Gå til innhold
Hundesonen.no

Kidnappet motehund rett foran kamera


Sissi

Recommended Posts

Dere som snakker om røverhistorien. Hva er det som gjør at dere tror det er røverhistorie? Sånn bortsett fra at det står i Dagbladet da, bare det gjør det jo suspekt :innocent:

Det er ingen renraset pomme,, hunden er antagelig en av hundene fra Skien som ble solgt for to priser: En med og en uten stamtavle. Stamtavlene er falske. De som klagde til selgerene om dette, de ble truet. Men, 18 tusen for en blandingshund, har man penger er jo det greit. De hadde også penger til å kunne betale 20 tusen i finnerlønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om et barn går bort da? Nettopp dette skjedde meg her om dagen. Jeg så en manchester terrier utenfor en butikk, stod bundet. Jeg kjenner en del av de, og lurte på å hilse på. Jeg nærmet meg, men så at hunden stivnet, før den kastet seg mot meg og bjeffet og glefset. Den hadde bitt hvis den hadde nådd meg (det var ikke så god plass til å passere der, jeg var maks en meter unna). Jeg tenker med gru på om en unge hadde kommet og gått bort "til den snille hunden". For det er en del unger som tror at alle hunder er snille!

Og hvis den hunden er ren pomme er jeg en mulatt...

Vi får håpe folk har vett nok til ikke å gå bort til hunder som står bundet. Fibi er flink til å vise at hun ikke vil ha oppmerksomhet fra alle. Som sagt, står de ikke midt i utgangen. De står bunden "inni" noen busker på andre siden av plassen forran besinstasjonen, femti meter unna der det er naturlig for noen å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe folk har vett nok til ikke å gå bort til hunder som står bundet. Fibi er flink til å vise at hun ikke vil ha oppmerksomhet fra alle. Som sagt, står de ikke midt i utgangen. De står bunden "inni" noen busker på andre siden av plassen forran besinstasjonen, femti meter unna der det er naturlig for noen å gå.

Det veit dere like godt som de fleste andre hundefolk som henger på forum og er litt mer oppvakte enn andre, at folk faktisk ikke har vett nok til å ikke gå bort til hunder som står alene. Barn forstår ikke hvor farlig det faktisk kan være, og enkelte voksne skjønner heller ikke det, og sender ungen bort for å hilse på søte, snille voffen. Så at dere tar den sjansen, og nærmest legger ansvaret over på andre om å ikke gå bort, er litt utrolig egentlig. Men dere om det. Dersom uhellet er ute, så er dere sikkert klar over at dere har ansvaret, og ikke starter en sytekampanje om hvor fælt det er om noen forlanger Fibi avlivet...

Går man fra hund alene ute, eller i ulåst bil, så må man nesten skylde seg selv om den blir stjålet. Det er sikkert ingen her som går hjemmefra uten å låse døra, eller legger en datamaskin, kamera, lommebok etc synlig i hverken låst eller ulåst bil. Tyveri av hunder forekommer med jamne mellomrom, og man burde vel sikre de man liksom er glad i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også helt enig med Nirm - alt ansvar ligger på eieren og vi vet da alle hvor lite folk tenker før de handler. Bare det å gå fra en hund slik viser jo at det ikke er tenkt for mye og også hundeeiere da er like ille som de 'uvitne' som tror det er greit å hilse på en hund uten eiers samtykke og tilstedeværelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit dere like godt som de fleste andre hundefolk som henger på forum og er litt mer oppvakte enn andre, at folk faktisk ikke har vett nok til å ikke gå bort til hunder som står alene. Barn forstår ikke hvor farlig det faktisk kan være, og enkelte voksne skjønner heller ikke det, og sender ungen bort for å hilse på søte, snille voffen. Så at dere tar den sjansen, og nærmest legger ansvaret over på andre om å ikke gå bort, er litt utrolig egentlig. Men dere om det. Dersom uhellet er ute, så er dere sikkert klar over at dere har ansvaret, og ikke starter en sytekampanje om hvor fælt det er om noen forlanger Fibi avlivet...

Går man fra hund alene ute, eller i ulåst bil, så må man nesten skylde seg selv om den blir stjålet. Det er sikkert ingen her som går hjemmefra uten å låse døra, eller legger en datamaskin, kamera, lommebok etc synlig i hverken låst eller ulåst bil. Tyveri av hunder forekommer med jamne mellomrom, og man burde vel sikre de man liksom er glad i?

Selvom dette allerede er helt OT, må jeg kommentere bare litt. For det første er det på kveldstur vi stikker innom bensinstasjonen en gang i blandt, så de fleste barn har nok lagt seg. For det andre sier Fibi grundig i fra på god avstand, slik at vi fint ville rekke ut og løpe bort og snakke til de som eventuellt måtte nærme seg henne. Vi ser dessuten hundene hele tiden gjennom vinduet på bensinstasjonen. Dette er jo også svært skjelden. Som regel går èn inn, mend den andre holder hundene.

Til sist syns jeg det var svært unødvendig å predikere en sytetråd hvis Fibi skulle bli avlivet. Hun kom jo til oss fordi hun var "aggressiv" og etter fire år med henne, kan vi vel si at vi er rimelig klar over hvor grensen går.

EDIT: Til kommentaren om røverhistorie. Nei, hva som er sant og hva som er oppdiktet, vet jeg ingenting om. Det hørtes bare ut som noe man kunne ha sett i en krimserie på TV: :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro. Noen sytekampanje blir det ikke, for jeg har ingen planer om at hunden min skal dø med det første. Du trenger ikke bekymre deg for det :innocent:

Det jeg mente var at Fibi sier ganske klart ifra. Hun har faktisk aldri bitt noen (ganske tydelig, siden hun fortsatt lever), og jeg tviler på at hun ville gjort det (jada, bare motsi meg, dere kjenner henne ikke sånn som jeg gjør). Men om en hund bjeffer på en sånn ikke-hyggelig måte som Fibi har en tendens til, tviler jeg på at verken barn eller voksne uten erfaring ville gått bort til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er jo faktisk ulovlig å binde hunder fast utenfor en buttikk eller hvor som helst.

"Ifølge dyrevernsloven skal hunder som står i bånd ha minst ti meter lang line eller være koplet til en løpestreng. De skal også ha mulighet til å søke ly."

"Bryt nokon med vilje eller i aktløyse føresegn gjeven i eller med heimel i denne lova, vert han straffa med bot eller fengsel i opptil 1 år. Er brotet grovt, kan straffa vera bot eller fengsel i opptil 3 år."

Jeg binder ALDRI hunden min fast med mindre jeg er til stedet hele tiden. Forstår ikke at noen kan gå ifra hunden sin i en slik hjelpesløs tilstand. Helt horribelt. Tenk så mye som kan skje - barn kan komme å plage hunden, sparke - slå - den kan bli stjålet . en bil kan rygge inn i den osv. helt forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...