Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke 3 ting er det første du lærer din nye valp?

Ella8pv

Recommended Posts

Jeg tenker at med neste valp så kommer jeg til å fokusere mest på:

1. Kontakt

2. Innkalling

3. Å bygge opp en knallgod forsterker

Har du disse tre tingene inne så tror jeg man kommer langt i treningen av hunden ellers :whistle:

(Nå ser jeg altså bort i fra renslighetstrening, da det er noe som kommer naturlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser bort fra renslighetstrening, sosialisering, miljøtrening og andre nødvendigheter...

- Innkalling (og som bcAmira skriver, så går innlæring av navnet sammen med innkalling)

- Kontakt

...og den siste sliter jeg litt mellom "værsågod" og "stopp". "Værsågod" fordi det er en grei kommando for å få lov til å gjøre den hunden aller mest vil og "stopp" fordi det gjør det enklere å "fryse" hunden i spesielle situasjoner for å hindre den i å gjøre noe som kan skade den selv eller andre.

Vanskelig det der å velge bare tre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- kontakt

- innkalling

- miljøtrening

Kontakt og innkalling synes jeg er viktig for resten av hundeholdet, om det fungerer så fungerer mye annet også :lol:

Kunne fint hatt renslighetstrening på listen også, men med pyrredyret var miljøtrening i strekt fokus, og ikke minst lære han at jeg var hans støtte i livet om noe skulle være skummelt.

Samt å prelle av han evnt diller som dukker opp på veien (åååå gud en farlig brannhydrant....) :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dotrening naturlig nok, men det jeg legger mest vekt på er:

*Inkalling/kontakt (jeg er en gøy person å være sammen med, masse ros og godbit) Valpen følger meg løs, ergo den må rette noe av sin oppmerksomhet på hvor jeg befinner meg.

*Legger inn "kommando" når hunden tisser, slik at jeg kan få den til å tisse kjapt når det trengs.

*Nei

Hele omgangen med valpen er positiv ladet, og det viktigste av absolutt alt er å knytte bånd med valpen, og ikke misbruke dens tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...