Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten oppfører seg ikke inne

imma

Recommended Posts

Skrevet

har reddet en gardskatt i fra å få en kule i hode,jeg tok han til meg når han ca var 6mnder og kastrerte den og tok den hjem til meg...

etter jeg fikk den i hus,så har den pisset ut sofaen min(ØDLAGT den!) pist OG drete i senga mi(!!)

nå begynner den å bli flinkere til og gi beskjed og jeg er nøye med å ALDRI ha den inne uten at jeg er der! MEEEN! nådagens problem er ; katten er så ekstremt kneken å kosete,greit og kjekt de,men han skal heeeele tiden stappe klørna nedi puter og tepper,han har ødlagt to laken nå!

hvordan kan jeg bli kvitt dette?? viss jeg ikke blir kvitt dette problemet snart,så gir jeg han bort som gards-katt!

(viss du er interesert så ta kontakt! er ingenting vondt i han,og han er kjempe pen,men fungerer ikke som inne katt viss disse problemene forsvinner snart)

PLIIIIS HJELP MEG!

Skrevet

1. ha kattedo inne. Er den ikke vant med det så vis den det om og om igjen, ha godt med sand i, ville valgt en med tak for da søler det mindre.

2. Hvis den er alene inne, ha den på et rom med do. evt badet.

3. Toving er kattespråk for kosing, kan du ha en pute/teppe til den på fanget når du koser den? Så slipper den å ødelegge laken.?

4. HVis du velger å kun ha den som utekatt må den få et isolert kattehus eller en bod etc som den kan komme inn i.

Katten er vokst opp ute, den er ikke vant med innelivet, så den må lære alt på nytt, gi den litt tid du!

Skrevet

har hatt den siden mars nå..! men god i de med puten da. vet at dette er "kosespråk",men er ikke så kosligt i lengden.

hva mener du med vise den kassen? jeg har kasse med mye sand i,men ikke en sånn med tak på da. men jeg er ikke så nøye på om det kommer sand utforbi :)

jeg bor i en nedlagt planteskole,så han har mye gode plasser med tak over hodet.

å hive den på dør er uaktuelt. men å vurdere omplasering til noen som er intereserte og kan tilby han en god plass,så kan det hende.

off...høres skikkelig bitchy ut nå,er ikke det altså,jeg er jo veldig glad i han,og håper at jeg klarer å finne en løsning,slik at de ikke blir problem og ha han :)

Skrevet

kastrerte og steriliserte katter kan fort få urinveisinfeksjon/krystaller i urinen, katten min ble "urenslig" etterhvert og tisser over alt, fant ut at hun hadde krystaller i urinen hos veterinæren. Etter behandlingen og hun ble frisk så begynte hun å gå på kassa igjen.. Det kan være et hint om at noe er galt hvis katten plutselig gjør fra seg rundtomkring.

Lykke til uansett:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...