Gå til innhold
Hundesonen.no

Slette hjemmesiden hos Home?

Basse

Recommended Posts

Det du kan gjøre er å laste opp hele nettstedet ditt hos Start i første omgang. Går ut i fra at du bruker et eller annet FTP-program til dette.

Så lager du en ny liten fil som heter "index.htm". Denne filen er den første som åpnes når en surfer inn på hjemmesiden din.) Innholdet i denne filen kan være kode som videresender den som surfer direkte til din nye adresse; Det kan jo være mange som har lagt inn den gamle adressen din i sine favoritter :D

Nå kan du slette alt annet enn denne index-fila på ditt gamle nettsted på Home.

Koden til fila "index.htm" kan du kopiere herfra:

<html>

<head>

<title>Katarinas hjemmeside</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<script language="JavaScript">

<!--

function MM_goToURL() { //v3.0

var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;

for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");

}

//-->

</script>

</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onLoad="MM_goToURL('parent','http://www.MIN-NYE-SIDE.no');return document.MM_returnValue">

</body>

</html>

Bare husk å bytte ut adressen det skal viderekobles til, med din egen :D

Håper dette hjalp noe.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold den på home.!?

i vertfall hvis hovedorsaken er plass, da får du jo start (40) + home (20) = 60mb... :wink:

Må bare si meg hjertens enig i det resonomentet. :D Det er nok det lureste, og det enkleste...

Kan jo bruke start til å laste opp bilder og filmer og sånt - også beholde selve hjemmesiden på home...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg hjertens enig i det resonomentet. :D Det er nok det lureste, og det enkleste...

Kan jo bruke start til å laste opp bilder og filmer og sånt - også beholde selve hjemmesiden på home...

Den forklaringa med html skjønte jeg, men ikke den nederste!?

Hvordan kan jeg bruke start til å laste opp bilder og' beholde den gamle som jeg allerede har lastet mange av bildene opp i?

Burde jeg lagre noen av sidene (f.esk de med mange bilder i) i start.no da og linke til de via menyen som jeg lager i frontpage? Er det slik å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg bruke start til å laste opp bilder og' beholde den gamle som jeg allerede har lastet mange av bildene opp i?

Burde jeg lagre noen av sidene (f.esk de med mange bilder i) i start.no da og linke til de via menyen som jeg lager i frontpage? Er det slik å forstå?

Det var omtrent sånn jeg tenkte det ja. Men selve sidene kan du jo fortsatt ha på home.no.

F.eks.:

Du kan jo gå inn på min hjemmeside om mitt opphold som FN-soldat i libanon, og velge ett av albumene der. Når du peker på ett av småbildene, vil du se helt nederst i browsern din (iexplorer sikkert?) at det viser en link til den serveren bildet i stort format befinner seg. (Når du klikker på et av småbildene vil det åpne seg et stort bilde i et nytt vindu.) De store bildene mine kunne like gjerne ha vært plassert på start.no, mens alt annet du ser befinner seg på området mitt på Smartcall sin server. For den som er inne på siden og surfer rundt vil det ikke ha noen betydning hvilken server bildene ligger på alikevel.

Nå bruker jeg ikke Frontpage så mye selv, men jeg er overbevist om at du skal kunne legge inn bilder ved å oppgi en link til en annen plassering enn på samme server. Kan sjekke ut dette litt for deg om du vil.

Bare spør om det er noe mer du lurer på. Skal forsøke å svare så godt jeg kan. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var omtrent sånn jeg tenkte det ja. Men selve sidene kan du jo fortsatt ha på home.no.

F.eks.:

Du kan jo gå inn på min hjemmeside om mitt opphold som FN-soldat i libanon, og velge ett av albumene der. Når du peker på ett av småbildene, vil du se helt nederst i browsern din (iexplorer sikkert?) at det viser en link til den serveren bildet i stort format befinner seg. (Når du klikker på et av småbildene vil det åpne seg et stort bilde i et nytt vindu.) De store bildene mine kunne like gjerne ha vært plassert på start.no, mens alt annet du ser befinner seg på området mitt på Smartcall sin server. For den som er inne på siden og surfer rundt vil det ikke ha noen betydning hvilken server bildene ligger på alikevel.

Nå bruker jeg ikke Frontpage så mye selv, men jeg er overbevist om at du skal kunne legge inn bilder ved å oppgi en link til en annen plassering enn på samme server. Kan sjekke ut dette litt for deg om du vil.

Bare spør om det er noe mer du lurer på. Skal forsøke å svare så godt jeg kan. :D

Okay, tusen takk for hjelpen, men er det altså ikke mulig å slette adressen fra home?

Det du kan gjøre er å laste opp hele nettstedet ditt hos Start i første omgang. Går ut i fra at du bruker et eller annet FTP-program til dette.

Så lager du en ny liten fil som heter "index.htm". Denne filen er den første som åpnes når en surfer inn på hjemmesiden din.) Innholdet i denne filen kan være kode som videresender den som surfer direkte til din nye adresse; Det kan jo være mange som har lagt inn den gamle adressen din i sine favoritter :D

Nå kan du slette alt annet enn denne index-fila på ditt gamle nettsted på Home.

Koden til fila "index.htm" kan du kopiere herfra:

<html>

<head>

<title>Katarinas hjemmeside</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<script language="JavaScript">

<!--

function MM_goToURL() { //v3.0

var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;

for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");

}

//-->

</script>

</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onLoad="MM_goToURL('parent','http://www.MIN-NYE-SIDE.no');return document.MM_returnValue">

</body>

</html>

Bare husk å bytte ut adressen det skal viderekobles til, med din egen :P

Håper dette hjalp noe.

Lykke til !

Forresten, mener du at om jeg lager en start hjemmeside og gjør alt det som står ovenfor ikke sletter alle bildene o.l fra hjemmesiden om jeg sletter det fra hom? At de blir med over til start.no?

Trodde det var 30MB i start jeg og ikke 40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay' date=' tusen takk for hjelpen, men er det altså ikke mulig å slette adressen fra home?[/quote']

Adressen blir blir ikke slettet før du gir beskjed til de som drifter Home om at du ikke ønsker denne lenger. Dersom du sletter alt innholdet vil fremdeles adressen være aktiv, men nettstedet være "dødt". De som surfer innom vil da komme til en side som sier noe sånt som at "Siden ikke finnes..." e.l.

Det var derfor jeg mente det kunne være lurt å ha bare den lille index-filen liggende; Den som automatisk videresender besøkende til din nye side.

Nå vet jo ikke jeg hvordan du har bygd opp ditt nettsted, men det vanlige er at på selve root-nivået (Starten av adressen din) ligger det kun en index-fil, og ev. filer for topp, navigering, bunn, og hovedinnhold - dersom du bruker "frames" i layout'n din.

Resten av av nettstedet bør være inndelt i en mappestruktur under root-nivået for å holde det så oversiktlig som mulig når du vedlikeholder og sånt. Her finnes det da gjerne en mappe som kan hete 'Bilder', 'Images', 'Elementer' - eller lignende. Dersom det er organisert på denne måten har du alle bildene dine liggende i en egnet mappe - som vil bli med når du laster opp hele nettstedet til en annen server. Du må bare lage deg en ny ftp-forbindelse til den nye serveren, og la den peke lokalt til samme område som den gamle, hvis du skjønner. Og det er viktig at du lager deg en ny! Da har du alltids noe å falle tilbake på dersom noe skulle skjære seg underveis.

Når du så har lastet opp nettstedet til ny server kan du begynne å teste ut alle linker du har satt opp der. Og dersom alt virker, (noe det sannsynligvis også gjør), kan du lage den nye index-fila for videresending (Den lenger opp her...) og laste opp den til gammel server. Deretter kan du via ftp-programmet ditt slette alt som ligger på gammel server (Unntatt ny index-fil.), på remote-siden!

Puh. Håper det ble litt klarere :D

Og det stemmer det... Det er 30MB på start :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé :D

Du kan jo f.eks. gjøre noe tilsvarende det jeg har gjort. På min hjemmeside har jeg en link til Mine Turbilder. Dette kunne like gjerne vært plassert på en helt annen server enn resten av hjemmesiden min... Her har jeg brukt gratisprogrammet Album Shaper. Knasende kjekt program å lage album og billedsamlinger i. Forholdsvis enkelt å bruke er det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...