Gå til innhold
Hundesonen.no

Biestikk

Zoey

Recommended Posts

Jeg er barnevakt for min vennindes Katalanske gjeterhund, og hun har selvsagt klart å stikke seg på en bie på "pipa" på bakbenet.. Har fått ut brodden, men hun halter fryktelig, og slikker/biter på stikket mye.. Hun er litt "spak" type: "buhuuuu, jeg har vond jeg, stakkars meg"-spak, men virker ellers fin, og har normal puls.

Noen som vet hvor lang tid det tar før smertene gir seg? eller om det er farligere for hunder enn mennesker?

Noen som vet om noe jeg kan gjøre for henne for å lindre smerten litt?

IMG_2515.jpg Den stakkars pasienten.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å holde litt øye med henne, for etter hva jeg har hørt kan både mennesker og hunder være allergiske mot biestikk. Men allergiske reaksjoner kommer vel gjerne ganske fort?

Du kan jo prøve å smøre litt aloe vera på stikket, det kan lindre litt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mine får biestikk, så tar jeg å plukker ut brodden først før jeg legger på en litt kjølig klut i 2 minutter. Så vanker en liten godbit og alt er glemt. Ingen av mine reagerer alergisk men de får en liten hevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Alergisk reaksjon etter et stikk er alt fra kløe,hevelse, rødhet til død. Men det virker da somden hunden til T.S. bare reagerer litt på stikket. San som er normalt. Jeg også ville prøvd med Alovera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collien min ble stukket av veps en gang i beinet. Han haltet og bar seg uten like så jeg trodde jo nesten den stakkar bikkja var i ferd med å takke for seg. Han også var en sånn pyse hund. Jeg ringte dyrlegen og spurte hva jeg skulle gjøre. De sa at hvis han var allergisk ville han hovne opp med en gang og på skikkelig vondt. Det ville vistes utenpå at han hovnet. Hvis det skjedde måtte jeg komme med han, men hvis han ikke hadde noen hevelse var han ikke allergisk og da var det ikke farlig. Vet ikke om det gjelder det samme med bie, men han var hvertfall som du beskriver, skikkelig FRA seg fordi han var så utrolig syk. Helt til jeg gjennomskuet han :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var veldig haldt hele resten av kvelden, og dro på seg den "sukk, jeg er en så modig liten hund" maska si, men ble ikke spesielt hoven, så lot henne bare være. Hadde selvsagt et øye på henne, men da neste morgen kom var hun helt fin, og alt var glemt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var veldig haldt hele resten av kvelden, og dro på seg den "sukk, jeg er en så modig liten hund" maska si, men ble ikke spesielt hoven, så lot henne bare være. Hadde selvsagt et øye på henne, men da neste morgen kom var hun helt fin, og alt var glemt:)

Hihi, ser det for meg. Det er litt komisk med disse pyse-bikkjene, men man blir jo veldig hysterisk med en gang da når det virker som de har så forferdelig vondt. Hvis hun ikke hadde hovnet da er hun nok ikke allergisk, og da får hun bare få heltemedaljen sin og glemme hele greia :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
    • Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...