Gå til innhold
Hundesonen.no

Mer hyper etter valpesprøyten ?

Kovu

Recommended Posts

Vi tok Valpesprøyten Mandag den 06.07.09 Og den har blitt helt hyper ... Den biter alle den ser til og me oss ( Meg og Datteren min ) Vi trodde først at den bare lekebitdet, men da den ble litt mer hyper og begynnte og bitte i båndet og etter den hver gang hadde gått på do så begynnte han og bitte igjen.

Vi har hadte den i 1 måned her i huse og det var akkuratt etter den sprøyta den ble sånn.

Vi skal begynne på valpekurs, men den starter ikke før i august.

Det er ikke kjekt at den bitter oss , det er jo ikke vondt, men det er heller ikke kjekt sellom av og til er det jo litt vondt.

Vi vet at det er en valp og at gutter er egentlig veldig aktive i valpealderen, men det begynnte litt etter sprøyta , men i dag så ble den angrepe av en dax's i hundeparken her i Stavanger og da ble han tatt i naken og ble veldig hardt bitt. Det verste var at den ikke ga noe lyd da den ble bitt. Han bjeffer ikke og ellers er en snill gutt, men det er ike kjekt og nesten bli redd din egen hund.

Han har mange tygge leker og bein ... Han tar de , men oss også.

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er urolig for at han kan ha fått en reaksjon på vaksinen, ville jeg tatt ham med tilbake til dyrlegen som satte den og forklarte saken! (om jeg forstod det riktig?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skrik/hyl AU! når det er vondt. Hvis den ikke stopper da kan dere sette den i ett bur/på ett annet rom til den har roet seg :icon_confused: Husk å belønne når den leker uten å bite :whistle:

Dette funker av og til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Hyper oppførsel etter vaksinering kan rett og slett være en bivirkning av vaksinen.

Det stemmer. Det er i grunnen overraskende mange hunder som reagerer på vaksinen, men det er sjelden de symptomene de viser settes i sammenheng med vaksinen - folk tenker liksom ikke at det er mulig!

Forhåpentligvis går det over, hvis ikke kan du feks prøve homeopati for å løse problemet. Det har vist seg å hjelpe ved såkalte "forgiftninger og følger av vaksinasjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...