Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattunge funnet i komposthaug


netteliten

Recommended Posts

På vei hjem fra en lang tur med dyrene, tok vi en liten omvei vi ikke pleier å ta.

Like ved Meeko sin "ventestein" kaster naboene hageavfall etc. Og der sto det masse folk å tittet.

En liten nydelig kattunge lå der sammenkrøpet og redd. Jeg gikk mot den, da freste hun og sprang litt vekk.

Etter å ha krypt på den komposten, snakket med den, snakket litt med menneskene, så fikk jeg tak i henne, tok henne med hjem.

Ole spurte naboene også barn om de viste om den katten, det gjorde de ikke. En sånn liten katt går ikke langt, så jeg er redd hun er dumpet.

Hun har noen små skader, men kommer ikke til skikkelig enda. Men virker som hun er behandlet litt røft. Trodde først hun var påkjørt, men det tror jeg ikke nå.

HUn roper etter mammaen sin, er sulten og redd. Men kosete mot meg nå.

De andre voksne mente vi ikke kunne ta henne med hjem siden vi har 3 katter fra før, hva er det for en tankegang? De har ingen katter, hvorfor hjalp ikke de den lille da?

Nå må jeg få kontakt med en dyrebeskyttelse her jeg bor, jeg kan desverre ikke beholde henne, enda så nydelig hun er.

HUn er sosial, leken og kosete, men redd hunder, og hun er ikke født villkatt. Det er jeg sikker på. Jeg tror hun er ca 2 mn. Rød creme farget og pr nå samme farge på øynene som pelsen tror jeg. Hun mjauer sårt, maler lett og spiser som en hest, jeg gir henne adult av mangel på noe annet (Iams) og karbonadedeig har hun fått.

For øyeblikket bor hun i et hundebur med saueskinn å sove på og en do inni, vann har hun også. Dekket buret med teppet, satt henne på spisestuen, slik at hundene ikk efår overfalt henne. Lissy piper rundt henne og vil leke, Peico tar det hele med ro. Knerten er livredd henne og Meeko ligger på kattestativet å ser på henne og bryr seg katta. Mimzy er ute, så han vet vi ikke.

Kalakom2aug.jpg

HUn er aldeles nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre villkatter på soverommet jeg. Mammaen hadde gått vill i nabolaget siden vinteren, men ingen har ringt dyrebesykttelsen eller gjort annet enn å gi den litt mat innimellom. Selv ikke når hun fikk kattunger gjorde de noe.

Dro til mattilsynet med en gang jeg fikk vite det og lånte en kattefelle.

Så nå har jeg to ville kattunger som aldri har hatt kontakt med mennesker før på soverommet, og en kattemamma som ser ut som ett beinrangel i tillegg til de fem andre kattene mine.

Dyrebeskyttelsen har selvfølgelig ferie nå og jeg har måttet legge ut osver tusen kroner av min egen lomme for disse kattene ingen andre gidder å hjelpe, pluss utrolig mye tid på sosialisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til muchi som hjelper kattene, tror jeg leste om det i et annet forum?

Jeg trenger ikke slite med sosialiseringen, for Kala som vi kaller henne maler og vil ligge på meg hele tiden.

Hun er et beinrangel, skitten, trenger bad og kamming og vaksine, så håper jeg vi finner det gode hjemmet hun fortjener til henne. Jeg skal prøve å ringe dyrebeskyttelsen, fortelle hvordan det er, men at hun bor her til hun finner det rette hjemmet, vil ikke hun skal bli en kasteball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kala3.jpg

Lille Kala som vi kaller henne (en fin blomst i en komposthaug hvor vi fant henne) veier bare 1025 gram. Hun er 2-3 mnd gammel. Og har vist vært ute en hel uke, men de andre som observerte henne fikk ikke tak på henne. Hun hoppet høyt, freste og gjemte seg i rør etc. Hun var slik da jeg fant henne å, men trengte bare litt tid på seg, venne seg til meg og stemmen min. Og til slutt fikk jeg tak i henne. 1 uke, så liten, ikke rart hun er tynn.

Enda verre, en annen nabo sa "det er her de dumper kattene, det er skjedd før, typisk det, når det er sommer" Hater sånne folk, det der er utilgivelig.

Mine 3 katter har blitt vant med den, lusker på den, men det går bare bra. Lissyhund er spinn vill, stresser seg opp, piper og vil leke med den lille ulldotten. Peicohund snuste forsiktig, gjespet å la seg i senga. "bare en kattunge, ikke noe å ta på vei for da vel" hehe. Overlegen som han er. Men han har jo dressert Knertenpus, så han vet hva en kattunge er.

Nå håper jeg bare det er noen snille mennesker som har lyst å gi Prinsesse Kala et godt hjem! Det fortjener hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kala sin hjemmeside.

4 dager har Kala vært her, hun har fått et bad, hun har fått 300 gram på kropppen, noe hun sårt trengte. Hun er mer våken og nysgjerrig, orker å leke, og er så tillitsfull, glad og durer i vei før jeg rekker å klappe henne.

Er det noen som kan gi henne et trygt hjem? Jeg kan kjøre område Lillehammer, Hamar, Fagernes, Gjøvik, etc.

kala4dag007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har heller ikke sett denne tråden før, men vil si en ting. Jeg blir så utrolig glad når jeg hører om sånne som deg Netteliten. Sånne som tar ansvar og virkelig bryr seg. Det er så alt for lite av sånt. Jeg blir så sint og lei meg når jeg hører om folk som dumper dyr!

Og den siden du har laget til Kala viser at du er en slik person som virkelig bryr seg. Tenk, nå får Kala en ny start og et hjem som hun fortjener -takket være DEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...