste, og det enkleste...

Kan jo bruke start til å laste opp bilder og filmer og sånt - også beholde selve hjemmesiden på home...

Den forklaringa med html skjønte jeg, men ikke den nederste!?

Hvordan kan jeg bruke start til å laste opp bilder og' beholde den gamle som jeg allerede har lastet mange av bildene opp i?

Burde jeg lagre noen av sidene (f.esk de med mange bilder i) i start.no da og linke til de via menyen som jeg lager i frontpage? Er det slik å forstå?

Skrevet

Hvordan kan jeg bruke start til å laste opp bilder og' beholde den gamle som jeg allerede har lastet mange av bildene opp i?

Burde jeg lagre noen av sidene (f.esk de med mange bilder i) i start.no da og linke til de via menyen som jeg lager i frontpage? Er det slik å forstå?

Det var omtrent sånn jeg tenkte det ja. Men selve sidene kan du jo fortsatt ha på home.no.

F.eks.:

Du kan jo gå inn på min hjemmeside om mitt opphold som FN-soldat i libanon, og velge ett av albumene der. Når du peker på ett av småbildene, vil du se helt nederst i browsern din (iexplorer sikkert?) at det viser en link til den serveren bildet i stort format befinner seg. (Når du klikker på et av småbildene vil det åpne seg et stort bilde i et nytt vindu.) De store bildene mine kunne like gjerne ha vært plassert på start.no, mens alt annet du ser befinner seg på området mitt på Smartcall sin server. For den som er inne på siden og surfer rundt vil det ikke ha noen betydning hvilken server bildene ligger på alikevel.

Nå bruker jeg ikke Frontpage så mye selv, men jeg er overbevist om at du skal kunne legge inn bilder ved å oppgi en link til en annen plassering enn på samme server. Kan sjekke ut dette litt for deg om du vil.

Bare spør om det er noe mer du lurer på. Skal forsøke å svare så godt jeg kan. :D

Skrevet

Det var omtrent sånn jeg tenkte det ja. Men selve sidene kan du jo fortsatt ha på home.no.

F.eks.:

Du kan jo gå inn på min hjemmeside om mitt opphold som FN-soldat i libanon, og velge ett av albumene der. Når du peker på ett av småbildene, vil du se helt nederst i browsern din (iexplorer sikkert?) at det viser en link til den serveren bildet i stort format befinner seg. (Når du klikker på et av småbildene vil det åpne seg et stort bilde i et nytt vindu.) De store bildene mine kunne like gjerne ha vært plassert på start.no, mens alt annet du ser befinner seg på området mitt på Smartcall sin server. For den som er inne på siden og surfer rundt vil det ikke ha noen betydning hvilken server bildene ligger på alikevel.

Nå bruker jeg ikke Frontpage så mye selv, men jeg er overbevist om at du skal kunne legge inn bilder ved å oppgi en link til en annen plassering enn på samme server. Kan sjekke ut dette litt for deg om du vil.

Bare spør om det er noe mer du lurer på. Skal forsøke å svare så godt jeg kan. :D

Okay, tusen takk for hjelpen, men er det altså ikke mulig å slette adressen fra home?

Det du kan gjøre er å laste opp hele nettstedet ditt hos Start i første omgang. Går ut i fra at du bruker et eller annet FTP-program til dette.

Så lager du en ny liten fil som heter "index.htm". Denne filen er den første som åpnes når en surfer inn på hjemmesiden din.) Innholdet i denne filen kan være kode som videresender den som surfer direkte til din nye adresse; Det kan jo være mange som har lagt inn den gamle adressen din i sine favoritter :D

Nå kan du slette alt annet enn denne index-fila på ditt gamle nettsted på Home.

Koden til fila "index.htm" kan du kopiere herfra:

<html>

<head>

<title>Katarinas hjemmeside</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<script language="JavaScript">

<!--

function MM_goToURL() { //v3.0

var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;

for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");

}

//-->

</script>

</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onLoad="MM_goToURL('parent','http://www.MIN-NYE-SIDE.no');return document.MM_returnValue">

</body>

</html>

Bare husk å bytte ut adressen det skal viderekobles til, med din egen :P

Håper dette hjalp noe.

Lykke til !

Forresten, mener du at om jeg lager en start hjemmeside og gjør alt det som står ovenfor ikke sletter alle bildene o.l fra hjemmesiden om jeg sletter det fra hom? At de blir med over til start.no?

Trodde det var 30MB i start jeg og ikke 40?

Skrevet
Okay' date=' tusen takk for hjelpen, men er det altså ikke mulig å slette adressen fra home?[/quote']

Adressen blir blir ikke slettet før du gir beskjed til de som drifter Home om at du ikke ønsker denne lenger. Dersom du sletter alt innholdet vil fremdeles adressen være aktiv, men nettstedet være "dødt". De som surfer innom vil da komme til en side som sier noe sånt som at "Siden ikke finnes..." e.l.

Det var derfor jeg mente det kunne være lurt å ha bare den lille index-filen liggende; Den som automatisk videresender besøkende til din nye side.

Nå vet jo ikke jeg hvordan du har bygd opp ditt nettsted, men det vanlige er at på selve root-nivået (Starten av adressen din) ligger det kun en index-fil, og ev. filer for topp, navigering, bunn, og hovedinnhold - dersom du bruker "frames" i layout'n din.

Resten av av nettstedet bør være inndelt i en mappestruktur under root-nivået for å holde det så oversiktlig som mulig når du vedlikeholder og sånt. Her finnes det da gjerne en mappe som kan hete 'Bilder', 'Images', 'Elementer' - eller lignende. Dersom det er organisert på denne måten har du alle bildene dine liggende i en egnet mappe - som vil bli med når du laster opp hele nettstedet til en annen server. Du må bare lage deg en ny ftp-forbindelse til den nye serveren, og la den peke lokalt til samme område som den gamle, hvis du skjønner. Og det er viktig at du lager deg en ny! Da har du alltids noe å falle tilbake på dersom noe skulle skjære seg underveis.

Når du så har lastet opp nettstedet til ny server kan du begynne å teste ut alle linker du har satt opp der. Og dersom alt virker, (noe det sannsynligvis også gjør), kan du lage den nye index-fila for videresending (Den lenger opp her...) og laste opp den til gammel server. Deretter kan du via ftp-programmet ditt slette alt som ligger på gammel server (Unntatt ny index-fil.), på remote-siden!

Puh. Håper det ble litt klarere :D

Og det stemmer det... Det er 30MB på start :wink:

Skrevet

Okay!

TUSEN TAKK for hjelpen!

Tror jeg skal lage en egen hjemmeside for "bildesiden min" i start og linke til den fra home hjemmesiden, det burde være grei skuring :D

Skrevet

God idé :D

Du kan jo f.eks. gjøre noe tilsvarende det jeg har gjort. På min hjemmeside har jeg en link til Mine Turbilder. Dette kunne like gjerne vært plassert på en helt annen server enn resten av hjemmesiden min... Her har jeg brukt gratisprogrammet Album Shaper. Knasende kjekt program å lage album og billedsamlinger i. Forholdsvis enkelt å bruke er det også...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
    • Flyttet til Trening og adferd, forumet "Treningsutfordringer" er for  utfordre hverandre til å trene på ulike ting. - moderator Dette er et kjent og vanlig problem. Og det vil IKKE bli bedre av seg selv. Hvis hunden har fått "øve" seg på dette i 18 mnd så har dere en jobb foran dere. Du finner mange tråder om passeringsproblematikk på forumet her, jeg anbefaler å søke opp og lese dem for ulike erfaringer, vinklinger og råd. Generelt. Se an hunden. Noen hunder er sosiale, andre ikke. Uansett har alle, spesielt valper og unghunder, godt av sosialisering med andre, trygge hunder dere kjenner. Dette betyr ikke nødvendigvis hilsing eller lek, men tur, trening, og bare være sammen med og i nærheten av andre hunder. Mitt inntrykk er at bcer ofte er mer opptatte av mennesker enn andre hunder, men de trenger uansett trening på å være rundt andre hunder.  Jobb med kontakt, samarbeid og lydighet generelt. Uten dette grunnlaget kommer man ingen veier. En BC er en aktiv og arbeidsom hund, og hvis de ikke får brukt seg nok blir problemadferden større. Med en bc mener jeg man burde drive aktivt hundesport, med mindre man faktisk bruker den til gjeting. Man må ikke konkurrere, men en bc MÅ ha mental aktivisering utover tur. Bruk kontakt og alternativ adferd i passeringer. Ser han en annen hund, skal han umiddelbart tenke at "jobben" er å gå ved siden av deg. Kanskje bære en leke du har med? Det begrenser også mulighet for knurring og bjeffing, MEN vær sikker på at den andre hunden ikke kan komme for nærme med tanke på ressursforsvar.  Noe jeg brukte mye på en av mine hunder var "søk" og kaste ut en neve godbiter. Da var han opptatt med å finne dem mens den andre hunden gikk forbi. Ikke veldig bra hvis det er en løs hund som kan komme bort, men i andre situasjoner kan det funke fint. Hvis dere jobber konsekvent med dette blir det en del av prosessen med å bli voksen, og vil forhåpentligvis gå over. Men alt arbeidet dere legger ned nå, også som ser ut til å overhodet ikke funke i hormontåka, vil vise seg på den andre siden.
    • Hei. Har en bc hannhund på 18 mnd som har begynt å bli ekstremt vanskelig når det gjelder passeringer av andre hunder. Lydig og lettvin, snill, rolig inne og veldig miljøvant generelt. Er med på det meste. Problemet har blitt merkbart fra ca 16-17 mnd alder. Han piper, drar og er helt vill i bånd når vi møter hunder på tur. Ved ett tilfelle så møtte vi en rottweiler vi kjenner, da var det knurring og han sto i båndet. Han har møtt den rottweileren ett par ganger som valp også, og det har egentlig aldri gått særlig bra. Rottweileren er snill og rolig som dagen er lang, men mye usikkerhet hos min hund. De aller fleste hundemøtene er det bare piping og frustrasjon fordi han ikke får hilse. han har heller aldri vært særlig begeistret for hunder. Om han har vært løs som valp å han har hilst på hund og menneske, så er det ofte menneske han vil gi oppmerksomhet og ble fort irritert på den andre hunden om de snuste mer enn han ville. Han har aldri ved noen omstendigheter fått hilse på tur eller i bånd heller. Jeg skjønner treningsopplegget og at en må trene på avstand. Skjønner at det ofte ikke går over av seg selv, men det er jo en del biologi også. Så vil det blir bedre når han blir noen mnd eldre og hormoner osv blir mer stabilt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...