Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva bruker du som unnskyldning hvis hunden er syk?


ida

Recommended Posts

Heldigvis har jeg bare vært borte èn gang i forbindelse med at Fibi fikk ørtogfjørtig vepsestikk. Selv da var dyrlegen barnevakt det meste av dagen, så jeg var på jobb nesten full dag. I og mad at hun så ut som en marsboer, syns de det var tryggest at hun kom opp igjen om morgenen. Men ting kan jo skje. Hva sier dere hvis bikkja er syk? Det er jo mange arbeidsgivere som ikke har noen stor forståelse for at vi må være hjemme hvis Fido har kastet opp hele natten. Noen gyldig fraværsgrunn er det heller ikke. Lurer på om jeg ville ha jugi bittelitt, jeg... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skulket et par ganger fra jobb når Hera var på sitt værste etter operasjonen. Jeg har fått lov til å gå tidligere fra jobb eller kommet litt senere, hvis jeg skulle på klinikken å hente hunder eller levere den.

En dag etter en operasjon ville ikke Hera spise noe og var skikkelig dårlig, og jeg ringte veterinæren og de mente jeg burde ha hunden på drypp, ganske lang tid og de ville helst at jeg skulle være der, og da ringte jeg jobben og sa at jeg selv var syk, og så endte jeg opp med å sitte hele dagen sammen med hunden min på klinikken, imens ho fikk drypp.

Jeg må ta ansvar for hunden min, og hvis det ikke går å jobbe en dag det skjer, så går jeg ikke på jobb. Da skylder jeg ofte på andre ting. heldigvis har jeg en samboer, og vi kan dele på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg var i praksis gjennom skolen i våres, så var det en dag at bikkja var sjuk med oppkast og diarè. Sa at det var derfor jeg ikke kom til vakta mi, og ble enige om at jeg skulle jobbe det inn senere. Hadde det vært i jobben jeg har ellers ville jeg bare tatt egenmelding tenker jeg, sjefen der har et litt annet syn på hundehold enn hva jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg er ikke hjemme fra jobb om ikke bikkja er døden nær og da er den sannsynligvis ikke hjemme heller...

Jeg har overhodet ingen forventning om at min arbeidsgiver skal ha forståelse for syke dyr, så man må ha fri pga litt oppkast eller diare. Jeg syns det er mange hundeeiere som reiser mer med bikkjene til veterinær enn det man gjør med unga til legekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på dette punktet er arb.giver utrolig forståelsesfull! Tror nok jeg kunne sagt det som det var. Har allerede fått fri/byttet vakt pga kurs, utstillinger, stevner osv, og jeg får fri hver sommer (når de trenger folk som verst) for å jobbe et annet sted (hundepensjonat). Flere av folka på jobben har hunder, og der får de fri i forbindelse med valpekull (2 mnd fri), eller andre ting. Nå er det ingen av oss som har vært hjemme pga syke hunder, men det tror jeg sjefen ville skjønt. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg har jobbet de siste 6 årene har det fungert veldig bra å være ærlig. Jeg har fått gå for å feks ta noe så ikke akutt som rutine veterinærbesøk på hesten, mot at jeg jobber litt ekstra når noen andre feks trenger en lengre frisørtime eller å vaske bilen i arbeidstiden. Ja tenk :rolleyes2:

(sånn er det å jobbe med barnehagetanter :) )

Glad for at vi har hatt det så fint med å gi og ta, og skjønner at det er et privilegie. Fikk meg til å savne gamlejobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke hjemme fra jobb om ikke bikkja er døden nær og da er den sannsynligvis ikke hjemme heller...

Jeg har overhodet ingen forventning om at min arbeidsgiver skal ha forståelse for syke dyr, så man må ha fri pga litt oppkast eller diare. Jeg syns det er mange hundeeiere som reiser mer med bikkjene til veterinær enn det man gjør med unga til legekontoret.

Helt enig.

:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det som det er. Heldigvis har jeg alltid hatt forståelsesfulle arbeidsgivere, men igjen så vet de også hvor mye hunden betyr for meg og at jeg vil aldri ha ett sykt barn... og jeg er selv sjeldent syk. (i det tilfelle blir jeg sent hjem!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...