Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten vår er blitt livredd for å gå ut


Djervekvinnen

Recommended Posts

Katten min (som bor hos foreldrene mine) har blitt banket opp av ett eller annet, for en dag kom han hjem med blod i pelsen, hull i øret og haltende bakfot.. Han har ligget inne i 1 uke nå, og er livredd for å gå ut. Han vil ikke gå ut på do, så han må bæres ut på do regelmessig. Og når han er ute blir han vettskremt av noe som blafrer i vinden.

Har sjekket katten og det er ikke noen store synlige sår. Er usikker på om foten har fått en strekk, for klarer ikke å fremkalle noe reaksjon ved trykk osv.

Hva skal vi gjøre? Han er så utrolig redd. Han har aldri vært sånn før, og han er tross alt 16 år! Kastrert er han også, og har aldri vært typen til å oppsøke bråk. Men begynner å lure på om at det er noe annet enn en katt som har sloss med han.. siden han er så veldig redd. Vi må bare fortsette å bære han ut jevnlig, men skal han bare fortsette å ligge der? Vil det gå over med tiden? erfaringer?

Dakar pusen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. jeg fikk han når jeg var 10 år, så har blitt ganske knyttet til han etter som årene har gått. Han har liksom alltid vært i familien. Men det var "lettere" å ta avgjørelsen nå, enn da Hera avlivdes, pga nå var katten såpass gammel, og såpass skadet at dyrlegen også mente det var best. Uansett er det trist. Har fått nok avlivninger nå! 2 på 1 mnd holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...