Gå til innhold
Hundesonen.no

Belgerspesial i Bergen - 26.09.2009

trevi

Recommended Posts

Skrevet

NORSK BELGISK FÅREHUND KLUBB

AVD. HORDALAND

inviterer til utstilling og valpeskue i Bergen Racketsenter,

på Bønes 26.09.2009.

Påmeldingsfrist: 29.08.2009

Utsatt påmelding (med 50 % tillegg): 12.09.09

Dommer: Laura Vassallo (Alta Via kennel), Italia

Følgende raser kan delta: valper og voksne:

Belgiske fårehunder; groenendael, tervueren, laekenois og malinois.

Priser:

Elektronisk påmelding: Alle Klasser: 280,- Valper: 140,-

Manuell påmelding: Alle klasser: 310,- Valper: 155 ,-

50 % tillegg ved utsatt påmelding.

Manuell påmelding sendes:

Iselin Wang : [email protected]

Kontonr. for påmeldingsavgift: 9525.05.77053

NB:

BSBK arrangerer også utstilling denne helgen, og forholdene ligger til rette

for en dobbelutstilling for belgere. Dommer på BSBK har tidligere personlig erfaring

fra belger

• 1 month later...
Skrevet

Jeg "bumper" denne siden påmeldingsfristen begynner å nærme seg... Belgerfolk ; kom til Bergen, her er en gylden sjanse til å få stille for spesialdommer ene dagen, og en dommer som har personlig erfaring med rasen andre dagen !!

Skrevet

Det er mulig det står her ett eller annet sted og jeg bare er blind, men hvem er dommeren med personlig erfaring med belgere? Og hva vil det egentlig si? :lol:

Skrevet
Det er mulig det står her ett eller annet sted og jeg bare er blind, men hvem er dommeren med personlig erfaring med belgere? Og hva vil det egentlig si? :lol:

Hun dømmer belgerne på BSBK's utstilling dagen etter, og hun har både uttalt tidligere at hun elsker å dømme belgerne og har tidligere stilt ut (er ikke sikker på om hun har eid selv) Belgere i England. Hennes navn er Brenda Banbury.

• 2 weeks later...
Skrevet

Nok en "bump" det er fremdeles mulighet i 1 uke (+1 dag) å melde seg på til Belgerspesialen her i Bergen! Men selvfølgelig er det nå da 50% tillegg i prisen :D

Skrevet

Om det er Brenda Brandburry ? HUn som dømte Pastroal gruppen på crufts?

Så hadde jeg ikke stillt for henne... veldig glad i gult... selv på hunder med CK og Cert fra før av. Bare ett sånnt lite tips.

Skrevet
Om det er Brenda Brandburry ? HUn som dømte Pastroal gruppen på crufts?

Så hadde jeg ikke stillt for henne... veldig glad i gult... selv på hunder med CK og Cert fra før av. Bare ett sånnt lite tips.

Det kommer vel an på hvilken type hund hun er ute etter, enkelte dommere er for slepphendte med CK / Cert, andre er strengere.

Skrevet
Det kommer vel an på hvilken type hund hun er ute etter, enkelte dommere er for slepphendte med CK / Cert, andre er strengere.

den ene utstillingen jeg snakker om, så var det ikke hunder hvikensomhelst dommere hadde gitt cert. De fleste, har både cert og enkelte BIR for spesialdommere som har drevet med rasen i over 20 år.

Så i allefall på min rase så var det ikke det helt store. Kan tenkes det er annerledes på belgere

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...