Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis frem grimene dine!


Tuskelusken

Recommended Posts

Ja, jeg er grimegal... Og jeg vil gjerne se dine grimer! :ahappy:

Får vel legge ut mine også da (ikke de beste bildene, menmen):

2zin2aq.jpg

Denne fikk vi med når vi kjøpte Azur.

350mjnn.jpg

Denne kjøpte jeg fra nettet. Skulle kjøpe sånn bøyle til salen og da jeg fikk se denne klarte jeg ikke å hold emeg unna... :whistle: (Dessuten har jeg alltid hatt lyst på en sånn grime hvis jeg noen gang skulle få hest.)

jtb21v.jpg

"Må ha det, bare må ha det!" Jeg måtte absolutt se i FK butikken før vi reiste fra nordfjordeid, tror du jeg kom ut tomhendt? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grimen i midten er bare så kuuul :banana: Vi har en sånn på en av hestene i stallen. Og den siste var veldig fin :o Sånn jeg liker det :o

Selv simpelthen ELSKER jeg lærgrimer, gjerne med messingplate på siden med inngravert navn! *SUKK*

Men dette bruker vi jo bare når hesten skal gå løp, eller andre større hendelser. Aldri ellers, da går det for det meste i vanlige grimer. Tror ikke jeg har bilde av grimen Lillo går med for tiden, en kongeblå en, med mørkeblå striper i. Knallpen!=)

Edit;

Fant et bilde likevel! Ikke meningen jeg skulle være med, men det var det eneste jeg fant med grimen på :banana:

4464_205736125462_728445462_7244065_3902566_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant flere grimer som vi har/har hatt på diverse av hestene våre :icon_confused: Utstyr er gøy!

Fiiin lærgrime =))

n728445462_2862540_5571.jpg

Stiiilig finn-tack grime jeg hadde på gamlehesten :lol:)

n728445462_2277139_1009.jpg

Alvorlig GOD grime..aner ikke hvilket merke, eller hvordan jeg skal forklare..men den var utrolig god! Myk og god, men ingen stoff i den..Ok, elendig forklaring! En av de bedre grimene jeg har vært borti :wub:

n728445462_323238_8691.jpg

Også over til det KULESTE av det kule! Presenterer her daværende hingst; Hot Lover med sin rosa bekledning i str. ponny!:wub:

i178225805_69140_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er kjempekule! :P Kunne tenkte meg et likt leietau, men det hadde liksom blitt litt voldsomt. :whistle:

Kjempefine grimer dere andre også har da. Kunne gjerne tekt meg en flott og solid lærgrime med navn på metallplate på siden jeg også, men de er jo rådyre! *Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine grimer dere andre også har da. Kunne gjerne tekt meg en flott og solid lærgrime med navn på metallplate på siden jeg også, men de er jo rådyre! *Sukk*

Heeeelt sant, derfor er det de hestene som har tjent litt kroner som har disse grimene hos oss :whistle: Hadde blitt litt dyrt å kjøpe minst 8 lærgrimer med gravert navn.. Til gjengjeld så er grimene så dyre og fine, at de blir jo bare brukt på løpsdager, så da går det jo opp i opp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lady har bare på grime akkurat når jeg holder på med henne, hun har noen gnagsår fra tidligere grimer - så nå er det kun denne hun bruker:

3752485328_61c848ac60.jpg

Lett og myk, i webmateriale.

Så fikk jeg en sjanse til, til å vise frem den nye stoltheten min. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady har bare på grime akkurat når jeg holder på med henne, hun har noen gnagsår fra tidligere grimer - så nå er det kun denne hun bruker:

3752485328_61c848ac60.jpg

Lett og myk, i webmateriale.

Så fikk jeg en sjanse til, til å vise frem den nye stoltheten min. :getlost:

Bare ett tips: Jeg har lært at neseremmen skal være 2 fingerbredder fra kinnbeinet. Du kan stille oppe med spenna :lol: Kinnbeinet er det beinet som stikker ut fra kjeven. Ellers har du en kjempefin hest! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM
Bare ett tips: Jeg har lært at neseremmen skal være 2 fingerbredder fra kinnbeinet. Du kan stille oppe med spenna :getlost: Kinnbeinet er det beinet som stikker ut fra kjeven. Ellers har du en kjempefin hest! :lol:

Sikker på at det ikke gjelder hodelag, da? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke gjelder hodelag, da? :getlost:
Det trodde jeg også, men når jeg ser på bilder av hester med grime på google, så ligger de fleste slik som hodelagene, altså to fingerbredder under kinnben.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM
Det trodde jeg også, men når jeg ser på bilder av hester med grime på google, så ligger de fleste slik som hodelagene, altså to fingerbredder under kinnben.

Da så. Trodde det bare gjaldt nesereim på hodelag, jeg :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady har bare på grime akkurat når jeg holder på med henne, hun har noen gnagsår fra tidligere grimer - så nå er det kun denne hun bruker:

3752485328_61c848ac60.jpg

Lett og myk, i webmateriale.

Så fikk jeg en sjanse til, til å vise frem den nye stoltheten min. :getlost:

Den så veldig god ut! Vet du hvor den er kjøpt?

Det trodde jeg også, men når jeg ser på bilder av hester med grime på google, så ligger de fleste slik som hodelagene, altså to fingerbredder under kinnben.

Det er ikke alle nesereimer som skal ligge så høyt. Men til grimer, jeg bruker kun grime når hun leies inn eller ut (aldri på beite el. boks), og da er den ganske lav, og jeg har slakt leietau. Så den har ingen effekt. Så hva er egentlig grunnen til at grimen skal ligge så høyt? Fordi hvis hesten plutselig drar av gårde og det rykkes i leietauet, kan den knekke det benet (hva heter det nå igjen...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett tips: Jeg har lært at neseremmen skal være 2 fingerbredder fra kinnbeinet. Du kan stille oppe med spenna :) Kinnbeinet er det beinet som stikker ut fra kjeven. Ellers har du en kjempefin hest! :)

Sikker på at det ikke gjelder hodelag, da? :D

Det trodde jeg også, men når jeg ser på bilder av hester med grime på google, så ligger de fleste slik som hodelagene, altså to fingerbredder under kinnben.

Det er ikke alle nesereimer som skal ligge så høyt. Men til grimer, jeg bruker kun grime når hun leies inn eller ut (aldri på beite el. boks), og da er den ganske lav, og jeg har slakt leietau. Så den har ingen effekt. Så hva er egentlig grunnen til at grimen skal ligge så høyt? Fordi hvis hesten plutselig drar av gårde og det rykkes i leietauet, kan den knekke det benet (hva heter det nå igjen...)?

Aha - så nesereima på grima er for langt nede? :blink:

Jeg bruker ikke nesereim på hodelaget, så har ikke satt meg inn i det. Er det noe grunn til at den skal ligge høyere oppe? Tror forøvrig den grima er litt for lita til Lady, så skal jeg stramme inn nakkereima så blir den fryktelig trang. Hun har den også kun på akkurat når jeg leier inn og ut eller hun blir stelt ute.

Den så veldig god ut! Vet du hvor den er kjøpt?

Aner ikke, den fulgte med en av hestene. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Den grimen har de på de fleste hestebutikker. Tror jeg har sett den på Felleskjøpet eller Aasen (Mathea vet hvor Aasen er :)).

edit: Kan denne være riktig? Nylon kan vel være forskjellig, er ikke helt sikker på om det kan være denne, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke gjelder hodelag, da? :lol:

Gjelder engelsk neserem på hodelag også :P

Den så veldig god ut! Vet du hvor den er kjøpt?

Det er ikke alle nesereimer som skal ligge så høyt. Men til grimer, jeg bruker kun grime når hun leies inn eller ut (aldri på beite el. boks), og da er den ganske lav, og jeg har slakt leietau. Så den har ingen effekt. Så hva er egentlig grunnen til at grimen skal ligge så høyt? Fordi hvis hesten plutselig drar av gårde og det rykkes i leietauet, kan den knekke det benet (hva heter det nå igjen...)?

Hvis grimen er for slakk (så neseremmen er for langt nede) kan hesten lettere hekte seg fast, og hvis den er for stram blir det vanskelig å gjespe og tygge :wub: Hvis hesten rykker til med så lav neserem på grimen at den ikke er bort beinet i neseryggen så klemmer det jo over neseborene? For det er nemlig så langt ned "neseryggbeinet" går, helt til mulen :P

Aha - så nesereima på grima er for langt nede? :P

Jeg bruker ikke nesereim på hodelaget, så har ikke satt meg inn i det. Er det noe grunn til at den skal ligge høyere oppe? Tror forøvrig den grima er litt for lita til Lady, så skal jeg stramme inn nakkereima så blir den fryktelig trang. Hun har den også kun på akkurat når jeg leier inn og ut eller hun blir stelt ute.

Aner ikke, den fulgte med en av hestene. :wub:

Den ser jo ut til å være på det laveste hakket? Det skal være plass til en knyttneve (knyttneven skal være sånn at tommelen er opp og lillefingeren ned, sånn som man holder tøylene) under "haka(?)" og to fingerbredder fra kinnbeinet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare, Raksha, jeg har også grimen lavt, men hesten står ikke med den ute da. :lol:

Den grimen har de på de fleste hestebutikker. Tror jeg har sett den på Felleskjøpet eller Aasen (Mathea vet hvor Aasen er :wub:).

edit: Kan denne være riktig? Nylon kan vel være forskjellig, er ikke helt sikker på om det kan være denne, jeg :P

Trodde grimen til Raksha var av bomull jeg. Vil ikke ha nylon :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...