Gå til innhold
Hundesonen.no

Dansk Vinner utstilling


ipadda

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da er bikkjene (Tjalfe og Betty) rabies vaksinert i god tid til denne utstillingen. Jeg vet jo hvordan det går (ut i fra dommer) men melder på for å få det med meg. Skal besøke oppdretteren til Tjalfe og bo hos henne :-)

Noen andre som har tenkt seg nedover på denne utstillingen?

Skrevet

Ja, det hadde jo vært moro, da... Må tenke litt på det. Eikou akita har OK rabies, men ingen av shibaene (slappe meg...)

Skrevet

Godt mulig! Vi har vert på utstilling i Grenaa (Danmark) i dag. Men desverre uten hunder. Så nå er det hjem og rabiesvaksinere:)

Skrevet
Ja, da er bikkjene (Tjalfe og Betty) rabies vaksinert i god tid til denne utstillingen. Jeg vet jo hvordan det går (ut i fra dommer) men melder på for å få det med meg. Skal besøke oppdretteren til Tjalfe og bo hos henne :-)

Noen andre som har tenkt seg nedover på denne utstillingen?

Hvem er dommer for gårdisene?

Vi skal debutere i Danmark med Hampus nå i august, men vurderer en høst / vinterutstilling i Sverige, Danmark eller eventuelt Lillestrøm.

Skrevet
Godt mulig! Vi har vert på utstilling i Grenaa (Danmark) i dag. Men desverre uten hunder. Så nå er det hjem og rabiesvaksinere:)

Tror nok det er litt sent og begynne vaksineringen til den utstillingen nå. Vi fikk gjort det i siste liten (bare snakk om noen dager) ... og vi har tatt andre vaksine + at det har gått halvannen mnd.

Hvem er dommer for gårdisene?

Vi skal debutere i Danmark med Hampus nå i august, men vurderer en høst / vinterutstilling i Sverige, Danmark eller eventuelt Lillestrøm.

Ole Staunskjær... og Lillian Christensen...

Skrevet
Tror nok det er litt sent og begynne vaksineringen til den utstillingen nå. Vi fikk gjort det i siste liten (bare snakk om noen dager) ... og vi har tatt andre vaksine + at det har gått halvannen mnd.

Ole Staunskjær... og Lillian Christensen...

Ok.

Stilte for han på Nordisk vinnerutstilling i Stockholm.

Han er jo langt over middels nøye, mange endte med både blått og gult.

Og det ble ikke delt ut mange CK, 1 til hannene om jeg ikke husker feil.

Hampus var vel en av to hanner som fikk såpass mye som rødt engang.

Og det er skjeldent få.

Skrevet
Ok.

Stilte for han på Nordisk vinnerutstilling i Stockholm.

Han er jo langt over middels nøye, mange endte med både blått og gult.

Og det ble ikke delt ut mange CK, 1 til hannene om jeg ikke husker feil.

Hampus var vel en av to hanner som fikk såpass mye som rødt engang.

Og det er skjeldent få.

Ja, han er vist veldig nøye på hva han vil ha.

Skrevet

Tror nok det er litt sent og begynne vaksineringen til den utstillingen nå. Vi fikk gjort det i siste liten (bare snakk om noen dager) ... og vi har tatt andre vaksine + at det har gått halvannen mnd.

Gledesdreper :)

åååh, pokkers rabies vaksine. Skal ivertfall få det gjort asap når jeg kommer hjem.... ergerlig når dårlig planlegging setter en stopper for planene...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...