Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg trenger hjelp til handling!

Midas

Recommended Posts

Jeg har meldt Dina på bjerke utstillingen, fordi jeg regnet med at jeg ville få byttet med noen på jobb, og få fri.

Det har jeg ikke fått og nå begynner tiden å bli knapp. Jeg kommer til å fortsette å forsøke å få fri, men hvis jeg ikke får det tenkte jeg å høre om noen kunne tenkt seg å stille henne for meg? Da må den personen evt møte henne først, og få mulighet til å bli kjent og øve litt med henne. Dette er hennes første utstilling, men vi har trent litt på stå pent. Hun er veldig kul med å bli tatt på og sett på i munn og sånn, så det vil ikke bli et problem.

Hvis noen kunne tenkt seg blir jeg veldig glad. Hvis jeg får fri stiller jeg henne selvfølgelig selv.

Hun stilles i gruppe 3 på lørdag 15. August.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg skal på Bjerke, og jeg skal selv kun (som jeg vet om pr. i dag, stille to hunder denne helgen)

Så jeg kunne godt tenke meg å hjelpe deg, såfremt det ikke kræsjer med noen av de jeg selv stiller. Hvordan har du fått informasjonen om at Fox går på lørdag? Trenger da i så fall å finne ut av når Papillon og Portugisisk Vannhund går :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at "mine" hunder går på søndag, så med unntak av at jeg muligens skal stille en Rottweiler på lørdag, så tror jeg ikke at jeg har noe mer jeg har "bundet" meg til :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller terrier lørdag. Så kan få til å stilt din :getlost: Drar ned til Oslo fredagen så får evt. ikke møtt hunden din før fredag. Tviler på at min hund kommer til gruppefinalen (feil benstilling foran). Så da blir ikke det noe problem i så fall. Men blir vel litt dumt å møte henne kun en dag før?

+ at jeg skal stille juniorhandling lørdagen. Men håper det er etter terrierne, for jeg vil stille min egen hund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så snille dere er! :( Nå ble jeg veldig glad.

Hverken jeg eller Dina har vært på utstilling før, slik at jeg vet ikke om jeg har trent henne godt nok til at hun er flink nok liksom. Derfor jeg tenkte at den som skulle stille henne kunne treffe henne og se evt hva jeg må jobbe mer med. Hun skal klippes av en fox oppdretter ca en uke før utstillingen. Jeg er SÅ glad for at dere vil hjelpe meg hvis jeg ikke får stilt henne selv. Samboeren min kommer opp med henne og blir der mens hennes gruppe holder på. Aner ikke om jeg får tidspunkt og annen info i posten jeg eller? Han er litt misfornøyd, men det er jo det minste han kan gjøre når dere faktisk vil stille henne for meg :getlost: Jeg håper jeg får fri, men bare bestem dere hvem som vil gjøre det, så kan vi avtale nærmere når jeg vet 100% sikkert ang jobb. Jeg fant det ut på NKK at det var lørdag gruppe 3 skulle stilles :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp at glatthåret Fox Terrier går klokken 09:00, og det er det bare 6 med, så det burde bli NULL problem for meg å stille henne, fordi jeg skal inn med en Åpen Tispe Rottweiler, og selv om de starter klokken 09:00, så.. er det 47 påmeldte der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...