Gå til innhold
Hundesonen.no

Skambitt av 2 Am.bull

Rottisembla

Recommended Posts

Huff da.. ikke bra, men eier har tydeligvis tatt ansvar å berget gutten, og avlivet hundene. Til tross for at de ikke burde vært løse, så synes jeg hun har handlet rett i ettertid hvertfall..

Nå er jo jeg fryktlig fan av Amerikansk bulldogg, og synes det er ekstra trist å se de bli fremstilt i media på en så negativ måte.:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under bildet?? Hva med det i overskriften?

Stakkars gutt. :icon_cry:

Det så jeg først etterpå, så da sendte jeg en mail til.

Sitter og leser på de danske sidene, der står bl.annet her dette: http://ekstrabladet.dk/112/article1194542.ece "En fem-årig dreng blev tirsdag overfaldet og bidt i ansigtet af sin nabos tre muskelhunde i Svebølle ved Kalundborg. Ifølge Midt- og Vestsjællands Politi fik den lille dreng næsten bidt sit ene øre af, da hundene af racen Amstaff gik løs på ham"

http://ekstrabladet.dk/112/article1194602.ece viser postkassen til eieren, hvor det er bilde av en Am.staff, ikke en Am.bull, eller er jeg helt blind? Og eieren sier at den tredje hunden - de to angriperenes mor, ikke var med på angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra en blogg: "(...)Mener rasen amerikansk bulldog ikke bør være mulig å ha som hund, den har alt for aggressive egenskaper som kan trigges når en misnt venter det.(...)" og videre "(...)Vi vel også si at små barn og hunder overhode ikke bør være alene sammen, for hunden kan bli i tvil om hvem som er sjefen og derfor gå til angrep.(...)

:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og hunder skal ikke være alene sammen, men det har ikke noe med hvem som er sjef eller ikke å gjøre.
Det jeg tenkte også. Men utrolig hvor bastante folk er, og så har de ikke kunnskapen inne engang :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenkte også. Men utrolig hvor bastante folk er, og så har de ikke kunnskapen inne engang :lol:

Ikke sant.

Nå kjenner jeg ikke til ambullen, men at den skal være så agressiv at den når som helst skal klikke synes jeg er rart, for da burde man hørt om flere tilfeller av at slikt skjer. Det er vel, som jeg klarer huske, eneste episoden jeg har lest om at rasen har skambitt noen her i de skandinaviske landene. Nå vet jeg ikke populasjonen i Norge, men har skjønt det er mange fler i Danmark, hvor det her skjedde. Så rart det ikke har skedd før. Kanskje de lader opp og planlegger fellesatakk i siste halvdel av 2009?

Ja, flåsete skrevet, men klarer ikke helt dy meg når noen klarer skrive slik. Blir osm journalister som skriver at det er kamphunder uten å være klar over hva en kamphund faktisk er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flåsete skrevet, men klarer ikke helt dy meg når noen klarer skrive slik. Blir osm journalister som skriver at det er kamphunder uten å være klar over hva en kamphund faktisk er for noe.
Om to år er jeg ferdig utdannet journalist, - men jeg vet heldigvis hva som er og hva som ikke er en kamphund :lol: Jeg skal være en sånn flink journalist jeg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to år er jeg ferdig utdannet journalist, - men jeg vet heldigvis hva som er og hva som ikke er en kamphund :D Jeg skal være en sånn flink journalist jeg!

:lol: Det er bra. Det burde være flere hundefolk som er jounralister, da kanksje avisene hadde blitt litt artigere å lese også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...