Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger flyttes til Hamar


MartineH

Recommended Posts

Ikke helt det jeg siktet til - vær og føreforhold er vel ofte noe annerledes i oktober enn i juni. Forøvrig var det vel svært mange som mente at om de nå ikke klarte å finne et sted i Trondheim (dødsteit forøvrig) så burde den vært arrangert på Støren. Det ville faktisk gitt Trondhjemmerne lengre kjørevei enn til Stjørdal, men dere ville spart minst 1 1/2 time.

Jeg er ikke helt sikker på om dette er noe å diskutere, sånn egentlig - ikke for min del ihvertfall, jeg har pendlet Trondheim-Oslo et år, også vintertid, uten at jeg syns at det var noe større stress. Det er ikke veien mellom Hamar og Kongsvinger som er det værste å komme seg over vinterstid heller, vi østlendinger liker veiene våre salta og bare, vi.. Det er mellom Innset og Kvikne det er for ****** på vinterstid - om man kjører riksvei 3, hvilket er det lure å gjøre om man skal til Kongsvinger.

Jeg kjørte aldri E6 på vinterstid, fordi det tok en time halvannen lenger tid å kjøre Gudbrandsdalen istedetfor Østerdalen - sånn når vi teller hele og halve timer :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du pendlet den strekningen, så sånn sett er vel ikke du helt representativ. Man får gjerne et litt annet syn på kjøring og bestemte strekninger da :aww: Jeg på min side er ikke så snabla glad i å kjøre lenger enn jeg må på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte ryktene på Stjørdal og ble kjempeglad da det ble offisielt. Hamar er en helt kurant tur og jeg tror Skipet blir bra med en litt mindre utstilling. Og på Kongsvinger var det veldig trangt.

Så nå får vi en høstutstilling i vårt faste program tenker jeg... Og rom er allerede booket på motellet. Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Så vi som kommer "helt fra Trøndelag" må fint belage oss på å kjøre en time ekstra, men du som faktisk da bare trenger å kjøre en time, gidder ikke?

Jepp, var det problematisk? Jeg syns det var veldig logisk jeg. Når man kjører langt, så er differansen på en time eller 6 mil ganske ubetydelig syns jeg, men om jeg skulle en svipp innom for å miljøtrene valpen 6 km hjemmefra, så er 6 mil ikke lenger en svipp. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var det problematisk? Jeg syns det var veldig logisk jeg. Når man kjører langt, så er differansen på en time eller 6 mil ganske ubetydelig syns jeg, men om jeg skulle en svipp innom for å miljøtrene valpen 6 km hjemmefra, så er 6 mil ikke lenger en svipp. Skjønner?

Jeg kjører en del lange turer, og jeg synes en ekstra time på veien er mye. Man har ofte jobbet hele dagen og kommer seg ikke avgårde før ved 16-17 tia. Da er det stor forskjell på å måtte kjøre i 7, 8 eller 8,5 timer. (Hamar, Kongsvinger og Lillestrøm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var det problematisk? Jeg syns det var veldig logisk jeg. Når man kjører langt, så er differansen på en time eller 6 mil ganske ubetydelig syns jeg, men om jeg skulle en svipp innom for å miljøtrene valpen 6 km hjemmefra, så er 6 mil ikke lenger en svipp. Skjønner?

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er fremdeles av den fulle overbevisning av at Hamar er et mye mer gunstig sted å arrangere utstilling enn Kongsvinger. Det er lettere og raskere å komme seg dit fra nord, sør og vest - både med tog og bil. Så får det - i mine øyne - heller være at de som bor i Kongsvinger må beregne litt lengre tid på morgenen for å komme seg til utstillingsområdet enn de ellers ville ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig OT dette her, men du vet virkelig du er hundeperson når du sitter på utstilling og lurer på om skal på hamar på kongsvinger, og på hamar på lillestrøm uten å tenke over hvor teit det må høres ut :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg skjønner hva du mener, men jeg er fremdeles av den fulle overbevisning av at Hamar er et mye mer gunstig sted å arrangere utstilling enn Kongsvinger. Det er lettere og raskere å komme seg dit fra nord, sør og vest - både med tog og bil. Så får det - i mine øyne - heller være at de som bor i Kongsvinger må beregne litt lengre tid på morgenen for å komme seg til utstillingsområdet enn de ellers ville ha gjort.

Det er jeg helt enig i, min reaksjon var kun på at Huldra mente at det var totalt uaktuellt å reise til Kongsvinger pga avstand men ok å reise til Hamar, noe jeg syns var litt underlig siden det bare er en time forskjell. Men nå har jo Huldra også sagt i ett senere innlegg at hun trodde det var lengre (fra Hamar). Hva gjelder det praktiske rundt utstillingen er det garantert bedre løsning å ha det i skipet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...