Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal jeg gjøre?

monica_n

Recommended Posts

Skrevet

jeg får ikke tak i noen av de andre som jobber her, og det er en som kommer klokka tolv og en klokka ett.. Det er ikke så veldig lenge til, men jeg er skikkelig dårlig.. Har stått og kastet opp i vasken i butikken siden klokka ni, er først nå ble jeg bedre.. Men jeg har så vondt i magen at jeg ikke greier å gå eller reise meg nå, og er fortsatt veldig kvalm. Aner ikke hva jeg skal gjøre :icon_confused:

Skrevet

Vet ikke hvor du jobber, men er du syk, så er du syk. Ring sjefen og si at du ikke kan jobbe pga. det. Siden du jobber i butikk har det jo også noe med hygiene og smittefare å gjøre... ingen kunder er særlig opptatte av å bli ekspedert av en som nettopp har kommet fra do og kastet opp, eller som må løpe midt i en samtale. Hvis du må stenge butikken, så får du heller gjøre det!

Skrevet
jeg får ikke tak i noen av de andre som jobber her, og det er en som kommer klokka tolv og en klokka ett.. Det er ikke så veldig lenge til, men jeg er skikkelig dårlig.. Har stått og kastet opp i vasken i butikken siden klokka ni, er først nå ble jeg bedre.. Men jeg har så vondt i magen at jeg ikke greier å gå eller reise meg nå, og er fortsatt veldig kvalm. Aner ikke hva jeg skal gjøre :icon_confused:

Prøver å ringe den som kommer kl tolv en gang til? Ringe sjefen en gang til? Holde ut? Stakkars... Det er jo ikke så mye du får gjort, annet enn å prøve å ringe rundt. Om du jobber i dagligvare kan du jo kjøpe deg en farris, så får du i deg litt væske og litt salt, raspe opp ett eple? Eller sette deg muse stille og håpe at ingen i hele verden kommer inn i din butikk nå.

God bedring!

Edit: er forøvrig enig med Simira.

Skrevet

Jeg fikk svar fra han som skulle jobbe i dag at han ikke rekker å være her før klokka ett uansett, og hun som kommer klokka tolv kan ikke jobbe alene.

Jeg jobber i dyrebutikk på et kjøpesenter, 2000 i bot hvis jeg stenger.. Skulle egentlig ha vasket gulvene og skiftet på bur nå, men det orker jeg ikke.. Dette kommer ikke til å gå bra :icon_confused:

Men tusen takk dere!

Skrevet
Jeg fikk svar fra han som skulle jobbe i dag at han ikke rekker å være her før klokka ett uansett, og hun som kommer klokka tolv kan ikke jobbe alene.

Jeg jobber i dyrebutikk på et kjøpesenter, 2000 i bot hvis jeg stenger.. Skulle egentlig ha vasket gulvene og skiftet på bur nå, men det orker jeg ikke.. Dette kommer ikke til å gå bra :icon_confused:

Men tusen takk dere!

Joda, dette går bra! Du MÅ få tak i butikkens sjef, som Simira sier, det er jo ikke hygienisk at du driver å kaster opp slik. Kanskje prate med sentersjefen, mulig h*n kan finne på noe lurt? Du er sjuk jente, men får du ikke tak i noen som kan komme å ta over, så lar du burene og gulvet være! Så da krysser vi fingre for at kunder ikke trenger hjelp før ett.

Skrevet

Hvis du ikke kan jobbe er det sjefens ansvar å sørge for noen til å jobbe der, og sjefens ansvar om du må stenge butikken.

Skrevet

Nei, kom deg hjem, ring sjefen din først. Si at du er dårlig, enten så får han komme på jobb selv, eller ta boten. Dette er ikke ditt ansvar. Du kan sikkert holde ut de siste to timene nå, men det er faktisk ikke ditt ansvar at sjefen ikke har noen reserveløsninger.

Skrevet

Men tusen takk dere!

Hei, hvor jobber du? Vi kunne jo ha kommet ned og tatt burene for deg, men nå er det kanskje litt seint...

Skrevet

jeg stengte butikken og dro hjem.. La igjen beskjed til sjefen, han har ikke svart enda. Men noen andre kom og åpnet klokka ett.. Også snakket jeg med vekterne på senteret og de sa at jeg burde gå hjem(stod å kastet opp mens jeg prøvde å snakke med han). Føler meg bedre nå heldigvis etter noen timers søvn, men har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg måtte stenge.. Jeg har en sykdom som gjør at jeg blir kvalm når jeg stresser, men i dag gikk det det jo mye verre enn det har gjort før :icon_confused:

Ida: Veldig snilt av deg! Jeg skulle sett det tidligere :) Hvis det skjer igjen: Jeg jobber på mortensrudsenteret :whistle:

Skrevet
jeg stengte butikken og dro hjem.. La igjen beskjed til sjefen, han har ikke svart enda. Men noen andre kom og åpnet klokka ett.. Også snakket jeg med vekterne på senteret og de sa at jeg burde gå hjem(stod å kastet opp mens jeg prøvde å snakke med han). Føler meg bedre nå heldigvis etter noen timers søvn, men har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg måtte stenge.. Jeg har en sykdom som gjør at jeg blir kvalm når jeg stresser, men i dag gikk det det jo mye verre enn det har gjort før :whistle:

Ida: Veldig snilt av deg! Jeg skulle sett det tidligere :) Hvis det skjer igjen: Jeg jobber på mortensrudsenteret :)

Det er jo bare for oss å bytte til bane eller 76 buss på Skullerud, så det er bare å si fra. Er vi hjemme, så kommer vi. :)

EDIT: God bedring :icon_confused:

Skrevet
jeg stengte butikken og dro hjem.. La igjen beskjed til sjefen, han har ikke svart enda. Men noen andre kom og åpnet klokka ett.. Også snakket jeg med vekterne på senteret og de sa at jeg burde gå hjem(stod å kastet opp mens jeg prøvde å snakke med han). Føler meg bedre nå heldigvis etter noen timers søvn, men har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg måtte stenge.. Jeg har en sykdom som gjør at jeg blir kvalm når jeg stresser, men i dag gikk det det jo mye verre enn det har gjort før :icon_confused:

Ida: Veldig snilt av deg! Jeg skulle sett det tidligere :) Hvis det skjer igjen: Jeg jobber på mortensrudsenteret :whistle:

Jeg bor en busstur unna mortensrud (10min), så du har flere som kan være en anelse til hjelp om det trengs :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...