Gå til innhold
Hundesonen.no

10 hunder avlivet pga vannskjøtsel - Nordmøre

Lemen

Recommended Posts

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

En skal ikke tro alt som skrives i aviser er den hele og fulle sannheten, det er jo en kjensgjerning at det er store oppskrifter og krise maksimering som selger. :rolleyes2:

De hundene som ble avlivet var hunder som var over 10år og de var ved godt hold, men de som har pelshunder så vet jo hva vann og regn gjør for en pels, den blir ikke akkurat bedre og da ser de helt forjævlige (det regnet tungt hele denne dagen mattillsynet var der). Det at hun hadde for mange pelshunder hunder i forhold til hva hun klarte å håntere pelsmessig er ikke å stikke under en stol. Og har hatt vanskelig for å kvitte seg med de gamle hundene, og har drøyd det alt for langt før hun har gjordt noe. :)

Så vidt jeg vet er ingen hunder blitt tatt av mattilsynet som det her skrives. ;)

Dette er en tragisk saken der hundeeier ikke har klart å innse sine begrensninger i forhold til sin helse som har sakte men sikkert blitt værre med årene.

Jeg håper hun får den hjelpen og støtten hun trenger for å få ordnet opp i sitt hundehold. For hun er ingen "slem" person som vil noen vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe* De hundene som ble avlivet var hunder som var over 10år og de var ved godt hold *klippe*

Var de ellers ved godt hold? Jeg blir veldig glad om dette er tilfelle. Jeg har ingenting annet enn godt inntrykk av denne personen og nekter å tro at h*n kan ha misshandlet hundene sine!

Men det er noe i det Linkr sier her:

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor hundene ikke kunne klippes ned, hvis hunden ellers var frisk til tross for høy alder.

!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor hundene ikke kunne klippes ned, hvis hunden ellers var frisk til tross for høy alder.

Du kan kanskje forstå at når du har så mange pelshunder som hundeeieren hadde, og helsen til hundeeieren ikke er så bra at hun klarer og holde pelsen ned uten hjelp. De hundene som ble avlivet var hunder som var såpass gamle at de skulle avlives av alderdom av hundeeier, men hadde ikke fått gjordt dette før dette tidspunktet.

Og du omplasserer ikke 11-16år gamle hunder, da er det bedre å avlive dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje forstå at når du har så mange pelshunder som hundeeieren hadde, og helsen til hundeeieren ikke er så bra at hun klarer og holde pelsen ned uten hjelp. De hundene som ble avlivet var hunder som var såpass gamle at de skulle avlives av alderdom av hundeeier, men hadde ikke fått gjordt dette før dette tidspunktet.

Men å holde pelsen på de yngste hundene og dra på hundeutstilling "får man gjort".... Nei, kjære vene - det er ingenting som unnskylder vanskjøtsel av hunder, verken dårlig tid, dårlig helse eller dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du omplasserer ikke 11-16år gamle hunder, da er det bedre å avlive dem.

Nei, vettu hva! Man avliver ikke friske hunder av alderdom. Du sier jo selv at hundene var i godt hold. Hvis eier ikke kan omplassere dem pga alder så får hun omplassere de yngre hundene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk sak... Hun har enda valper ute for salg. Håper dette får en best mulig ende for de hundene hun fortsatt har, og at de får nye gode hjem. Hun kommer nok til å slite med å starte opp oppdrett igjen etter dette. Norge er ikke SÅ stort liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det kan ikke være slik at damen hadde tenkt å avlive hundene pga alderdom, men pga økonomi ikke hadde muligheten nå, siden dette ble gjort i samråd med mattilsynet, går jeg utifra at om de var så vanskjøttet at de måtte avlives, hadde dette ikke vært gjort i overenskomst mellom mattilsyn og eier, kun utifra mattilsynets vurderinger. Nei jeg syns ikke man skal omplassere hunder i den alderen(10-15 år), da er det bedre for hunden å dø en smertfri død etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk sak... Hun har enda valper ute for salg. Håper dette får en best mulig ende for de hundene hun fortsatt har, og at de får nye gode hjem. Hun kommer nok til å slite med å starte opp oppdrett igjen etter dette. Norge er ikke SÅ stort liksom..

Har de fortsatt valper ute for salg?

Og hvorfor avlive hunder som bare trenger en klipp ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Nei Gråtass, det er nå så - men yngre hunder kan omplasseres og så kan de eldre få en verdig avslutning av livet. Og da mener jeg ikke avlives, men få nyte sitt otium hos en eier som tar vare på dem. Hun har skaffet seg hundene, og da får hun sørge for dem.

Det er ikke å sørge for dem, å la de dø når de er gamle? Det er lett å være kategorisk og se verden i svart/hvitt skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke å sørge for dem, å la de dø når de er gamle? Det er lett å være kategorisk og se verden i svart/hvitt skjønner jeg.

Hvis det er som det påstås her oppe at hundene er friske og i godt hold så lurer jeg på hvorfor du synes det er greit å avlive dem. Mulig min verden er sort/hvit men jeg synes det er hårreisende å avlive en 11 år gammel hund som er frisk og som bare trenger en klipp. Da får eier heller omplassere en treåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...