Gå til innhold
Hundesonen.no

Lisbeth Capbell

MegaMarie

Recommended Posts

Mamma vurderer å la meg dra til vinnerutstillingen i Lillestrøm i år, men jeg er i tvil på dommeren. Jeg vil ikke bruke mye penger på å reise om det er sikkert det går dårlig. Jeg finner nesten ingenting hos henne på papillon, så er usikker på om hun har noe særlig erfaring med dem :)

Noen som har noe å si om henne :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er iallefall en usedvanlig hyggelig og behagelig dommer å stille for!

De gangene jeg har stillt- og snakket- med henne har hun lagt vekt på en sunn helhet med en hund i balanse, gode bevegelser og godt kjønnspreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel skrev:
Hun er iallefall en usedvanlig hyggelig og behagelig dommer å stille for!

De gangene jeg har stillt- og snakket- med henne har hun lagt vekt på en sunn helhet med en hund i balanse, gode bevegelser og godt kjønnspreg.

Jammen da er det vell ikke så vanskelig å stille for henne da :) Jeg får overtale mamma skikkelig da :P

Edit: nå ser det ut til at det blir NKK Stavanger istede :aww: Da fikk jeg lov med en gang så jeg slapp å slite med å overtale. Vi får se om jeg kanskje drar til Lillestrøm også :P Da er det jo mine penger jeg bruker på utstillingen og overnatting ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg liker Robur fordi det er nordisk produsert, og brukte seniorfôret deres de siste årene til begge hundene. De fleste seniorfôrene har tilskudd for ledd og bevegelse. Regner med dere i tillegg har diskutert bruk av Librela eller lignende for artroser (bør ideelt startes på FØR hunden begynner å bli stiv, men jo før jo bedre).
    • Har en hannhund på straks 10 år som begynner å bli stiv i kroppen om morgenen osv. Har vært hos veterinær fordi han hadde vondt i en skulder, dette går han på betennelsesdempende/smertestillende for. Han har vært sprek og smidig helt til nå, så dette er litt uvant. Hun anbefalte i tillegg å gå over til et fôr som har fokus på ledd og bevegelse, eventuelt kosttilskudd. Og der trenger jeg erfaringer, både gode og dårlige. Han nekter å spise råfôr av alle typer. Dvs, han kan spise det en gang eller to, men så er det stopp. Han er mellomstor rase, veier 22 kilo. Trenger ikke slankefôr, han er på ingen måte tykk, tvert i mot. Noen som har erfaring med ulike tørrfôr med fokus på ledd og bevegelse?
    • Hei. Hvor ung er hunden?  Har endel å si det. 12 km er i utgangspunktet ikke så langt for en husky. Prøv å unngå asfalt så mye som mulig da det blir slitasje på sener og ledd. Og poter om du ikke bruker potesokker.   
    • Grattis med dagen vakre Lexi😍🎂 Jeg stemmer nå for at mora di får seg malle, men jeg ser hva hun prater om😘😘😄
    • "Vi har hatt en fin dag," var hva jeg tenkte da jeg tok bilde av Ede som leker konge på haugen i solnedgang etter en fin tur. Han liker leke kongen på haugen, uten å bry seg om mutterns småhysteriske worries for å utvikle HD i nedoverbakke, så får håpe det kommer litt mer snø før det blir bart.  Apropos bart, så har han heldigvis fortsatt det, men resten.. Jeg vet ikke hva jeg skal si.  Etter en god treningsøkt avsluttet med freestyle til musikk var det altså dags for å trene mer på maskinklipp -_-  Trodde det skulle bli riktig med den innstillingen, altså. Var sååå sikker på at det ble riktig lengde,  men nei. Da skaden først var skjedd var det ikke så mye annet å gjøre enn å fullføre.  Ede har nå skikkelig måne, og jeg holdt på å le meg ihjel av synet og flausen i å lage en sånn klovn av han. Han ble veldig utilpass av at jeg lo så fælt og tisset på gulvet twice uten noen forvarsel etterpå.  Tok bilde fordi det var sjeldent. Han pleier ikke ha uhell inne. Det der kom som en reaksjon på min reaksjon på hvordan han ble seende ut av den tabben min. Vel. Det går likar no, etter masse kjærleik og forsikringer om at alt er bra. Han endte med å like følelsen av å få nuss og suss og kos rett på huden på hodet hvor det før var masse pels.  Planen videre: Ut på nettet for å shoppe ekstrautstyr til maskinen. Forsikre Ede om at mamma vil alltid være glad i deg selv om de andre ler seg skakke av hvordan du ser ut nå. Akuttfase omsorg for å hindre utvikling av PTSD fra dette er øverste prioritet den nærmeste tiden. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...