Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal jeg gjøre?

monica_n

Recommended Posts

jeg får ikke tak i noen av de andre som jobber her, og det er en som kommer klokka tolv og en klokka ett.. Det er ikke så veldig lenge til, men jeg er skikkelig dårlig.. Har stått og kastet opp i vasken i butikken siden klokka ni, er først nå ble jeg bedre.. Men jeg har så vondt i magen at jeg ikke greier å gå eller reise meg nå, og er fortsatt veldig kvalm. Aner ikke hva jeg skal gjøre :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du jobber, men er du syk, så er du syk. Ring sjefen og si at du ikke kan jobbe pga. det. Siden du jobber i butikk har det jo også noe med hygiene og smittefare å gjøre... ingen kunder er særlig opptatte av å bli ekspedert av en som nettopp har kommet fra do og kastet opp, eller som må løpe midt i en samtale. Hvis du må stenge butikken, så får du heller gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke tak i noen av de andre som jobber her, og det er en som kommer klokka tolv og en klokka ett.. Det er ikke så veldig lenge til, men jeg er skikkelig dårlig.. Har stått og kastet opp i vasken i butikken siden klokka ni, er først nå ble jeg bedre.. Men jeg har så vondt i magen at jeg ikke greier å gå eller reise meg nå, og er fortsatt veldig kvalm. Aner ikke hva jeg skal gjøre :icon_confused:

Prøver å ringe den som kommer kl tolv en gang til? Ringe sjefen en gang til? Holde ut? Stakkars... Det er jo ikke så mye du får gjort, annet enn å prøve å ringe rundt. Om du jobber i dagligvare kan du jo kjøpe deg en farris, så får du i deg litt væske og litt salt, raspe opp ett eple? Eller sette deg muse stille og håpe at ingen i hele verden kommer inn i din butikk nå.

God bedring!

Edit: er forøvrig enig med Simira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar fra han som skulle jobbe i dag at han ikke rekker å være her før klokka ett uansett, og hun som kommer klokka tolv kan ikke jobbe alene.

Jeg jobber i dyrebutikk på et kjøpesenter, 2000 i bot hvis jeg stenger.. Skulle egentlig ha vasket gulvene og skiftet på bur nå, men det orker jeg ikke.. Dette kommer ikke til å gå bra :icon_confused:

Men tusen takk dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar fra han som skulle jobbe i dag at han ikke rekker å være her før klokka ett uansett, og hun som kommer klokka tolv kan ikke jobbe alene.

Jeg jobber i dyrebutikk på et kjøpesenter, 2000 i bot hvis jeg stenger.. Skulle egentlig ha vasket gulvene og skiftet på bur nå, men det orker jeg ikke.. Dette kommer ikke til å gå bra :icon_confused:

Men tusen takk dere!

Joda, dette går bra! Du MÅ få tak i butikkens sjef, som Simira sier, det er jo ikke hygienisk at du driver å kaster opp slik. Kanskje prate med sentersjefen, mulig h*n kan finne på noe lurt? Du er sjuk jente, men får du ikke tak i noen som kan komme å ta over, så lar du burene og gulvet være! Så da krysser vi fingre for at kunder ikke trenger hjelp før ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kom deg hjem, ring sjefen din først. Si at du er dårlig, enten så får han komme på jobb selv, eller ta boten. Dette er ikke ditt ansvar. Du kan sikkert holde ut de siste to timene nå, men det er faktisk ikke ditt ansvar at sjefen ikke har noen reserveløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tusen takk dere!

Hei, hvor jobber du? Vi kunne jo ha kommet ned og tatt burene for deg, men nå er det kanskje litt seint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stengte butikken og dro hjem.. La igjen beskjed til sjefen, han har ikke svart enda. Men noen andre kom og åpnet klokka ett.. Også snakket jeg med vekterne på senteret og de sa at jeg burde gå hjem(stod å kastet opp mens jeg prøvde å snakke med han). Føler meg bedre nå heldigvis etter noen timers søvn, men har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg måtte stenge.. Jeg har en sykdom som gjør at jeg blir kvalm når jeg stresser, men i dag gikk det det jo mye verre enn det har gjort før :icon_confused:

Ida: Veldig snilt av deg! Jeg skulle sett det tidligere :) Hvis det skjer igjen: Jeg jobber på mortensrudsenteret :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stengte butikken og dro hjem.. La igjen beskjed til sjefen, han har ikke svart enda. Men noen andre kom og åpnet klokka ett.. Også snakket jeg med vekterne på senteret og de sa at jeg burde gå hjem(stod å kastet opp mens jeg prøvde å snakke med han). Føler meg bedre nå heldigvis etter noen timers søvn, men har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg måtte stenge.. Jeg har en sykdom som gjør at jeg blir kvalm når jeg stresser, men i dag gikk det det jo mye verre enn det har gjort før :whistle:

Ida: Veldig snilt av deg! Jeg skulle sett det tidligere :) Hvis det skjer igjen: Jeg jobber på mortensrudsenteret :)

Det er jo bare for oss å bytte til bane eller 76 buss på Skullerud, så det er bare å si fra. Er vi hjemme, så kommer vi. :)

EDIT: God bedring :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stengte butikken og dro hjem.. La igjen beskjed til sjefen, han har ikke svart enda. Men noen andre kom og åpnet klokka ett.. Også snakket jeg med vekterne på senteret og de sa at jeg burde gå hjem(stod å kastet opp mens jeg prøvde å snakke med han). Føler meg bedre nå heldigvis etter noen timers søvn, men har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg måtte stenge.. Jeg har en sykdom som gjør at jeg blir kvalm når jeg stresser, men i dag gikk det det jo mye verre enn det har gjort før :icon_confused:

Ida: Veldig snilt av deg! Jeg skulle sett det tidligere :) Hvis det skjer igjen: Jeg jobber på mortensrudsenteret :whistle:

Jeg bor en busstur unna mortensrud (10min), så du har flere som kan være en anelse til hjelp om det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...