Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan kan jeg vende hunde av å ligge i senga?


trille

Recommended Posts

Vi har en Jack Russell tispe på litt over 1 år. Hun har sovet i senga med oss helt siden vi fikk henne.

Untatt når hun har løpetid, da ligger hun i buret sitt..

Men nå vil vi prøve å vende henne av med å såve sammen med oss. Dette pga hun røyter utrolig mye + at vi venter barn om litt over 2 mnd.

Har dere noen tips? Vil ikke at hun skal føle seg "kasta bort"!

Vil gjøre dette så fort som mulig, før babyen komme slik at hun ikke tror det er pga babyen hun plutselig må såve alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Her bruker jeg buret om natten. Hvorfor jo fordi at hundene lukker opp døren og går i sengen min når jeg har sovnet og jeg våkner ikke av det men sover dårlig. Jeg hører dem hvis dem må ut en tur på natta.

Noen andre finner seg i å bli henvist til godplassen noen ganger så er det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kjøpte stort bur til mine i går. Tok med en god pusete madrass og dytta inn gode pledd. Hadde buret åpent hele natta og Shandy kom bare i senga mi en gang, men ble i buret resten av natta når jeg dytta henne i buret igjen. Chira lå der hele natta.

Det er bare å gjøre det, rett og slett. Hardt og brutalt :)

Shandy har pepet i hele natt. Bittesmå ynkelige pip så jeg holdt på å flire meg ihjel :)

Har faktisk tenkt å flytte buret ut av soverommet etterhvert også. Spørsmålet er om vi har hjerte til å være like harde når vi er hjemme også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kjøpte stort bur til mine i går. Tok med en god pusete madrass og dytta inn gode pledd. Hadde buret åpent hele natta og Shandy kom bare i senga mi en gang, men ble i buret resten av natta når jeg dytta henne i buret igjen. Chira lå der hele natta.

Det er bare å gjøre det, rett og slett. Hardt og brutalt :)

Shandy har pepet i hele natt. Bittesmå ynkelige pip så jeg holdt på å flire meg ihjel :)

Har faktisk tenkt å flytte buret ut av soverommet etterhvert også. Spørsmålet er om vi har hjerte til å være like harde når vi er hjemme også :)

Vet ikke helt om dette er seriøst eller bare tull jeg. Hvorfor orker vi ikke å svare i disse trådene lenger? Det er bare trist.

Her kan dere jo se hva en del av oss hadde sagt, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller.. Hva så om hunden piper litt?? Er det det man reagerer på her? Ser ikke noe galt her i det hele tatt jeg.. :)

Men ellers så er det vel bare å gi henne beskjed om at nå får hun ikke ligge mer i senga.. Og så vise henne at det er i buret hun skal ligge om natta.. Eller på gulvet alt etter som hun velger selv.. Regner med burdøra er åpen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om dette er seriøst eller bare tull jeg. Hvorfor orker vi ikke å svare i disse trådene lenger? Det er bare trist.

Her kan dere jo se hva en del av oss hadde sagt, kanskje.

Jeg svarte på spørsmålet i linjen over den du uthevet :) Mange andre som har svart også, så jeg vil ikke si at ingen orker å svare på spørsmål mer.

Jeg dro med litt ekstra fordi jeg også nettopp har begynt "avvenning" fra å sove i senga mi. Beklager det!

Hvorfor skulle det ikke være seriøst, det du uthevet? Kan godt ta det på PM eller en annen tråd så vi ikke herper tråden til TS mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Cold turkey" her. Når valpen tippet 40 kilo begynte jeg å våkne med kramper i bena etter å ha ligget mer og mer sammenkrøpet i søvne ettersom han breiet seg. Så nå har han egen madrass fra jysk på gulvet, og en pute såklart (billigere enn biabed, men tar litt større plass og da. Kanskje ikke nødvendig for en jack russel *fnis*).

Han sover til vi våkner, kommer opp en tur om morgenen også koser vi litt før vi står opp, eller hvis typen står opp først tar valpen plassen hans, sukker fornøyd og sover et par timer til :lol:

Men jo, poenget var, det har gått helt fint. Og det vil jeg tro at det som regel gjør :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...