Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg hadde planer om å lære meg joomla eller noe for å kunne lage pene sider. Men så har moder'n mast om en side for slektstreffe i august, og da måtte jeg krype tilbake til frontpage. Klarte å få laget noen rammer... Men ting blir ikke som jeg vil....

www.mastermelen.akinuba.no

Alt er laget i tabeller og satt inn i frames.

Kan noen gi meg tips til hvordan jeg kan få fikset

- i toppen får jeg ikke tabellen/bildet til å være helt til venstre. Har lagt inn akkurat samme innstillinger som på menylinjen og venstre kolonnen, og disse er på rett plass.

- hvordan får jeg venstre "kolonnen" til å ha en fast bredde i et mindre "vindu". Hvis jeg ikke bruker fullskjerm legger hovedkolonnen seg "over" venstrekolonnen. Kanskje det er hovedkolonnen jeg må fikse?

- jeg ville egentlig ikke ha noen "linjer" mellom topp, menylinjen og kolonnene. Er det bare prøv og feil med "blålinjene" i index siden, der jeg har framene?

-egentlig ville jeg helst at alt var midtstilt i skjermbildet, men hvis da får jeg problemer med de venstrekolonnen og hovedkolonnen...

Og jeg trenger en enkel gjestebok, noen som har en å anbefale?

NB! Jeg kan egentlig veldig lite om dette... Vet bare hvordan jeg vil det skal se ut, og så strekker ikke kunnskapen til, dessverre :icon_confused: