Gå til innhold
Hundesonen.no

hund nummer 2.

malinholmgren

Recommended Posts

Jeg har en jrt hanne som er litt over ett og et halvt år. og jeg har nå begynnt å se etter hund nummer 2.

Og har kommer frem til en Chihuahua tispe. Jeg har snakket med en opdretter i sverige som har valper leveringsklare i Desember om alt går etter planen.

Theo blir 2 år i Januar. Er det for tidlig å få hund nummer to da? Hva syns dere.

Theo har jeg der jeg ønsker å ha han ang adferd og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med å ha to hunder, men jeg vil tro at det er en fin alder jeg. Hvis det er som du sier, at han er der du vil ha ham i adferd og sånn, så er det ikke noe iveien for å skaffe nr.2 Begge er jo unge, og den nye hunden vil få en lekekamerat som ikke er såå mye eldre :ahappy:

Jeg for min del ville ikke skaffet hund nummer to nå, om det var planen, men det er fordi Casper ikke er ferdig med noe som helst, har såvidt begynt på ham, og han er ikke helt der for å si det slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at oppførselen til hund nummer 1 er viktigere enn alder. Med Cane kunne jeg glatt fått valp når han var drøyt året gammel fordi han var behersket og en veldig ukomplisert gutt allerede da. Med en annen hund hadde jeg kanskje ville ventet mye lengre.

Er man fornøyd med oppdragelsen på nummer 1? Har den få/ingen slitsomme uvaner å lære vekk til en ny valp? Kan den oppføre seg rundt valper? Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...