Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken vakthund vil du helst ikke møte en mørk kveld?


Artemis

Recommended Posts

Var det en VALP som bet deg altså? :innocent: Huff..

Ja en valp på 4,5 mnd som venninnen min passet.. Vi var ute på tur med 6 hunder, og hun spurte om jeg kunne hjelpe henne å sette på båndet på valpen.. Jeg kalte henne til meg, tok tak i hals båndet, og i det jeg skulle til å sette på båndet vrengte hun leppene og hogg løs.. :icon_redface: jeg tok et fast grep om nakkeskinnet hennes og holdt henne bare fast som ei skru skustikke uten å si noe helt til hun roet seg... Hun glefset lenge, men til slutt ga hun seg og da var hun så kompis så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Ja en valp på 4,5 mnd som venninnen min passet.. Vi var ute på tur med 6 hunder, og hun spurte om jeg kunne hjelpe henne å sette på båndet på valpen.. Jeg kalte henne til meg, tok tak i hals båndet, og i det jeg skulle til å sette på båndet vrengte hun leppene og hogg løs.. :icon_cry: jeg tok et fast grep om nakkeskinnet hennes og holdt henne bare fast som ei skru skustikke uten å si noe helt til hun roet seg... Hun glefset lenge, men til slutt ga hun seg og da var hun så kompis så..

Litt OT, men jeg kan ikke dy meg; Merkelig det der, når de er så små så er det liksom ikke så farlig... Hadde den hatt potensiale til å nå 50 - 60 kg så er det another story. Eller om den hadde tilhørt en annen rase. Vi passerte en gang en innhegning (type Plantasjen) med en chiahuahuamamma og tre valper, og samtlige satt i gitteret - og vi så alle tennene deres. Da sier oppdretter: "Hadde de veid et par kilo til så hadde rasen vært forbudt." Litt sånn morsomt/ironisk. ...hmmm...

Jeg passer meg veldig for alle hunder som ikke vil ha meg i nærheten jeg, være seg det er en san miquel (ikke helt sikker på stavemåten der - men har sett en live, oj!) eller en bichon, eller for den saks skyld en yorkshireterrier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en valp på 4,5 mnd som venninnen min passet.. Vi var ute på tur med 6 hunder, og hun spurte om jeg kunne hjelpe henne å sette på båndet på valpen.. Jeg kalte henne til meg, tok tak i hals båndet, og i det jeg skulle til å sette på båndet vrengte hun leppene og hogg løs.. :getlost: jeg tok et fast grep om nakkeskinnet hennes og holdt henne bare fast som ei skru skustikke uten å si noe helt til hun roet seg... Hun glefset lenge, men til slutt ga hun seg og da var hun så kompis så..

Jeg ville ikke tatt henne i nakken for det. Hvis hun er av den typen som min (angsbiter, og jeg tror det er en del av de) gjør det vondt mye verre.. Det er bare så synd det blir avlet på sånne hunder :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser da det, men jeg gadd ikke leite etter sinnabilder, det her var på en av de første bildene som kom opp på gooooooogle. :getlost:

Da så. :icon_cry: Jeg skjønte bare ikke helt hvorfor noen skulle være redd for en smilende blid KO-dame. :lol: Annet enn at hun ser ut som hun har rabies da *kremt*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt henne i nakken for det. Hvis hun er av den typen som min (angsbiter, og jeg tror det er en del av de) gjør det vondt mye verre.. Det er bare så synd det blir avlet på sånne hunder :icon_cry:

Hva hadde du gjort da? Sluppet henne og latt henne slippe unna? Jeg tok bare et tak og holdt henne slik at hun ikke fikk bitt mere, jeg løftet henne ikke opp og lot henne dingle i nakkeskinnet.. Bare holdt henne fast.. Hun tok nesten fingrene til venninna mi også da hun prøvde å ta henne ut av buret.. Hun virker harmonisk og fin ellers, men biter når det passer henne.. Mulig det er angst.. Jeg aner ikke... Ja virkelig synd at de avler på de, ødelegger jo rasen.. men jeg personlig tror oppdragelsen har mye å si også jeg.. Lar man en hund få gjøre som den vil fordi den er liten og søt, så BLIR den ufordragelig også :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...